Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 12 aug 2006 09:01

Inderdaad: waar hebben we het hier over? meer of minder zonde? Iemand die zichzelf probeert te overschreeuwen over het al dan niet bestaan van de hemel en de hel?

En intussen vergeten we eer even dat er te veel, met name christenen zijn, die proberen de hel op aarde te creëren voor homo's omdat zei menen de bijbelwijsheid in pacht te hebben en dan te roepen dat het allemaal niet mag, want "de bijbel zegt het". Jammer, een gemiste kans.

Vooral omdat ik je kan garanderen dat over pakweg een jaar op 10, de inzichten ook in refokerken zullen zijn doorgedrongen dat God een homorelatie in liefde en trouw niet veroordeelt..

Maar da's typerend voor onze kringen: het duurt wat langer. Maar intussen jagen we wel veel jonge homo's de kerk uit!

Vraag je zelf maar af of je daar aan mee doet of dat je dat juits probeert te voorkomen!

Chai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Chai » 12 aug 2006 09:15

Interesant onderwerp, minder zondigen, wie zou dat lukken? Nou mij in ieder geval niet.
Volgens mij zou je hier een topic apart over kunnen maken, waarom zei de Here Jezus nu, 'Ga heen en zondig niet meer'.
Imo zei Jezus nooit zo maar iets, want zelf was Hij zonder zonde, dus gèèn foute zin van Hem en ik geloof dat als Hij het zegt, het òòk mogelik is.
Cisca:
Het geheel is vreemd, als je zegt zondig niet meer, dan zou dat toch weer niet kunnen, dan zou het redelijker zijn om te stellen maak minder fouten.

Hmm, op zich een logische vraag vind ik, heel menselijk, maar niet geestelijk.
Maar andere vraag, zijn wij dan zondaren?? En dan bedoel ik de gelovige/wedergeborenen in Jezus Christus! Zijn wij dan niet overgegaan naar een nieuwe schepping, geheiligd in Hem, rechtvaardigen!
En dat niet door onze best te doen, maar door het geloof in Hem, Genade dus.
Ons vlees is zwak zegt Paulus en geneigd tot alle kwaad, maar dankzij Hem mogen we vrij zijn en worden ons onze zonden niet meer aangerekend.
Dus als Jezus zegt, 'zondig niet meer', dan bedoeld hij imo, geloof in Mij, blij in Mij, dan ben je vrij!!
Romeinen 3,21-31

Wat betreft een plaats in de hemel, daar geloof ik sowieso niet in, hemel en hel zijn dingen waarmee men macht over mensen probeert te krijgen en ze onder de duim probeert te houden.

Ha dit is ook zo,n heerlijk onderwerp apart, heb ik vaker gehoord. Wie misleid wie nu :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 12 aug 2006 09:31

Halllooooooo!!!

Dit topic gaat over h o m o f i l i e !!!!!!

(Voor alle duidelijkheid)

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 12 aug 2006 09:49

Denkertje21 schreef:
Vooral omdat ik je kan garanderen dat over pakweg een jaar op 10, de inzichten ook in refokerken zullen zijn doorgedrongen dat God een homorelatie in liefde en trouw niet veroordeelt..

Maar da's typerend voor onze kringen: het duurt wat langer. Maar intussen jagen we wel veel jonge homo's de kerk uit!

Vraag je zelf maar af of je daar aan mee doet of dat je dat juits probeert te voorkomen!

Ik ben dan wel geen refo, maar ik kan er nu inderdaad niet bij dat God dit toestaat. Ik begrijp het wel; waarom zouden hetero's wel gewoon een relatie mogen aangaan, liefhebben enz, en homo's niet. Ik begrijp ook best wel dat je je ongelukkig voelt in sommige kerken omdat homo's met de nek worden aangekeken door velen. Dat keur ik ook absoluut niet goed. Maar hoe moet ik dan al die bijbelteksten intepreteren die zeggen dat het een zonde is dat 'mannen bij mannen liggen' enz (er zijn genoeg teksten in de bijbel die het praktiseren van homofilie afkeuren)??

Kijk, voor mij is het heel makkelijk om te zeggen dat je God kunt dienen door bepaalde dingen juist NIET te doen, ik heb op het punt van relaties geen dingen waar ik twijfels over heb of het volgens de bijbel kan of niet. Daarom ben ik van mening dat het niet kan, als homo een relatie aangaan. Ik heb er nooit diep over nagedacht. En bijbelteksten zo verdraaien naar eigen inzicht is best makkelijk, zie alles in een ander verband, en je kunt geloven in je eigen straatje. Ja, dat willen we natuurlijk allemaal wel, maar dat gaat domweg niet. Veel dingen staan kant en klaar duidelijk in de Bijbel; dat mag, en dat mag niet. Er zijn daarnaast een heleboel dingen die we uit liefde voor God beter niet kunnen doen. Daar kun je per persoon over verschillen. En nogmaals sorry.... maar als ik de Bijbel erbij pak, en lees over homofilie, dan zijn ze daar in mijn ogen duidelijk in. Is dat mijn tekort aan inzicht? Is het jouw ruimdenkendheid? De waarheid ligt misschien in het midden...
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2006 10:49

Ik heb een klein beetje het idee dat er nu een eindeloze herhaling van zetten aan het plaatsvinden is. Ik ben twee weken niet online geweest en nog steeds wordt hetzelfde geroepen.

Zullen we ons einigen in het aloude Britse Let's agree to disagree en ieder laten doen wat hem of haar goeddunkt? Aan het eind, bij de kassa van de levenssupermarkt, zal wel duidelijk zijn wat Hij nu echt wil.

Ik ben er de laatste weken alleen maar meer van overtuigd dat God de homoseksuele medemens niet alleen laat noch kapot wil laten maken door anderen en hun een partner schenkt die bij hen past. Immers, waar liefde is, is God - Ubi caritas et amor, Deus ibi est.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 aug 2006 11:27

Denkertje21 schreef:Inderdaad: waar hebben we het hier over? meer of minder zonde? Iemand die zichzelf probeert te overschreeuwen over het al dan niet bestaan van de hemel en de hel?

Waarschijnlijk bedoel je mij hier mee, 'k overschreeuw mezelf niet, 'k ben er voor mezelf van overtuigd, dat is geheel iets anders, dat had je ook in mijn postings kunnen zien!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 aug 2006 11:33

Ik heb een klein beetje het idee dat er nu een eindeloze herhaling van zetten aan het plaatsvinden is. Ik ben twee weken niet online geweest en nog steeds wordt hetzelfde geroepen.

Zullen we ons einigen in het aloude Britse Let's agree to disagree en ieder laten doen wat hem of haar goeddunkt? Aan het eind, bij de kassa van de levenssupermarkt, zal wel duidelijk zijn wat Hij nu echt wil.

Idd..

Het heeft geen enkele zin hier langer op door te gaan.

Ik ga voor het eerst in mijn tijd op RW om een slotje vragen :wink:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 aug 2006 11:46

Hm, jij bent hetero 8)

Als iemand er een slotje op wil, lijkt het me logischer dat een homo dat vraagt :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 aug 2006 11:50

Cisca schreef:Hm, jij bent hetero 8)

Als iemand er een slotje op wil, lijkt het me logischer dat een homo dat vraagt :wink:

Ik ben iig geen homo schaterlach

Maar zeg nou zelf; Het gaat nergens meer over :)

Gewoon slotje dus, ongeacht of het gevraagd wordt door een homo of een hetero.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 aug 2006 12:00

Klopt, maar dat komt wel weer, anders heb je zo een nieuw topic, dat schiet ook niet op :wink:

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 12 aug 2006 12:05

Het blijft een heel moeilijk onderwerp binnen de Geref.Gezindte,en daarom waar blijft de liefde van mede gelovigen,ouders,kerkenraad enz voor de homo's binnen hun poorten.Ik(als echte HHK-er) merk er helaas bij ouders,kerkenraad,enz helaas NIETS van.maar aan de kant Psalm 146"2 Vest op prinsen geen betrouwen.Ik word helaas wel bitter van de situatie rond ons soort mensen.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 12 aug 2006 12:15

Even een moderator mededeling. Ik begrijp dat er een herhaling van zetten plaats vind in dit topic. Dat kan natuurlijk eens gebeuren. We zullen in het moderator team er eens over hebben of het nog zinvol is door te gaan. Wat ik tot die tijd wil voorstellen is dat iedereen die geen nieuws meer toe te voegen heeft in dit topic niet meer reageerd. En verder aan de mensen die voor het eerst of pas na lange tijd willen reageren. Lees/zoek het topic even na of er al gezegt is wat je wilde zeggen.

Als we ons allemaal hier aan houden zien we of het topic nog relevante nieuwe inzichten brengt en of het dus bestaansrecht heeft.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 12 aug 2006 13:31

blaarkop schreef:Het blijft een heel moeilijk onderwerp binnen de Geref.Gezindte,en daarom waar blijft de liefde van mede gelovigen,ouders,kerkenraad enz voor de homo's binnen hun poorten.Ik(als echte HHK-er) merk er helaas bij ouders,kerkenraad,enz helaas NIETS van.maar aan de kant Psalm 146"2 Vest op prinsen geen betrouwen.Ik word helaas wel bitter van de situatie rond ons soort mensen.

Heeft de HHK uberhaupt wel een beleid voor dit soort dingen?
- Home is in my head -

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 12 aug 2006 14:31

Denkertje21 schreef:Inderdaad: waar hebben we het hier over? meer of minder zonde? Iemand die zichzelf probeert te overschreeuwen over het al dan niet bestaan van de hemel en de hel?

En intussen vergeten we eer even dat er te veel, met name christenen zijn, die proberen de hel op aarde te creëren voor homo's omdat zei menen de bijbelwijsheid in pacht te hebben en dan te roepen dat het allemaal niet mag, want "de bijbel zegt het". Jammer, een gemiste kans.

Zolang men zich blijft baseren op de bijbel zal dat niet gebeuren. :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2006 14:52

Wullimpie schreef:Zolang men zich blijft baseren op de bijbel zal dat niet gebeuren. :wink:

En nog steeds heb ik nog geen enkele Bijbeltekst gezien die homoseksualiteit en de liefde tussen twee mensen van gelijk geslacht afkeurt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”