Hos 12-7 Gij dan, bekeer u tot uw God, bewaar weldadigheid en recht, en wacht geduriglijk op uw God.Dreamster schreef:topkok schreef:gewoon gaan. probeer die man ook is te accepteren zoals hij is. probeer altijd de eerste te zijn om mensen te accepteren;)
Dat vind ik nou echt zo'n 'ik heb dit in een boekje gelezen maar ik snap het zelf ook niet helemaal, het zal wel goed zijn' uitspraak.
Verdraaid, sommige mensen kan je gewoon niet uitstaan, en dan is het puur schijnheilig om heel aardig te gaan doen, terwijl je vanbinnen hem of haar wel kan vervloeken!
Ik hoorde pas ook een preek, een uitleg over: wie is je naaste?
Iedereen blèrt altijd maar, je vijand is ook je naaste, iedereen is je naaste, maar hij legde het anders uit. Degene die je helpt, die is je naaste! Stel jezelf niet boven zo'n persoon, maar heb hem lief als jezelf. Je hoeft echt niet iedereen lief te hebben als jezelf!
@OPti, ja dat snap ik, dat mág ook
Ik gebruik zelf ook denderend veel smoesjes, tegenover anderen, maar ook tegenover mezelf! Het is echt zo lastig om eerlijk dingen onder ogen te zien
Hnd 8:22 Bekeer u dan van deze uw boosheid, en bid God, of misschien u deze overlegging uws harten vergeven wierd.