Tucht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2006 18:59

Ik stem op traditie :)

Anders zou het een bijbels gegeven zijn dat de vrouw altijd en niet alleen in de kerk of bij het avondmaal een hoed zou moeten dragen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

André

Berichtdoor André » 10 aug 2006 19:04

johannes1 schreef:hoofdstuk verder staat er over het hoofddeksel.
Wil je misschien zo vriendelijk zijn om op z'n minst te vertellen welk hoofdstuk, zoekt wat makkelijker?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 aug 2006 19:06

ik dacht dat je uit hoofdstuk 10 citeerde, maar je citeert uit 11. ik bedoelde vers 1 t/m 16
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

André

Berichtdoor André » 10 aug 2006 19:12

johannes1 schreef:ik dacht dat je uit hoofdstuk 10 citeerde, maar je citeert uit 11. ik bedoelde vers 1 t/m 16
Oké, ik lees trouwens geen link naar de avondsmaalgang, wel mbt bidden en profeteren, maar misschien lees ik ergens overheen....

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 aug 2006 19:16

nou het gaat over de eredienst, en de avondmaal is een onderdeel van de eredienst.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 19:22

johannes1 schreef:nou het gaat over de eredienst, en de avondmaal is een onderdeel van de eredienst.
Het gaat over tijdens het profeteren en het bidden.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 aug 2006 19:23

is de kerkdienst geen profeteren en bidden dan?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 19:29

johannes1 schreef:is de kerkdienst geen profeteren en bidden dan?
Niet alleen, en tijdens het bidden thuis heeft je moeder/zusjes/vrouw (whatever) dan een sluier om?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 aug 2006 19:29

ze doen nergens iets aan, dus dit word moeilijk te beantwoorden.

wat is de kerkdienst nog meer dan?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 19:31

johannes1 schreef:ze doen nergens iets aan, dus dit word moeilijk te beantwoorden.

wat is de kerkdienst nog meer dan?
Je komt toch wel eens in de kerk? We zingen, we bidden, we lezen een Bijbeltekst, we bidden weer, hebben een preek van een uur, zingen tussendoor, collecteren.. weer bidden, maar hoeveel kortharige hoeren zitten er overigens in jou kerk? En hoeveel vrouwen profeteren er nog in jou kerk?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 aug 2006 19:33

wij hebben een man die profeteert en de vrouwen mogen er naar luisteren. overigens haal ik nergens uit dat kortharige vrouwen hoeren zijn. alleen dat lang haar dat het haar een eer is.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 19:37

johannes1 schreef:wij hebben een man die profeteert en de vrouwen mogen er naar luisteren. overigens haal ik nergens uit dat kortharige vrouwen hoeren zijn. alleen dat lang haar dat het haar een eer is.

- In de Bijbel staat dat als een vrouw profeteerd ze een sluier moet dragen, waarom profeteren vrouwen niet in jou kerk?

- Dat is ons bekend geworden uit de bestudering van de geschiedenis door de beoefening van de wetenschap.

- Je ziet het ook deels terug in de opmerkingen die Paulus er over maakt over 'eervol' en 'de engelen niet verleiden'; wordt jij verleid door kort haar?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 aug 2006 19:43

- In de Bijbel staat dat als een vrouw profeteerd ze een sluier moet dragen, waarom profeteren vrouwen niet in jou kerk?

- Dat is ons bekend geworden uit de bestudering van de geschiedenis door de beoefening van de wetenschap.

- Je ziet het ook deels terug in de opmerkingen die Paulus er over maakt over 'eervol' en 'de engelen niet verleiden'; wordt jij verleid door kort haar?

- Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.

- toon mij het eens aan

- ben ik een engel dan?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 19:51

- Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
Waarom staat er dan 'als de vrouw profeteerd in de kerk moet ze gesluierd zijn; of was Paulus zo'n loljurk (broeken hadden ze nog niet)?' Of staat er nu iets overbodigs in de Bijbel?

- toon mij het eens aan
Je zoekt zelf de onderbouwing maar op van 85% van de christelijke kerken wereldwijd waar men geen hoofddeksel op heeft.

- ben ik een engel dan?
Als het voor perfecte wezen als engelen geld moet het wel helemaal voor mensen gelden; daarbij kan engel ook dominee betekenen aangezien die uitleg altijd wordt gebruikt voor 'de engel van de gemeente in ...'..

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 aug 2006 19:54

Waarom staat er dan 'als de vrouw profeteerd in de kerk moet ze gesluierd zijn; of was Paulus zo'n loljurk (broeken hadden ze nog niet)?'

omdat paulus misschien luisteren en spreken in de gemeente zag als profeteren.

Je zoekt zelf de onderbouwing maar op van 85% van de christelijke kerken wereldwijd waar men geen hoofddeksel op heeft.

je kan het dus niet

Terug naar “Archief”