Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Abdijbiertje schreef:Maar ik kan geen reden verzinnen om homo's die het niet praktiseren van het avondmaal te weren om maar iets te noemen.
Ik zie überhaupt geen reden om iemand waar dan ook om, van het avondmaal te weren.
Wie ben ik, wie zijn wij om te oordelen over de ander? Lijkt mij dat we het aan God moeten/mogen overlaten.
rosekapje schreef:Riska schreef:Abdijbiertje schreef:Maar ik kan geen reden verzinnen om homo's die het niet praktiseren van het avondmaal te weren om maar iets te noemen.
Ik zie überhaupt geen reden om iemand waar dan ook om, van het avondmaal te weren.
Wie ben ik, wie zijn wij om te oordelen over de ander? Lijkt mij dat we het aan God moeten/mogen overlaten.
Dat heeft te maken met een kerkorde. Als je het niet eens bent met de kerkorde, (en nou snap ik ook wel dat je het misschien niet eens kunt zijn met alle regeltjes (voordat er hier weer iemand over valt) maar de grote lijnen moet toch lukken. Dan moet je op zoek gaan naar een andere kerk met een andere kerkorde.
Als iets in strijd is met de kerkorde, dan heeft de kerkenrad het volste recht om iemand te weigeren aan het avondmaal, dat is hun plicht.
(@abdijbiertje, een niet prakticerende homo, zal m.i. dan ook niet geweigerd kunnen worden in welke kerk dan ook).
@ Cisca, jammer, maar typ mijn naam dan aub ook niet met een hoofdletter, want dat en ik dan helemaal niet waard.
Rosekapje schreef:Dat heeft te maken met een kerkorde. Als je het niet eens bent met de kerkorde, (en nou snap ik ook wel dat je het misschien niet eens kunt zijn met alle regeltjes (voordat er hier weer iemand over valt) maar de grote lijnen moet toch lukken. Dan moet je op zoek gaan naar een andere kerk met een andere kerkorde.
Riska schreef:
Niet voor niets zegt Jezus als ze iemand bij hem brengen die duidelijk in onze ogen hartstikke fout was "wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen".
Cisca schreef:Als er gezegd zou zijn en zondig niet meer, dan is die mogelijkheid blijkbaar aanwezig!
columbus schreef:Riska schreef:
Niet voor niets zegt Jezus als ze iemand bij hem brengen die duidelijk in onze ogen hartstikke fout was "wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen".
en daarna zei Jezus:
Joh 8:11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
columbus schreef:nee dat niet, het heeft te maken met volharden in de zonde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten