Moderator: Moderafo's
Dat is dan hun fout, niet die van de kerk. Zij kiezen er voor om de kerk, en dus God, de rug toe te keren, niet de kerkenraad maakt die keuze.blaarkop schreef:Omdat het merendeel de kerk(En dan vooral de reformatorische kerken) allang de rug heeft toegekeerd door de houding van ouders,kerkenraden,predikanten en gewone gemeenteleden.Nooit meegemaakt ga je er eens in verdiepen!!
L'être extraterrestre schreef:Dat is dan hun fout, niet die van de kerk. Zij kiezen er voor om de kerk, en dus God, de rug toe te keren, niet de kerkenraad maakt die keuze.blaarkop schreef:Omdat het merendeel de kerk(En dan vooral de reformatorische kerken) allang de rug heeft toegekeerd door de houding van ouders,kerkenraden,predikanten en gewone gemeenteleden.Nooit meegemaakt ga je er eens in verdiepen!!
De homo die uit de kerk stapt omdat hij niet geaccepteerd word, en vervolgens daar de kerkenraad de schuld van geeft, dat keur ik niet goed. Als was hij of zij geen homo. Dat is jouw keuze, en dan moet je niet iemand anders daar de schuld van geven.Cisca schreef:L'être extraterrestre schreef:Dat is dan hun fout, niet die van de kerk. Zij kiezen er voor om de kerk, en dus God, de rug toe te keren, niet de kerkenraad maakt die keuze.blaarkop schreef:Omdat het merendeel de kerk(En dan vooral de reformatorische kerken) allang de rug heeft toegekeerd door de houding van ouders,kerkenraden,predikanten en gewone gemeenteleden.Nooit meegemaakt ga je er eens in verdiepen!!
Ho ho, even beter nadenken voor je iets zegt![]()
Sowieso scheer je nu iedere homo over één kam, dat kun je met geen enkel mens doen, ook stel je de kerk gelijk aan god, dat lijkt me niet juist.
Daarbij stelt de houding van de kerkenraad mensen wel degelijk voor een keuze!
rosekapje schreef:ff offtopic, Cisca ik zou het erg op prijs stellen als je God met een hoofdletter wilt typen.
L'être extraterrestre schreef: De homo die uit de kerk stapt omdat hij niet geaccepteerd word, en vervolgens daar de kerkenraad de schuld van geeft, dat keur ik niet goed. Als was hij of zij geen homo. Dat is jouw keuze, en dan moet je niet iemand anders daar de schuld van geven.
Denkertje21 schreef:
Zullen we maar net doen alsof je het niet begrijpt? Dan hebben we een excuus voor je! maar ik word er wel erg verdrietig van. Door harde reacties als die van jou trap je veel (jonge) homo's op hun ziel en jaag je ze de kerk uit en vaak ook bij God vandaan.
Waar is de liefde die je uit zou moeten stralen naar mensen die het vaak best moeilijk hebben? Denk je dat Blaarkop of ik er voor gekozen hebben om homo te worden? Niet dus.
Ik ben ongelofelijk blij dat ik in een refokerk zit waar de dominee een hand op m'n schouder legt, me niet veroordeelt en daar de gemeente in voor gaat...
Maar ik ken jongens waar de dominee letterlijk tegen zegt: voor homo's is hier geen plaats!
En dan kom jij ook nog eens met deze liefdeloze onzin aan!
Abdijbiertje schreef:Maar ik kan geen reden verzinnen om homo's die het niet praktiseren van het avondmaal te weren om maar iets te noemen.
L'être extraterrestre schreef:Dat is dan hun fout, niet die van de kerk. Zij kiezen er voor om de kerk, en dus God, de rug toe te keren, niet de kerkenraad maakt die keuze.blaarkop schreef:Omdat het merendeel de kerk(En dan vooral de reformatorische kerken) allang de rug heeft toegekeerd door de houding van ouders,kerkenraden,predikanten en gewone gemeenteleden.Nooit meegemaakt ga je er eens in verdiepen!!
Riska schreef: Als ik mij niet geaccepteerd weet in een kerkgemeenschap, als ik mij veroordeeld zou voelen, zou ik niet meer komen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten