Bang voor initimiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rainbowgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rainbowgirl » 06 aug 2006 22:02

Hoi Bertus,

Ik zou er zeker eens met iemand over gaan praten die je kan helpen hierbij. En dan niet via internet, maar 'in het echt'.
Het hoeft niet direct een psycholoog of iets dergelijks te zijn; er zijn genoeg wijze mensen. En dan moet je niet denken 'er zijn wel grotere problemen'; tuurlijk. Maar jij zit hier mee en het is wel belangrijk dat jij geen angst meer hebt voor intimiteit en lichamelijke aanraking.
En onderschat het verleden niet. 't Klinkt als psychologisch 'gekwezel', maar k ga het toch zeggen: opvoeding en vroegere ervaringen kunnen hierin een behoorlijke rol spelen.

'Succes' met dit probleem! (Je bent niet de enige die onhandig is hoor... hier zit er ook een... ieder mens heeft wel iets onhandigs. :))

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 06 aug 2006 22:54

Ik weet of ik dat zal doen.. Ik was van plan om samen met iemand weg te gaan, maar dat ging helemaal mis, en dat doet me nog pijn. Ik heb binnenkort misschien fulltime werk, en dan heb ik misschien een stabieler leven, en misschien dat het dan beter gaat... Maar ik ben pas 19 ik ga er niet met iemand over praten. Het is nu wel een probleem oke, maar als ik het over 3 jaar nog heb, dan ga ik misschien is naar een wijs persoon :)
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

melodie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor melodie » 07 aug 2006 08:29

Ik weet niet of je op mijn reactie zit te wachten hoor.

Wbt werk, werk is importante... Het grootste deel van je omgeving heeft een dagbesteding, het hoort er gewoon bij. Irritant als je dat mist. Weinig mensen kunnen hier goed mee omgaan. Vooral als je 19 bent wil je gewoon werken.

Je had het over die rij coniferen, ik denk dat je wel humor hebt. Dat vinden meisjes altijd wel leuk. Daarnaast kan het toch gewoon zijn dat je niet toe bent aan dat kleffe gedoe. De wereld laat denken dat je dan vreemd bent, maar ik vind het eigenlijk wel normaal dat je er niet aan moet dénken als je op dat moment niet een liefdevolle vriendin heeft waar je verkikkerd op bent. De wereld laat je zelfs denken dat je niet spoort als je geen relatie hebt of niet op zoek bent. Terwijl het toch redelijk normaal is in de ogen van God. David, zo'n belangrijke schakel in de geschiedenis, was gewoon een simpele single herdersjongen.
Ach zelfs Jezus was ongetrouwd. Maargoed...

Spreek af om de grenzen van fantasie en realiteit te doorbreken.
Het is toch niet een hele week die je met elkaar doorbrengt?
Je kunt aan het einde van de dag lekker weer naar huis... hang niet teveel aan zo'n ontmoeting vast.

Bid ervoor, want God is er ook bij.

Hey succes!!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 08:33

Foutjes maken doet iedereen, dus daar moet je je echt niet te druk om maken. Glazen cola gaan om, je zegt wel eens dingen verkeerd, etc, etc. Dat overkomt iedereen, en iemand laat je echt niet direct keihard vallen als het je een keer overkomt.

Trouwens, als je gewoon een beetje ontspannen bent is er veel minder kans dat je iets omgooid dan wanneer je stijf staat van de stress en uit alle macht dit soort dingen probeert te voorkomen. Ontspannen dus!

Het lijkt mij wel verstandig dat je met je verleden aan de slag gaat, evt met hulp van een professioneel hulpverlener. Je draagt het anders toch met je mee, en als je het meeneemt een relatie in, dan heb je daar niet alleen jezelf mee, maar ook je partner.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 aug 2006 11:14

als je nog 3 jaar wacht... is het probleem veel en veel groter
dan moet je niet alleen je angst overwinnen, maar ook 3 jaar waarin je met die angst geleefd heb, en ook 3 jaar vol met falen en tekortkomingen.
Wat voor jou ook belangrijk is: verwerk je verleden. Ik heb het vermoeden dat jij daar nog niet los van bent.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 aug 2006 11:17

Btw, blunders zijn 1 van die dingen die je relatie waardevol houden. Je kunt er achteraf altijd om lachen :) Niemand verwacht van je dat je perfectionistisch bent, juíst niet! Dat betekent namelijk dat het niet zo erg is als ze zelf eens een foutje/blunder maken :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 11:30

Smurffie schreef:Btw, blunders zijn 1 van die dingen die je relatie waardevol houden. Je kunt er achteraf altijd om lachen :) Niemand verwacht van je dat je perfectionistisch bent, juíst niet! Dat betekent namelijk dat het niet zo erg is als ze zelf eens een foutje/blunder maken :wink:

inderdaad. Ik krijg regelmatig (onbedoeld) een soort kopstoot van mijn vriendin, en zo erg is dat allemaal niet hoor, wel grappig juist.

melodie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor melodie » 07 aug 2006 12:01

mw schreef:als je nog 3 jaar wacht... is het probleem veel en veel groter
dan moet je niet alleen je angst overwinnen, maar ook 3 jaar waarin je met die angst geleefd heb, en ook 3 jaar vol met falen en tekortkomingen.
Wat voor jou ook belangrijk is: verwerk je verleden. Ik heb het vermoeden dat jij daar nog niet los van bent.

*zucht*
Een relatie kan een obsessie voor iemand worden, maar een bepaalde angst net zo goed. En met zo'n vooruitzicht zou ik spontaan geen zin meer hebben in het leven.

Gewoon relaxt doen, als je er niet aan toe bent geen relatie aangaan, en je op andere zaken focussen. Een psycholoog is voor de 1 een goed middel om zaken te verwerken, voor de ander kan het juist als belemmering werken dus bied het nou niet aan als hét middel.
Laatst gewijzigd door melodie op 07 aug 2006 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 07 aug 2006 13:27

Bedoelt mw niet dat hij niet drie jaar zijn problemen moet opschuiven en er nog met niemand over praat?

Ach, er zijn psychologen en psychologen. Bij de één klikt het met een bepaalde psycholoog, de ander heeft een andere soort psycholoog of therapeut nodig. Het is in ieder geval bij 9 van de 10 mensen (mijn eigen idee, geen onderzoek hoor :wink: ) die ik ken en therapie hebben gehad heel goed bevallen en ook erg effectief geweest. Waarom zou je dat niet proberen? Het is echt niet zo dat psychologen hun ideeen opdringen aan jou, je moet eigenlijk zelf met behulp van de therapeut aan een oplossing/verwerking komen.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 aug 2006 13:37

mystery schreef:Bedoelt mw niet dat hij niet drie jaar zijn problemen moet opschuiven en er nog met niemand over praat?

ja, dat bedoel ik. En omdat hij wel de behoefte heeft aan een relatie, worden dat toch 3 jaar van teleurstellingen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 aug 2006 15:48

Bertus87 schreef:Zoenen is zeker wel fijn. Ook al is het niet uit liefde, maar het gevoel dat je eraan over houd is zonder liefde rot jah.. vind ik dan..

Als je daar een naar gevoel aan over houdt dan kun je het dus beter niet doen als er geen sprake is van liefde.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 07 aug 2006 16:49

Ai, ik herken wat je zegt!
Geen idee of je wat aan mijn reactie hebt, want..ik hád er last van..
Zelfs aan kleine feitjes dacht ik. Bleef net zolang nadenken, en werd daar compleet gek van. Dit wilde ik niet, dat durfde ik niet, enz, enz.
Meestal eerst een grote mond dat ik wel uit wilde enzo, en als het er op aankwam zei ik af. Ondanks dát heb ik wel vriendjes gehad, maar het lichamelijke contact was (denk ik) niet zoals bij een normaal verliefd stel. Via sms durfde ik wel, maar in reallife moest niemand te dichtbij komen.
Ik walgde soms van een aanraking.. Maar, doordat ik een date toch door heb laten gaan, waar ik eigenlijk 'bang' voor was..is het veranderd! Het was niet te vatten voor me, maar het was waar. Afijn, genoeg over mij.
Het gaat nu om jou!! Ik raad je dan ook aan, doe hét gewoon!
Misschien veranderd het bij jou ook. Niet bij iedereen gaat het op dezelfde manier. Maar ik hoop het voor je!
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 07 aug 2006 17:57

Tjsha, misschien moet ik het wel gewoon doen. Maar dat heb ik al 500 keer tegen mezelf gezegd, bij jou was het misschien gaaf die ontmoeting, maar bij mij kan het weer net zo dom uitvallen dus...
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 07 aug 2006 18:11

Ja, en hoe vaak je dat tegen jezelf zegt..er anders over denken ga je niet.
Geen idee hoe dat bij mij veranderde, achteraf denk ik: het lijkt alsof ik m'n verstand even uitgeschakeld had. Je gedachte "bij mij kan het weer net zo dom uitvallen", begrijp ik! Zelf had ik die gedachte ook elke keer van tevoren! Ook die keer..! Maar, probeer positief te denken..(klinkt makkelijker dan het is, I know..)
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marilyn » 07 aug 2006 18:22

Ha Bertus,

je wil zelf duidelijk anders! je zal dan eens die stap moeten zetten!
dat van je verleden kan je alleen overwinnen door hulp te zoeken, maar ook daar op af stappen zal je moeilijk vallen! Bid God om kracht, Hij wil je bijstaan! ook als je iemand in vertrouwen zal nemen.. en het zal vertellen!

dat je met iemand uit wou gaan en waar het toch niet doorging.. ik weet wat die pijn is! neem het je zelf niet kwalijk, zoals die ander ook niet zal doen, als zij de reden weet! maar zoek hulp, zodat je je zelf niet nog eens pijn zal doen! probeer eens door te zetten, ik weet zeker dat die vriendin je zal accepteren en respecteren (alleen al om je doorzettingsvermogen)!

en blunders.. ze maken deel uit van het leven, de ander zal (de eerste keer) net zo gespannen zijn, al is het innerlijk!

sterkte!! (FROG)

Terug naar “Archief”