Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 aug 2006 12:38

columbus schreef:nee hoor, niet iedere homo is zo :roll:
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.

Blijkbaar ben je anderen tegen gekomen dan ik, 'k heb meerdere stellen en ook alleenstaande in m'n vriendenkring, mijn ervaring is dat ze heel zorgzaam zijn en altijd voor je klaar staan 'k heb er alleen maar positieve ervaringen mee.
Froske is als een eigen zoon voor me geworden, een betere kun je niet treffen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2006 13:14

@ Columbus:

Waarom pak je nou alleen Ciska en Mr Sokkie en ga je niet in op mijn welgemeende relaas?
Dit lijkt meer op ruzie zoeken (en vinden)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 aug 2006 13:22

Denkertje, dat is moeilijker, dan moet iemand zich er echt in verdiepen, stel je eens voor dat hij tot andere gedachten zou komen :roll:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 aug 2006 13:32

@ Denkertje, misschien heb jij het laatste bericht op de eenalaatste pagina gemist? :)

Er werd een opmerking gemaakt over dat :) carnaval, nou daar ben ik het ook niet mee eens.

Wat de Gaypride (ik dacht altijd dat het de Gayparade heette? ) betreft, vind ik eerlijk gezegd een rare bezigheid. Wat heeft het voor nut om te gaan lopen paraderen daar. Wil je dan bewijzen dat je homo bent of wat is dat? In de media wordt het iig zo naar voren gebracht dat de meesten schaars gekleed zijn, sexueel getinte bewegingen maken en zoenend rondlopen. Ik moet zeggen mi niet zo smakelijk. Vind ik overigens bij hetero's ook niet. Maar goed met eigen ogen heb ik het niet gezien, denk ook niet dat ik het ooit zien zal, want ik heb niet de behoefte om er naar toe te gaan.

Wat Denkertje zei, over evangeliseren vind ik een goed punt. Ook daar moet het Woord uitgedragen worden. Daar is het mi heel hard nodig. Ik weet niet of ik er ooit de moed voor zal hebben.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Riska

Berichtdoor Riska » 06 aug 2006 13:38

[quote=Rosekapje"]Wat Denkertje zei, over evangeliseren vind ik een goed punt. Ook daar moet het Woord uitgedragen worden. Daar is het mi heel hard nodig. Ik weet niet of ik er ooit de moed voor zal hebben.
[/quote]
Als het dan maar niet is met de bedoeling van een homo bekeren van zijn geaardheid...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 aug 2006 13:40

Riska schreef:[quote=Rosekapje"]Wat Denkertje zei, over evangeliseren vind ik een goed punt. Ook daar moet het Woord uitgedragen worden. Daar is het mi heel hard nodig. Ik weet niet of ik er ooit de moed voor zal hebben.

Als het dan maar niet is met de bedoeling van een homo bekeren van zijn geaardheid...[/quote]

Allereerst moeten ze Jezus Christus leren kennen als hun verlosser, en Hem aannemen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Riska

Berichtdoor Riska » 06 aug 2006 13:43

Rosekapje schreef:Allereerst moeten ze Jezus Christus leren kennen als hun verlosser, en Hem aannemen.

Oké, als dat geldt voor alle mensen dan en niet specifiek voor homo's, want dat zou impliceren dat ze niet geaccepteerd zijn zoals ze zijn...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 aug 2006 13:50

Riska schreef:
Rosekapje schreef:Allereerst moeten ze Jezus Christus leren kennen als hun verlosser, en Hem aannemen.

Oké, als dat geldt voor alle mensen dan en niet specifiek voor homo's, want dat zou impliceren dat ze niet geaccepteerd zijn zoals ze zijn...

Tuurlijk geldt dat voor alle mensen, het is van wezenlijk belang dat een ieder de liefde van Christus mag ervaren. Niemand uitgesloten.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 aug 2006 14:17

rosekapje schreef:
Riska schreef:

Tuurlijk geldt dat voor alle mensen, het is van wezenlijk belang dat een ieder de liefde van Christus mag ervaren. Niemand uitgesloten.

*heeft een gruwelijke afkeer aan het woord moeten*

Wie bepaalt wat iemand moet, niemand, heb gewoon respect voor iemand zoals hij/zij is.

Zo gauw er moeten in het spel komt ga ik direct steigeren, dat heb ik veel en veel te vaak gehoord!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 06 aug 2006 14:18

Cisca schreef:
rosekapje schreef:
Riska schreef:

*heeft een gruwelijke afkeer aan het woord moeten*

Wie bepaalt wat iemand moet, niemand, heb gewoon respect voor iemand zoals hij/zij is.

Zo gauw er moeten in het spel komt ga ik direct steigeren, dat heb ik veel en veel te vaak gehoord!

kom op zeg, je snap toch wel wat er met dat 'moeten' bedoeld word.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Riska

Berichtdoor Riska » 06 aug 2006 14:21

Cisca schreef:Zo gauw er moeten in het spel komt ga ik direct steigeren, dat heb ik veel en veel te vaak gehoord

Hoe herkenbaar! Ik ben een tijdlang ooit in een pastoraal/psychologisch centrum geweest, waar in alle teksten van liederen het woord 'moeten' automatisch vervangen werd door: "mogen".
Er moest en moet niks, het mág!
Kortom: geheel mee eens...!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2006 14:38

rosekapje schreef:@ Denkertje, misschien heb jij het laatste bericht op de eenalaatste pagina gemist? :)

Nope dat heb ik niet gemist, maar veel verder dan dat Columbus ook wel eens een homo op de koffie heeft, kwam hij niet

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 06 aug 2006 16:01

wat die bijbelteksten betreft, er staat in de Bijbel toch: Gij zult Mijn Naam niet ijdellijk gebruiken? :roll:
ooh nee wacht, nou gebruik ik dus ook een Bijbeltekst 8)

Columbus schreef:nee hoor, niet iedere homo is zo :roll:
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.

Inderdaad, niet iedere homo is zo, ik neem aan dat je dat zelf ook nog wel snapt :roll:
en wat wil je zeggen met dat de homo's in jou kenniskring alleen maar voor verdriet zonde en verdeeldheid hebben gezorgd? Wil je nou zeggen dat homo's maar slecht zijn? voor verdriet enz, zorgen? :roll:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 22:02

columbus schreef:ga jij in je blote kont naar je werk? of in zo'n leren pakkie? als je vader of moeder zo over straat loopt word je dan blij?[/quote[

Als mijn vader en moeder gelukkig zouden worden van zo over straat lopen, wie ben ik dan om ze dat geluk te ontzeggen?

er is ook nog zoiets als het woord 'zedelijkheid' wat nog steeds bestaat ondanks dat het ouderwets klinkt

tja, als je iedereen weer met hooggesloten boorden en rokken tot over den enkels wilt hebben...

wat wil je daarmee zeggen? dat iedere christen die dvds koopt of huurt? of wat?

Het zijn vast niet alleen christenen die die DVD's kopen. Wat ik maar wilde aangeven is dat er blijkbaar onderscheid wordt gemaakt tussen mannen-stellen en vrouwen-stellen. In een door mannen gedomineerde maatschappij wordt mannen-homofilie nou eenmaal als bedreigender ervaren dan vrouwen-homofilie. Dat is altijd al zo geweest. Zelfs in de Bijbel wordt seks tussen mannen wel afgekeurd, maar vind je niks over seks tussen vrouwen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 22:05

rosekapje schreef:Wat de Gaypride (ik dacht altijd dat het de Gayparade heette? ) betreft, vind ik eerlijk gezegd een rare bezigheid. Wat heeft het voor nut om te gaan lopen paraderen daar. Wil je dan bewijzen dat je homo bent of wat is dat?

Misschien alleen om te bewijzen dat je bestaat!

In de media wordt het iig zo naar voren gebracht dat de meesten schaars gekleed zijn, sexueel getinte bewegingen maken en zoenend rondlopen.

En we kennen allemaal de macht van de media. Die laten ook alleen precies datgene zien wat tot de meeste ophef (en dus kijkcijfers) leidt.

Maar goed met eigen ogen heb ik het niet gezien, denk ook niet dat ik het ooit zien zal, want ik heb niet de behoefte om er naar toe te gaan.

Toch jammer, want misschien kom je juist daar wel een heleboel hele aardige, liefhebbende mensen tegen. Jammer dat je je beeld zo door de media laat bepalen.

Terug naar “Archief”