Serenity schreef:klinkt logisch, maar dat is het niet.
Libanon heeft te maken met overmacht.
Libanon vroeg Israel niet om Hezbollah te bombarderen.
Libanon gaf en geeft huisvesting aan Hezbollah en heeft in al die jaren niets tegen hen ondernomen. Voor mij is Libanon niet onschuldig.
Israel heeft er niet om gevraagt dat Hezbollah haar aanviel, 2 soldaten ontvoerde en er 8 doden. En daarna te beginnen met beschietingen op Noord Israel. Denk je dat Israel werkelijk op de huidige situatie zat te wachten? Ik weet zeker van niet. En wie tips heeft voor Israel om anders te reageren dan hoe ze nu reageert mail dan
hierheen.
Israel is hier de organisator, en als Israel de Libanese bevolking oproept om te vluchten dan neemt Israel een dergelijk initiatief, en dan moet Israel ook zorgen voor de uitvoering.
Ja laten we helikopters sturen met luitjes van Magen David Adom, die tentenkampen gaan opzetten in het noorden van Libanon om daar de vluchtelingen op te vangen. Lijkt mij eerlijk gezegt onrealistisch te verwachten dat Israel meer voor die Libanesen kan doen dan waarschuwingspamfletten uitstrooien. Trouwens er zijn ziekenhuizen in Israel die hebben aangeboden Libanesen te willen behandelen (gratis) die gewond zijn geraakt tijdens Israelische bombardementen.
Het kan niet zo zijn dat Israel maar even wat opdrachten geeft en Libanon moet maar zien hoe het de zaak opknapt.
Blijkbaar wel. Ze worden gewaarschuwd, wat ze er mee doen is aan henzelf. Net alsof Libanon geen verantwoordelijkheid heeft.
Zo gaat het natuurlijk wel, maar of dat zo "eerlijk" is weet ik niet.
Libanon zit in een lastig parket. Aan de ene kant hebben ze Hezbollah in de regering, en anderzijds willen ze misschien maar wat graag de "oorlog" in goede banen leiden.
Misschien kunnen ze Israel joinen in de strijd tegen Hezbollah.