Yael schreef:Niet bang. Ik zie het als een belediging van JHWH.
En dat is genoeg om met al het vitriool dat je (niet jij persoonlijk) in je hebt uit te halen? een simpele belediging? Waar is die andere wang gebleven?
Als bv. de Mozes in de Qoraan anders is dan de Mozes uit de Bijbel is het dan dezelfde persoon? En over Jezus, als Hij in de Qoraan niet gekruisigt wordt en in de Bijbel wel hoe kun je dat nu als christen accepteren.
Zij hebben gewoon heel de Bijbel vervangen door de Qoraan, dat is voor mij onacceptabel.
Okee, dat is onacceptabel, en wat dan nog? Al die dingen zijn slechts vormen en dogma die verschillen tussen christenen en moslims. Als moslims ook in christenen en de drie-eenheid geloofden waren het christenen en dat zijn het niet.
Met hen heb je dezelfde basis de Tenach.
Ja, en met moslims heb je dezelfde basis, de verhalen uit de bijbel zei het met wat verschil in de details. Zouden Joden persoonlijk beledigt zijn door de kennis dat een groot deel van de mensheid denkt dat God een zoon had?
Nou ik vond dat in het begin echt niet leuk zulke aanvallen op de Bijbel, maar je went er aan en leert ervan. Maar als mensen het bewust doen, om enkel de Bijbel af te kraken an is het een ander verhaal, dan is het uiteindelijk zinloos met zulke mensen in discussie te treden.
Maar zodra het over de Koran gaat gelden er ineens hele andere regels?? Want ja, dan is het het geloof van een ander waar je tegenaan kunt schoppen, inplaatsvan dat ze tegen het jouwe aanschoppen. Heel ander verhaal inderdaad.
Ik heb weleens in de Qoraan gelezen, maar niet van kaft tot kaft. Wel de Bijbel btw. Moslims interesseren me zeker wel, hun geschiedenis en hun denkwereld. Al was het alleen al omdat mijn collegas over het algemeen moslim zijn en om het Midden Oosten.
En, heeft het je een beter, begripvoller, en liefdevoller mens gemaakt, of heb je alleen ammunitie verzameld om je collega's in een discussie de baas te kunnen? Ik hoop oprecht het eerste.
Als de enige reden dat mensen de Koran lezen is om maar te kunnen zeggen: dit is fout, dat is niet waar, want in de bijbel staat.... dan is dit een ernstige verspilling van tijd en bandbreedte. Als je wilt leren wat een moslim drijft in zijn leven, liefdevol en zonder te oordelen over waar of niet waar, dan zie ik er de waarde zeker van in. Als je de Koran leest om voor jezelf te bevestigen wat je toch al weet, dan kun je het net zo goed laten.
Inderdaad.
Nou, ik ben blij dat we het daar dan in ieder geval over eens zijn.