Moderator: Moderafo's
Omega schreef:Speciaal voor Koss nog een keer de url: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=230&postdays=0&postorder=asc&highlight=refos&start=30
Voorwaarde om tot de gereformeerde gezindte of de reformatorische kerken te behoren is onder meer het gebruik van de belijdenisgeschriften zoals die tijdens de Nationale Synode in Dordrecht (1618/1619) zijn vastgesteld.
Inspector Morse schreef:Omega, waarom behoren de GKV en NGK niet tot de refo's. Vooral van de Nederlands Gereformeerde Kerken hoor ik bijzonder weinig. Ze zijn samen met de GKV ook niet vertegenwoordigd in het pannel van de dominees hier op refoweb.
Omega, waarom behoren de GKV en NGK niet tot de refo's. Vooral van de Nederlands Gereformeerde Kerken hoor ik bijzonder weinig. Ze zijn samen met de GKV ook niet vertegenwoordigd in het pannel van de dominees hier op refoweb.
rutgernation schreef:Volgens mij gaat dat 'niet volledig onderschrijven van de belijdenisgeschriften' om een artikel waarin staat dat de overheid met het zwaard andere godsdiensten moet bestrijden. En als ik het me helemaal goed herinner is dat artikel 36, kan dat? Ik weet het niet precies hoor, maar dat is volgens mij het enige punt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten