vriend of vriendin van een andere kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 17 jul 2006 18:59

Andréa B. schreef:
Gerdien B. schreef:Iig haar ouders, broers en zussen niet. Verder weet ik niet.

Dat is echt hard! Ik zou nooitnooitnooit een bruiloft mn broers/zussen overslaan! *Er zijn er al 4 getrouwd, dus die heb ik al... Nu nog 1 te gaan, uhh 2 met mn 'kleine' broertje erbij...* Kom miss ook wel dat we allemaal heel close zijn. Ik kan even goed met mn broer van 31 als van 25 of van 14 opschieten! Zo ook met mn 3 zussen. 't Zijn mn absolute matties! :D

En als iemand besluit een homo-huwelijk aan te gaan... ?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 17 jul 2006 19:05

Zelfs dan zou ik gaan, zij het dan dat ik het er niet mee eens ben.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 jul 2006 19:16

Katlheen schreef:Zelfs dan zou ik gaan, zij het dan dat ik het er niet mee eens ben.

Idd, het is en blijft je kind. bovendien denk ik dat ze achteraf spijt krijgen dat ze niet gegaan zijn..

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 17 jul 2006 19:21

Katlheen schreef:Zelfs dan zou ik gaan, zij het dan dat ik het er niet mee eens ben.

Nou, dat weet ik niet :? Gelukkig sta ik daar niet voor. Ik weet niet of het verkeerd is als ouders besluiten dan niet te gaan. Het is toch wel iets anders dan verschil HHK en GGiN. :D Er dient ook nog zoiets te zijn als begrip bij het 'bruidspaar', als ik homo zou zijn, zou ik het echt begrijpen als mijn ouders niet naar de 'trouwdag' zouden komen. Zo moet je het ook zien.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 17 jul 2006 21:03

cire schreef:
Andréa B. schreef:
Gerdien B. schreef:Iig haar ouders, broers en zussen niet. Verder weet ik niet.

Dat is echt hard! Ik zou nooitnooitnooit een bruiloft mn broers/zussen overslaan! *Er zijn er al 4 getrouwd, dus die heb ik al... Nu nog 1 te gaan, uhh 2 met mn 'kleine' broertje erbij...* Kom miss ook wel dat we allemaal heel close zijn. Ik kan even goed met mn broer van 31 als van 25 of van 14 opschieten! Zo ook met mn 3 zussen. 't Zijn mn absolute matties! :D

En als iemand besluit een homo-huwelijk aan te gaan... ?

Zou ik ook gaan! Het is toch mn broer(tje) dan... En ook al hebben we best vaak ruzie, het is best een schatje.. :D Nee, ik bedoel, als ze maar gelukkig met elkaar zijn, boejt het mij niets! Liever dattie met een mannetje trouwt dan met een kreng van een meid... :wink:

En als ouder zijnde zal ik al helemaal gaan. Het is en blijft je kind, wat tie ook doet!
Laatst gewijzigd door Andréa B. op 17 jul 2006 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 17 jul 2006 21:04

Smurffie schreef:

Idd, het is en blijft je kind. bovendien denk ik dat ze achteraf spijt krijgen dat ze niet gegaan zijn..

Idd, denk ik ook, stel dat je er een mega ruzie over krijgt, en je kind sterft een paar dagen/weken later, zit je daar met een schuldgevoel van hier naar... ...heel ver weg... 8)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 26 jul 2006 21:02

Ik ben Hervormde Gemeente Sliedrecht en mijn vriend is Chr.Geref Utrecht-West. Ik vind er niet veel verschil in de Kerk dus dat is best positief. We gaan met plezier naar beide Kerken. Als ik naar Maarssen verhuis dan word ik gewoon lid van zijn kerk en mocht hij naar Sliedrecht komen wordt hij Hervormd (bond). Kein problem bij uns :)
Afbeelding

rikkkie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikkkie » 04 aug 2006 20:41

Ook ik zit met een soort gelijke vraag. Ik heb echter nog geen verkering. Ik kom zelf uit de Gereformeerde Gemeente en het meisje waar ik gek op ben is Christelijk Gereformeerd. Ik weet niet (goed) hoe ik hier mee om moet gaan en wat de verschillen per kerk zijn. Misschien zijn er die hierop een antwoord kunnen geven.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 aug 2006 20:52

Ik denk dat je dat het beste zelf kan ondervinden. Gergem verschilt nogal per gemeente en christelijk gereformeerd ook.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2006 22:20

Ga eerst na hoeveel jij van haar houdt en zij van jou.
Stel dat je verkering krijgt met haar heb je in de verkeringstijd ook de ruimte om samen opzoek te gaan naar jullie weg in het geloof. Je hoeft niet voor dat je verkering krijgt al te weten hoe ieder over alle dingen in het geloof denkt.
Zoek vooral naar overeenkomsten en niet alleen naar verschillen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 04 aug 2006 22:54

Sorry als dit kortzichtig overkomt, maar vergeet al die honderden kerken en kijk waar het werkelijk om draait.

Uiteindelijk zit er 1 Heer daar boven. En of je nou hervormd/gereformeerd (in welke afscheiding dan ook), baptist of katholiek bent. Daar zal je echt niet op geoordeeld woorden...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2006 22:59

daar heb je opzich gelijk in.

Toc h vind ik het belangrijk dat je samen uit eindelijk naar 1 kerk kan. Het lijkt mij erg moeilijk om kinderen op te moeten voeden (als je ze mag ontvangen) , als je beide andere regels hebt over/nin het geloof.
Juist daarin is het goed om met z'n allen naar 11 kerk te gaan. Om ze een goede basis plaats te geven.
Mij lijkt het vreselijk om tussen 2 kerken in geslingerd te worden. Deze week de ene kerk en de volgende week de andere kerk.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 04 aug 2006 23:03

Dat laatste sluit ik ook helemaal niet uit. In tegendeel.

Maar laat ik het zo zeggen. Laat een verschil van kerk je relatie niet in de weg staan. Je gelooft in dezelfde Heer.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2006 23:05

Javaca schreef:Dat laatste sluit ik ook helemaal niet uit. In tegendeel.

Maar laat ik het zo zeggen. Laat een verschil van kerk je relatie niet in de weg staan. Je gelooft in dezelfde Heer.

precies! dat probeerde ik ook aan te geven. Ga niet van te voren all ebergen bekijken die er eventueel kunnen zijn.
Zoek vooral de overeenkomsten. Je zult er nog versteld van staan hoe ontzettend veel overeenkomsten zijn. Vooral als het gaat om wezenlijke zaken en niet om tradities e.d.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 aug 2006 23:06

Javaca schreef:Dat laatste sluit ik ook helemaal niet uit. In tegendeel.

Als je dat gelooft maakt het toch ook niet zoveel meer uit naar wiens kerk je gaat? :)

Terug naar “Archief”