Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 aug 2006 15:52

Dáárom is de discussie belangrijk. Zeker als ik elders discussies over marginale zaken als hoedjes en lange broeken zie waar menigeen serieus op reageert!

Tja, ik denk dat je ook híervoor begrip moet opbrengen omdat daar nu eenmaal óók de meningen over verdeeld zijn.

Er zijn al honderden 'zinloze' discussies voorbij gekomen wat dat betreft, maar als we ons enkel bezig gaan houden met zaken die daadwerkelijk van belang zijn voor de eeuwigheid, kun je Refoweb wel sluiten.. :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 02 aug 2006 17:28

MrSokkie schreef:
tweetietwee schreef:zolang er nog refo's zijn die denken dat homofilie minder voorkomt in refo kerken dan buiten de kerk oid moet het gesprek op gang blijven.

En als er minder homofilie voorkomt in refokerken is dat waarschijnlijk vanwege de afwijzende of zelfs vijandige houding, niet omdat refo's op de een of andere manier minder "vatbaar" zijn.

Dan komt het dus wél voor, alleen durft men niet 'uit de kast' te komen!
Dat is heel wat anders...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 aug 2006 17:42

Riska schreef:Dan komt het dus wél voor, alleen durft men niet 'uit de kast' te komen!
Dat is heel wat anders...

Ja, precies. Blijkbaar is een zware refo-gemeente niet de plek waar een homo uit de kast durft te komen (en dan is het logisch aan te nemen dat hij/zij dat niet durft vanwege de reacties die hij/zij verwacht). Daar hebben we het toch al de hele tijd over?

Riska

Berichtdoor Riska » 02 aug 2006 18:09

En dat is niet alleen binnen de Refowereld, maar ook in verscheidene PKN-gemeenten is dat een probleem.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 aug 2006 18:19

Riska schreef:En dat is niet alleen binnen de Refowereld, maar ook in verscheidene PKN-gemeenten is dat een probleem.

Tuurlijk, dat is overal een probleem.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 aug 2006 18:31

MrSokkie schreef:
Riska schreef:En dat is niet alleen binnen de Refowereld, maar ook in verscheidene PKN-gemeenten is dat een probleem.

Tuurlijk, dat is overal een probleem.

Er is geen probleem, er wordt een probleem van gemaakt.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 aug 2006 18:33

Smurffie schreef:

dus is er een probleem. gemaakte problemen zijn ook problemen. Het is een probleem dat er niet hoeft te zijn, maar dat is wat anders.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 aug 2006 18:43

MrSokkie schreef:
Smurffie schreef:

dus is er een probleem. gemaakte problemen zijn ook problemen. Het is een probleem dat er niet hoeft te zijn, maar dat is wat anders.

Iets wat IS, is een feit. Dit probleem is geen feit, maar wat mensen er van maken, een probleem dus.

Oke, het is een feit dat een gemaakt probleem een probleem is 8)

You'r right :P

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 aug 2006 20:12

Als ik dit nu allemaal weer zo lees en de manier waarop jullie kenbaar maken dat het belangrijk is dat we deze discussie gaande houden, wordt ik ineens weer erg trots op jullie en ben ik weer blij om refo te zijn! Er zijn dus toch nog heel veel mensen waar je als refo homo tegen aan kunt leunen! Super en bedankt!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 02 aug 2006 20:26

Er zijn genoeg refo mensen die er op een normale manier mee weten om te gaan. Diep respect daarvoor en ik ben mega blij met deze mensen 8)
- Home is in my head -

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 aug 2006 21:34

froske schreef:Er zijn genoeg refo mensen die er op een normale manier mee weten om te gaan. Diep respect daarvoor en ik ben mega blij met deze mensen 8)

*buigt*

Graag gedaan 8)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 03 aug 2006 07:26

Smurffie schreef:
*buigt*

Graag gedaan 8)

idem

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 aug 2006 09:25

En toch blijft het dilemma in veel kerken bestaan... Predikanten willen vaak wel en begrijpen ook veel, maar ze zitten vast aan synode-uitspraken.
Wat moet ik dan daarmee?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 03 aug 2006 10:28

Denkertje21 schreef:En toch blijft het dilemma in veel kerken bestaan... Predikanten willen vaak wel en begrijpen ook veel, maar ze zitten vast aan synode-uitspraken.
Wat moet ik dan daarmee?

Begrip voor opbrengen is het enige wat je kan doen, lijkt me. Misschien wil een predikant wel van alles maar zijn zijn handen ook gebonden.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 03 aug 2006 10:48

Froske en Denkertje, jullie zijn toppers het lijkt me super moeilijk om er in deze kringen openlijk voor uit te komen en in gesprek te gaan, fijn dat jullie het blijven doen het is denk ik baanbrekend voor deze en de volgende generatie!
Diep respect van mijn kant, dit geldt ook voor Zareb d:)b

Terug naar “Archief”