Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 11:39

Raido heeft op zich wel gelijk, maar @Raido: ik weet niet of je weet wat een smartbomb is?

Op zich weet ik van tevoren dat er burgerslachtoffers gaan vallen als er een oorlog begint. Dat is onvermijdelijk. Of het het waard is? Nee, nooit. Maar soms is het geen reden om een oorlog niet te beginnen.

De lanceerinrichtingen staan in woonwijken? Ik weet het niet. Israel zal dat wel weten, en die moeten kiezen op welke manier ze daarmee willen afrekenen. Als ze ervoor kiezen om de lanceerinrichtingen in de woonwijken te bombarderen, dan is dat hun keuze en dan respecteer ik ze daarvoor. Als er burgerslachtoffers vallen, dan betreur ik dat. En ik weet zeker dat de Israeli's dat ook betreuren.

Een smartbomb is effectief, maar er kan op zich ook wel veel misgaan.

Een kernbom op het Midden-Oosten lost niks op, alleen tijdelijk. Beter zou zijn om de mensheid preventief te vernietigen. Dat is gelijk het einde van alle ellende. Maar veel mensen snappen dat waarschijnlijk niet ten diepste :)
what the soul hides, blood tells

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jul 2006 12:02

Beter zou zijn om de mensheid preventief te vernietigen. Dat is gelijk het einde van alle ellende. Maar veel mensen snappen dat waarschijnlijk niet ten diepste

Dat gaat ook bíjna helemaal gebeuren. Uiteindelijk zal 1/3 van de mensheid overblijven (als je daarin gelooft tenminste) En uiteindelijk zal er een einde komen aan de ellende wat betreft oorlogen, honger, pijn, etc. Maar daarna? Ik vraag me hard af of het einde van de mensheid ook het einde van alle ellende is..

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 jul 2006 12:12

Quote van de dag:

Iran is a significant, respected player in the Middle East which is playing a stabilizing role, French Foreign Minister Philippe Douste-Blazy said Monday, during a visit to Lebanon.

Tja, hoe blind kun je zijn. :?
Dan zal de V.N. veiligheidsraad ook niet zoveel met de Iraanse kernwapens doen, laat staan dat men de Iraanse bevoorrading van Hezbollah aan de kaak wil stellen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 31 jul 2006 12:36

Jammer dat Israël het VN kantoor raakt....maar we kunnen natuurlijk niet van Israel verlangen dat ze altijd raak schieten. Hezbollah zit daar gewoon in de buurt en dan valt er wel eens een raketje verkeerd. VN mogen ze van mij part ook wel opheven in Israël.....wat voor successen hebben ze nou werkelijk geboekt in dat gebied?
Afbeelding

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 12:41

Smurffie schreef:
Beter zou zijn om de mensheid preventief te vernietigen. Dat is gelijk het einde van alle ellende. Maar veel mensen snappen dat waarschijnlijk niet ten diepste

Dat gaat ook bíjna helemaal gebeuren. Uiteindelijk zal 1/3 van de mensheid overblijven (als je daarin gelooft tenminste) En uiteindelijk zal er een einde komen aan de ellende wat betreft oorlogen, honger, pijn, etc. Maar daarna? Ik vraag me hard af of het einde van de mensheid ook het einde van alle ellende is..

dat ligt eraan aan welke kant je staat. Bij het zesde zegel komt YHWH terug, krijg je aardbevingen, verandert de maan in bloed, verduistert de zon, en worden (volgens mij) alle christenen "opgenomen". En degenen die niet in God geloven blijven achter en krijgen de "7 schalen" over zich heen (in hoeverre de zegels en schalen misschien parallel lopen en niet chronologisch plaatsvinden weet ik niet...). En zelfs dan zullen, volgens Openbaring, mensen niet in Hem geloven, maar hem juist alleen maar meer vervloeken, en op hun tong bijten.

En ja daar geloof ik in.

Ergens denk ik wat betreft Israel wel eens: laten we ons allemaal terugtrekken en laat ze het zelf maar uitvechten.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 jul 2006 12:50

Smurffie schreef:

1/3 van de schepselen zal sterven bedoel je zeker? het gaat al hard die kant op als je wereldwijd het aantal abortussen meetelt en het aantal mensen dat zal overlijden aan Aids. zo zijn er wel meer zaken te noemen.
en dat geloof ik inderdaad, het staat in God's Woord.
er komt een einde aan al dat lijden, als Jezus terugkomt op de wolken!
kan je er niet meer tegen, tegen dat lijden om je heen, in Afrika, Libanon, Israel..zoek dan je toevlucht tot Hem en die zal je troosten en beschermen.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 12:52

ik heb al genoeg aan de ellende om me heen, daar heb ik geen "verre conflicten" voor nodig...

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 jul 2006 12:52

Serenity schreef:Ergens denk ik wat betreft Israel wel eens: laten we ons allemaal terugtrekken en laat ze het zelf maar uitvechten.

dat zal ook gebeuren want alle volken zullen zich tegen Israel keren.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 12:55

"tegen Israel keren" is wat anders dan "terugtrekken en "laat ze het daar maar uitvechten"".

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jul 2006 12:56

columbus schreef:
Smurffie schreef:

1/3 van de schepselen zal sterven bedoel je zeker?(1) het gaat al hard die kant op als je wereldwijd het aantal abortussen meetelt en het aantal mensen dat zal overlijden aan Aids. zo zijn er wel meer zaken te noemen.
en dat geloof ik inderdaad, het staat in God's Woord.
er komt een einde aan al dat lijden, als Jezus terugkomt op de wolken!(2)
kan je er niet meer tegen, tegen dat lijden om je heen, in Afrika, Libanon, Israel..zoek dan je toevlucht tot Hem en die zal je troosten en beschermen.

(1) Ow, ik dacht 2/3 van de mensheid, maar het maakt niet zoveel uit ook..

(2)Voor de mensen die dat geloven ja..

Ik kan persoonlijk niet begrijpen dat mensen zo naar het moment van Jezus terugkomst uitkijken. Zo geweldig is dat namelijk helemaal niet. Daarmee zal voor veel mensen de eeuwige ellende beginnen en dát geloof ik.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jul 2006 12:58

Bovenstaande is wel offtopic, sorry.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 13:00

je krijgt wat je kiest.
als je geen eeuwige ellende wilt, weet je wat je moet doen.
maar dat is uiteraard subjectief.
maar de tijd zal het leren.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 jul 2006 13:07

Serenity schreef:"tegen Israel keren" is wat anders dan "terugtrekken en "laat ze het daar maar uitvechten"".
Wie niet voor mij is, is tegen mij. Iedereen zal tegen Jerusalem (lees: het Volk van God; de bekeerden om maar eens bokkig te doen) keren en de HEERE zal ze allemaal vernietigen..

Nu is het afwachten totdat Gog en Magog zich in de strijd werpen (Turkije en Rusland).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 13:20

hehe leuke uitleg wat betreft Gog en Magog ;)

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 31 jul 2006 13:22

Algemene verontwaardiging over de aanval op het dorp Kana, waarbij
heel wat onschuldige burgers getroffen zijn. “Dit speelt de Arabieren
in de kaart”.

Nu de lezing van de kant van Israël.
• Het leger heeft bewijzen dat er alleen al vanuit Kana de afgelopen
weken zo'n 150 raketten zijn gelanceerd, richting Israël. (dan
spreekt men niet over 'onschuldige burgers' ....)
• De luchtmacht heeft video opnamen van Kana, waarop te zien is dat
lanceerinstallaties snel naar binnengereden worden in gewone panden,
bijvoorbeeld een garage.
• De luchtmacht heeft een paar minuten na twaalf uur 's nachts een
gebouw van drie verdiepingen in Kana beschoten. ZEVEN UUR LATER is
dat gebouw ingestort. Het kan zijn dat er in het pand explosieven
lagen opgeslagen, of dat meneer Hezbollah door een bewuste explosie
Israël in een kwaad daglicht gesteld heeft. Dat wordt nog uitgezocht.

Terug naar “Archief”