Moderator: Moderafo's
De keuze is, of drie maanden wachten, en een kindje met iig niet een afwijking door rode hond door jouw schuld, of wel zwanger worden, met het risico op een ziek kindje door jouw schuld.tweetietwee schreef:goed opgezocht Annerieke! Ik denk dat veel van ons die niet inge-ent zijn wachten en hopen dat ze het niet krijgen. Bij de eerste controle bij de verloskundige wordt dan getest of je antistoffen hebt, maar als je die dan niet hebt kun je niets meer beginnen.
Ikzelf heb me voor mijn trouwen laten testen op antistoffen en ondanks dat mijn ouders en ik van niks rode hond weten heb ik antistoffen![]()
Wel lastig voor jullie nu om zo'n beslissing te nemen. Het is inderdaad óf vaccineren en dan 3 maanden niet zwanger óf het risico aangaan.
Voor anderen dus je tip om voordat je gaat trouwen/ zwanger gaat worden na te gaan of je inge-ent bent of dat je dat eventueel nog zou willen of dat je samen beslist het af te wachten. (vorig jaar is er nog een epidemietje op de biblebelt geweest, en dat kan zomaar weer de kop op steken, maar ook jaren wegblijven)
Annerieke schreef:
Ik voel me echt een beetje teleurgesteld dat we nu drie maanden moeten wachten. Lekker menselijk he. Je kunt niet alles willen en krijgen op jouw tijd, maar toch.... En trouwens, misschien moet ik over die 3 maanden nog wel een jaar wachten voor ik zwanger wordt.... Je weet het toch nooit.
Annerieke schreef:Jullie hebben gelijk hoor. Ik kies ook liever voor 3 maanden wachten zonder risico op afwijkingen door RH. Natuurlijk kun je zowiezo een kindje met afwijkingen krijgen, maar in dit geval is het duidelijk een keuze.
Dat ik in dubio zit, betekent niet dat ik het riscio wil lopen, ik bedoel meer de twijfel van hoe kan dat nou?? Waarom wel tegen DTP geent en niet tegen RH? Dat laatste is voor een meisje/vrouw toch veel belangrijker? Ik begrijp het gewoon niet. Misschien dat mijn ouders het niet eens meer weten hoor, dat is inmiddels ook 30 jaar geleden.
.
tweetietwee schreef:Annerieke schreef:Jullie hebben gelijk hoor. Ik kies ook liever voor 3 maanden wachten zonder risico op afwijkingen door RH. Natuurlijk kun je zowiezo een kindje met afwijkingen krijgen, maar in dit geval is het duidelijk een keuze.
Dat ik in dubio zit, betekent niet dat ik het riscio wil lopen, ik bedoel meer de twijfel van hoe kan dat nou?? Waarom wel tegen DTP geent en niet tegen RH? Dat laatste is voor een meisje/vrouw toch veel belangrijker? Ik begrijp het gewoon niet. Misschien dat mijn ouders het niet eens meer weten hoor, dat is inmiddels ook 30 jaar geleden.
.
ik denk dat ik het wel snap. difterie, tetanus en polio zijn levensbedreigende en invaliderende ziektes, terwijl bof, mazelen en rode hond netjes te overleven kinderziektes zijn, als je ze maar als kind krijgt.
Ik heb mazelen als kind gehad, ben niet veel zieker geweest dan van de waterpokken. En het blijkt dus ook dat ik rode hond ergens heb gehad.
O ja, de bible belt loopt van walcheren naar dordrecht via utrecht naar staphorst, zo'n schuine refo streep. Maare... als je in een christelijk dorp woont zullen er wel meer mensen niet ingeënt zijn.
Trouwens, er gaan langzaamaan steeds meer mensen niet inenten. kijk maar op www.nvkp.nl (veelal niet refo's maar kritische hoogopgeleiden).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten