Ommekeer in je leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Ommekeer in je leven

Berichtdoor Annemieke86 » 26 jul 2006 20:03

Heb je het ooit wel eens gehad dat je een totale ommekeer in je leven hebt gehad of nog gaat krijgen?? Trouwen bijvoorbeeld. Ik lees hier reacties en gevoelens naar het trouwen toe. Ik maak wellicht de grootste ommekeer ooit in mijn 19jarig bestaan 8)

Ik heb gesolliciteerd in de woonplaats van mijn vriend (ikzelf woon in Sliedrecht, hij in Maarssen) omdat we samen hebben besloten om met elkaar verder te gaan. Wat zou het zijn als ik echt word aangenomen?? Dan wordt het meteen een oproep in het Kerkblad plaatsen en/of huisje kijken.

Ik heb altijd gezegd dat ik het geen probleem zou vinden dat als ik zou moeten verhuizen voor hem dat ik het gewoon zou doen. Maar nu lijkt het of je er zooooooooooo dichtbij staat! En dan sta je bij wijze van met een mond vol tanden en weet je niet wat je moet doen.

Ik bid heel veel of Hij mijn verlangen wil vergroten als dit echt mijn weg is (het verlangen is heel groot) en of Hij mij wil voorgaan. Ooit wel eens zoiets dergelijks of iets anders meegemaakt en hoe was dat? Hoe was jouw ervaring daarin?
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 jul 2006 20:58

Ikzelf ben verhuisd van Vriezenveen naar Sliedrecht (175 km) na mijn trouwen en we zijn in het huis van mijn man gaan wonen. Dit door verschillende omstandigheden. Ik deed er altijd vrij laconiek over, maar toch vond ik het moeilijker dan ik dacht. Je laat in weze heel veel achter, ook al is afstand overbrugbaar. Nu ik een zoontje heb mis ik zeker het contact met mijn moeder/oma. Mijn ervaring is dat dan de band met je eigen moeder hechter wordt. Ook vrienden, koor verening ehbo etc allemaal dingen die je stopzet. Ik ben heel blij dat we een hele goede aansluiting hebben gevonden bij onze 'nieuwe' kerk. Dat scheelt echt heel veel voor mij. Maar toch zal ik altijd wel een klein beetje heimwee houden, ondanks dat vind ik het verhuizen zeker waard, ik hou ontzettend veel van mijn man en mijn jochie, kerkelijk gezien ben ik ook op mijn plek, ben hierdoor ook dichter bij de Here God gekomen. Ook zal ons eigen stekje niet willen missen.

Annemieke, ik wil je heel veel succes wensen met je sollicitaties. En wat daar uit voor mag komen. Gods Zegen gewenst.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 26 jul 2006 21:06

Dan woon je dicht bij mij (vooralsnog :D ) soms ervaar ik de Heere zo dicht bij mij en soms als het even tegenzit lijkt hij zo ver weg :| :oops: :cry:
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jul 2006 21:41

tja, over grote veranderingen gesproken.... in de komende twee maanden ga ik verhuizen, trouwen, afscheid nemen van m'n studentenvereniging, lid worden van een kring van de internationale kerk, afstuderen, beginnen aan een nieuwe baan. Het is best gek dat alles zo verandert. Ik heb ook helemaal geen idee hoe het allemaal zal worden.

Mijn vriend is voor mij deze kant op gekomen. Eerst vond hij Amsterdam helemaal niks, maar nu vindt hij het heel tof :) Dus we zijn blij dat we iig het komende jaar nog hier in de buurt kunnen blijven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jul 2006 00:36

Mijn vriend en ik wonen allebei in Rhenen (naja, ik in Kesteren, maar Rhenen is toch 'mijn' stad). Onze ouders wonen hier. De meeste broers en zussen wonen hier.
Nu heeft hij gesolliciteerd in Apeldoorn. Ik hoop dat ik na mijn stage kan blijven werken in de betuwe.
We gaan trouwen, en dan moeten we dus bedenken wat we doen.
Stel dat hij aangenomen wordt, per eind augustus ofzo, en ik per volgend jaar in de betuwe. Dan willen we aan de ene kant het liefst ergens tussen Apeldoorn en Zetten in wonen. Maar het is wel een enorme stap om alles hier achter ons te laten. We voelen ons hier zooo enorm thuis, in onze gemeente, in Rhenen, bij onze ouders...

Maar ik denk wel dat het makkelijker is om samen opnieuw te beginnen dan dat je naar de ander toegaat. Dan begin je een beetje alleen opnieuw. Lijkt me veel moeilijker.
Ik wilde heel graag terug naar mijn geboortedorp, of in ieder geval die buurt. Maar voor mijn vriend zou het heel lastig zijn, ik ken bijna iedereen daar, hij bijna niemand.

Maargoed, hij is nog niet definitief aangenomen in Apeldoorn, ik nog niet in Zetten, dus we wachten maar af.

Veel succs iig Annemiek!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 27 jul 2006 12:58

We voelen ons hier zooo enorm thuis, in onze gemeente, in Rhenen, bij onze ouders...
Gen. 2: 24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jul 2006 14:06

André schreef:
We voelen ons hier zooo enorm thuis, in onze gemeente, in Rhenen, bij onze ouders...
Gen. 2: 24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt. :wink:

Haha we know, maar als we een kleeein beetje vooruit denken, als we dan een kindje hebben eventueel, wil mijn moeder, zijn moeder en zijn zus wel graag opassen, en dat is allemaal omgeving Rhenen.
Dus als we dan verder weg wonen, is dat allemaal neit zo handig meer. Want ik wil wel blijven werken een beetje.

Enne...mn vriend is aangenomen hoorde hij vandaag. Maargoed, we hebben nog een jaartje om te beslissen wat we doen... :D

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 27 jul 2006 15:01

MissF schreef:
André schreef:

Haha we know, maar als we een kleeein beetje vooruit denken, als we dan een kindje hebben eventueel, wil mijn moeder, zijn moeder en zijn zus wel graag opassen, en dat is allemaal omgeving Rhenen.
Dus als we dan verder weg wonen, is dat allemaal neit zo handig meer. Want ik wil wel blijven werken een beetje.

Enne...mn vriend is aangenomen hoorde hij vandaag. Maargoed, we hebben nog een jaartje om te beslissen wat we doen... :D

oeps. dat vind ik wel errug ver vooruit gedacht. Wie weet wil je dan wel spontaan stoppen met werken en heb je geen bemoederende mensen in de omgeving nodig. :wink:

wij hebben alle veranderingen van lalage over 1 jaar verspreid: vorig jaar getrouwd, nog doorgestudeerd, hij vast een baan, ik straks een baan, huisje gehuurd, dan kunnen we ook zo weer vertrekken. Allemaal heel spannend, maar vooral erg leuk. Ik was tijdens mn studie al uit huis en hier in de buurt gaan wonen, dus wat dat betreft viel het allemaal wel mee.

veel succes annemieke en missF!

André

Berichtdoor André » 27 jul 2006 15:17

Wat ik alleen nog niet zo kan volgen is de gedachtegang: we wonen nu in dezelfde stad, dus kunnen we ook wel gaan trouwen, ik hoop dat er andere elementen zijn die je tot een huwelijk bewegen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jul 2006 15:52

Andre: het is meer dat je eerste ver uit elkaar woont/studeert en dus niet zo makkelijk kan trouwen, terwijl je dat wel graag wilt. Dan is het logisch dat een huwelijk niet zo lang meer op zich laat wachten tegen de tijd dat je wel bij elkaar in de buurt kunt studeren of werken. snappie?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jul 2006 15:58

Voor mij (en Mark) zal er het aankomende jaar (vanaf nu gerekend) ook veel gaan veranderen. Ik hoop af te studeren, heb nu nog een baan in Veenendaal en wil deze zolang mogelijk aanhouden. Als we volgend jaar bij leven en welzijn gaan trouwen, zullen we waarschijnlijk in de buurt van Wijk en Aalburg gaan wonen. Ik zal dan dus ook een baan in die buurt moeten zoeken, omdat 2 keer 70 kilometer per dag voor mijn werk best veel is.
We wonen allebei nog thuis, dus dat zal sowieso al een hele verandering zijn. Daarbij komt dat ik mijn familie best zal missen; je kan namelijk niet even bij je moeder binnenstappen en ik denk dat ik daar vooral moeite mee zal hebben. Gelukkig kan ik heel goed met mijn schoonouders en ken ik al veel mensen in Wijk en Aalburg, dus ik zal me er best thuis gaan voelen! :)
Afbeelding

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 27 jul 2006 16:01

Ook ik ben 2 jaar geleden na ons trouwen verhuisd van Vlaardingen naar Veenendaal (ruim 100 km) en ook ik dacht voor ons trouwen.. o dat doe ik wel even!! Dat heb ik geweten want de eerste drie maanden zat ik zonder werk thuis (had mijn baan in Maassluis op moeten zeggen en hier nog niks anders kunnen vinden) en heimwee dat ik had. Niet even bij paps en mams op de koffie, niet even kletsen met zuslief, niet even een bakkie doen bij vriendinnen of lekker hangen in het hutje bij Hoek van Holland!! Na 3 maanden had ik werk en ik merkte dat het sindsdien echt de goeie kant op is gegaan, heb veel contacten kunnen maken, vrienden opgedaan enz enz.. en heb het hier reuze naar mn zin en zou niet meer terug willen naar Vlaardingen! Maar toch mis ik het even naar mn beste vriendin gaan nog steeds.. een onderonsje met mn zusje!!
Ook merk ik nu ik zwanger ben het contact met je ouders anders word.. je gaat je moeder meer begrijpen.. de zorgen die hun voor ons hadden ken je in kleine maten nu al voor dit nog ongeboren kindje!!
Toch heb ik nooit en te nimmer spijt van deze beslissing en stap in mijn leven gehad :D ik ben super gelukkig!! :P
Groetjes

André

Berichtdoor André » 27 jul 2006 16:16

Lalage schreef:Andre: het is meer dat je eerste ver uit elkaar woont/studeert en dus niet zo makkelijk kan trouwen, terwijl je dat wel graag wilt. Dan is het logisch dat een huwelijk niet zo lang meer op zich laat wachten tegen de tijd dat je wel bij elkaar in de buurt kunt studeren of werken. snappie?
Oké, misschien was het bij ons anders we woonde al in de zelfde stad.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jul 2006 16:25

André schreef:
Lalage schreef:Andre: het is meer dat je eerste ver uit elkaar woont/studeert en dus niet zo makkelijk kan trouwen, terwijl je dat wel graag wilt. Dan is het logisch dat een huwelijk niet zo lang meer op zich laat wachten tegen de tijd dat je wel bij elkaar in de buurt kunt studeren of werken. snappie?
Oké, misschien was het bij ons anders we woonde al in de zelfde stad.

da's anders ja!
bij ons ging het zo:
2002 Enschede en Amersfoort
nov 2003 Enschede en Amstelveen
sept 2004 Nijmegen en Amstelveen
okt 2005 Amsterdam - Bijlmer en Amstelveen
sept 2006 eindelijk samen in Amsterdam - Holendrecht

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jul 2006 17:57

tweetietwee schreef:
MissF schreef:
André schreef:

oeps. dat vind ik wel errug ver vooruit gedacht. Wie weet wil je dan wel spontaan stoppen met werken en heb je geen bemoederende mensen in de omgeving nodig. :wink:

veel succes annemieke en missF!

Mwah, die kans acht ik niet heeeeel erg groot ;)
Ik ben zelf ook opgevoed met een werkende moeder (alleen de avonden en weekenden dat mijn vader thuis was). EN ik heb wel gezien dat het echt goed is geweest voor haar. Ze had heerlijk haar eigen ding naast haar kinderen. En mijn moeder is absoluut een echte moederkloek ;)
Nu mijn zusje naar de middelbare school gaat, gaat zij lekker meer werken en is ze bezig met hogerop te komen. Dat had niet gekund als ze er jaaaren uit was geweest, dan begin je vaak nog op dezelfde sport van de ladder als waar je gestopt bent

Terug naar “Archief”