lichamelijke klachten na psychische problemen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meisje88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meisje88 » 23 jul 2006 12:29

girliegirl schreef:
Nou miss komen mijn berichtjes zo over, maar ik eet echt heel vaak heel veel. En dán heb ik er óók last van!! Dus.. ik vat het niet meer hoor.. En die collega's?? Als het aan hen ligt proppen ze me vol met patat en magnums:S "Dat is goed voor dr." Jaja.. denk het dus niet. Dán voel ik me pas echt niet goed..!! Miss ben ik gwoon een stronteigenwijs kreng, maar ik weet ook niet goed hoe het ans moet.. :(

Hoi girliegirl!

Nou.. op mij kom je niet over als een stronteigenwijs kreng!! Eerder iemand die t ff heel erg moeilijk heeft... Kan ik me ook heel goed voorstellen als ik je berichtjes zo lees!! Hou vol meissie!!

meisje88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meisje88 » 24 jul 2006 07:59

Hoi girliegirl,

Hoestie nu met je? Ben je al wakker?? Ik heb een berichtje op het forum van je eigen site geplaatst.. Hoop eigenlijk dat meer mensen van hier dat gaan doen, of in je gastenboek:) Volgens mij kun je alle support nu goed gebruiken! Dus mensen: http://young_beauties.mysites.nl

Heee, probeer echt naar je verstand te luisteren en laat je gevoel maar kletsen!! Luister naar je lichaam en probeer goed voor jezelf te zorgen en je niet te overwerken strx.. (of ben je al aan het werk, in de horeca beginnen ze meestal wat later, toch?) Vraag me eig af of het wel slim is om te gaan werken als je je zo voelt, maar miss geeft het je afleiding?

Veel lfs en sterkte met alles!

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 24 jul 2006 09:49

meisje88 schreef:Hoi girliegirl,

Hoestie nu met je? Ben je al wakker?? Ik heb een berichtje op het forum van je eigen site geplaatst.. Hoop eigenlijk dat meer mensen van hier dat gaan doen, of in je gastenboek:) Volgens mij kun je alle support nu goed gebruiken! Dus mensen: http://young_beauties.mysites.nl

Heee, onwijs bedankt! Heeft me echt goed gedaan zo'n berichtje.. Thnx!! Vooral omdat het op mijn eigen site is is dat fijn, kan je het vaak nog es overlezen enzo.. Als er meer zijn die een kijkje willen nemen nu jullie weten dat die site van mij is, je bent welkom!! (jongens ook, al hoewel het wel n btje n meidensite is.. hihi) maar als je een berichtje in mn gastenboek wil zetten zou ik dat egt superstoer vinden!..

Heee, probeer echt naar je verstand te luisteren en laat je gevoel maar kletsen!! Luister naar je lichaam en probeer goed voor jezelf te zorgen en je niet te overwerken strx.. (of ben je al aan het werk, in de horeca beginnen ze meestal wat later, toch?) Vraag me eig af of het wel slim is om te gaan werken als je je zo voelt, maar miss geeft het je afleiding?

Nou.. ik voel me gwoon niezo happy maar al1 thuis zitten maakt het daar niet beter op.. Op mijn werk krijg ik wel wat afleiding natuurlijk, maar het is tegelijk ook echt zwaar voor me om te werken.. En nu merkte ik ook nog dat ik ziek ben fdaag.. (buikgriep) en ik werk in de horeca dus das nie egt een goeje combi.. Maar ze hebben al een tekort aan werknemers dus ik moet eigenlijk wel werken.. Heb de hele tijd zitten dubben en hier op t forum ook advies gevraagt wat ik nou moes doen, wel of nie werken.

Het advies was niet werken. Dus ik met lood in mn schoenen gebeld dat ik me niet lekker voel en buikgriep heb. Maar ze hebben me toch nodig.. Ik moet dus echt komen.. Voel me helemaal niet lekker, duizelig en raar feeling in mn hoofd, mja.. Kheb nog heel ff om me btr te gana voelen (om 12.00u moet ik beginnen..)
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Bett

Berichtdoor Bett » 24 jul 2006 16:02

Ha!
Zeker als je je al 'rot' voelt, en je hebt nog eens niet zo veel gegeten, of waar weinig suiker inzit, kun je wel die reacties krijgen die jij hebt: trillen/duizelig!
Ik voel me wel es 'benauwd' enzo; ga beetje wazig zien, en de oorzaak is dan drukte/'stress en al het andere, maar als ik dan bijv. een halve beker cola (light) drink voel ik me even later al beter. Dat kan dan dus echt zijn dat je suiker tekort hebt; of andere dingen die je lichaam mist!
JE zegt dat j eniet te weinig eet; maar... wat is weinig en wat is veel!?!

Mijn klachten komen voornamelijk doordat ik veel te hoge eisen aan mezelf stel; en ik heb stressvol werk. Ik neem het werk mee naar huis enz. En dit werd steeds erger; ik ging geen leuke dingen meer doen, voelde me 'dipperig' kreeg huilbuien enz. enz. Middels gesprekken ben ik er achter gekomen dat het ws. komt hoe ik ben: teveel willen, haast perfect willen zijn enz. Hier ga ik door gesprekken beter mee om leren gaan; en dan hoop ik dat ik over een poosje weer van alles kan genieten en me weer goed voel... :roll:
Groetjes!

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 24 jul 2006 21:21

Bett schreef:(..) Dat kan dan dus echt zijn dat je suiker tekort hebt; of andere dingen die je lichaam mist!
JE zegt dat j eniet te weinig eet; maar... wat is weinig en wat is veel!?!!

Ja.. dat weet ik ook niet zo goed. Ik vind veel als ik vol zit. Denk ik.. Of gewoon als ik na ga wat ik gegeten heb en ik dat (te) veel vind..

Mijn klachten komen voornamelijk doordat ik veel te hoge eisen aan mezelf stel; en ik heb stressvol werk. Ik neem het werk mee naar huis enz. En dit werd steeds erger; ik ging geen leuke dingen meer doen, voelde me 'dipperig' kreeg huilbuien enz. enz. Middels gesprekken ben ik er achter gekomen dat het ws. komt hoe ik ben: teveel willen, haast perfect willen zijn enz. Hier ga ik door gesprekken beter mee om leren gaan; en dan hoop ik dat ik over een poosje weer van alles kan genieten en me weer goed voel... :roll:
Groetjes!

Klinkt goed... er is dus nog hoop:) Ach ja, ik weet ook wel dat het heus wel weer goed kan komen, maar soms is het allemaal zo rot en dan lijkt het onoverkomelijk om er ooit weer vanaf te komen.. Als ik in zo'n bui ben dan kan ik de hele dag wel janken, al1 heb ik geen tranen en houd ik me groot. (Met de bekende glimlach-truc..)

Maar helpen die gesprekken ook echt? I mean, merk je dat je je wat beter voelt dan eerst? Hoe lang doe je dat al?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jul 2006 21:35

gesprekken met een psychiater... helpen echt!! ik had niet een echte, maar voor de opleiding moet je een bepaalde manier van denken hebben, zodat ik niet alles mee zou nemen naar huis en alle negatieve dingen positief zou zien... jaja hoest mogelijk.. tis mogelijk!!

Ik ben er veel zkerder doro geworden!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 jul 2006 22:01

Ik ben er ook voor het grootste deel vanaf gekomen toen ik ben gaan praten, en eerlijk was. Tegen mijn vrienden, tegen mijn huisgenoten, tegen mijn collega's, tegen familie, tegen mijn huisarts en tegen mijn ouders (dat was het moeilijkst).

Uiteindelijk ben je dan ook eerlijk tegen jezelf, en dat is het allerbelangrijkste. Je krijgt zo veel begrip en steun van mensen als je eenmaal vertelt wat er aan de hand is, dat die paar rotopmerkingen die je ook krijgt daarbij in het niet vallen.

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 25 jul 2006 10:14

bij mezelf heb ik ook stert ervaren dat lichamelijke klachten voort komen uit psychische klachten.

doordat ik psychisch nouck-out was (achter af gesproken) voelde ik me lichamelijk erg moe worden, het begon met wat minder hart kunnen per dag tot enorm veel slapen per dag. maar die slaap nam ik niet dus had ik vel enrgie nodig. en om aan enrgie te komen begon ik veel te eten. eigelijk een soort conpenseren.

nu ik psychisch er weer boven op ben en lichamelijk aan het herstellen merk ik dat als ik wat te weinig geslapen heb begin te eten. het gaat heel ongemerkt. tot dat ik denk, he suus volgens mij heb je gewoon wat meer slaap nodig.

maar je komt pas aan rust toe als je het echt wil. ik ben heel lang door blijven gaan, wat ik nu moet bekopen. maar allerlei lichamelijke tekenen (ziekte enz) geven aan dat je eigelijk lichamelijk veel te ver gaat en rust nodig hebt. en misschien kom je er dan ook wel achter dat het iets psychisch is. want de enrgie die je psychisch gebruikt kan je lichamelijk niet meer gebruiken, en ander som.

ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar misschien een stukje herkenning.
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 26 jul 2006 12:15

suus_ schreef:bij mezelf heb ik ook stert ervaren dat lichamelijke klachten voort komen uit psychische klachten.
(..)want de enrgie die je psychisch gebruikt kan je lichamelijk niet meer gebruiken, en ander som.

ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar misschien een stukje herkenning.

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even. Ik herken er wel wat in ja. Heb er nooit zo over naged8, maar het klinkt eigenlijk best logisch. Andersom natuurlijk ook, dat wanneer je je lichamelijk niet goed voelt dat weer werkt op hoe je je voelt qua psyche...

Dank je wel voor het berichtje iig, weet niet voor wie het bedoeld was of gwoon algemeen, maar herken er wel het één en ander uit.

Ps. ik hoef fdaag maar een halve dag werken omdat het gister echt niet lekker ging.. Dus nu hebben ze een noodkr8 opgeroepen ofzo. Wel vervelend, maar ze waren gelukkig niet boos. (Daar ben ik dan altijd zo bang voor.. :S :S..) Vanaaf moet ik wel werken, maar niet zo lang.

groetjes

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jul 2006 12:25

Als ik een hele dag thuis heb gezeten en me heb verveeld, dan voel ik me down, en ben ik helemaal kapot.
Het heeft echt met mekaar te maken. Door down te zijn, word je sneller moe, in mijn idee.

Bij mij werkt 'iets' gaan doen enorm, al is het maar ff naar n vriendin ofzo, of ff winkelen ofzo. Dan voel ik me meteen beter.

Ik geloof dat lichamelijke klachten echt wat met je psyche te maken kan hebben idd
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 26 jul 2006 12:27

MrSokkie schreef:Ik ben er ook voor het grootste deel vanaf gekomen toen ik ben gaan praten, en eerlijk was. Tegen mijn vrienden, tegen mijn huisgenoten, tegen mijn collega's, tegen familie, tegen mijn huisarts en tegen mijn ouders (dat was het moeilijkst).

Uiteindelijk ben je dan ook eerlijk tegen jezelf, en dat is het allerbelangrijkste. Je krijgt zo veel begrip en steun van mensen als je eenmaal vertelt wat er aan de hand is, dat die paar rotopmerkingen die je ook krijgt daarbij in het niet vallen.

Jaa.. miss heb je uiteindelijk wel gelijk. Maar ik ben zooo bang.. Mijn ouders zullen zooo boos worden ben ik bang. Zij vinden gewoon dat ik sterk moet zijn en moet volhouden, maar het lukt me gewoon haast niet zolang ik niet lekker in mn vel zit, en zolang ik thuis nare dingen meemaak. Vorige week heb ik maar weinig gegeten, omdat ik gewoon echt geen trek had. Later in de week voelde ik me ook niet fit, maar wegens de drukte op mijn werkl wist ik dat ik nodig was dus ik ben gewoon gegaan. Maandag voelde ik me dus echt ziek, maagkrampen, misselijk,.. gewoon buikgriep-achtig iets. Maar ik moest wel werken en heb enorm mijn best gedaan om het vol te houden, maar voelde me totaal niet lekker. Ik heb het volgehouden, het móest ook wel want het was topdrukte, zo erg dat ik bijna 10 uur gewerkt heb! Gisteren moest ik weer de hele dag werken, maar ik mocht wel wat eerder weg omdat ze ook wel aan mij zagen dat het echt niet ging. Ik was duizelig en misselijk, eten lukte me niet en drinken ook maar amper.. Niet echt goed, I know.. Vandaag voelde ik me ietsje beter. Mijn ouders vertrokken vanmorgen vroeg om nog een paar dagen weg te gaan. Nadat ze weggingen probeerde ik toch maar iets te eten. Ik vond het heel eng want had zo'n tijd (vrijwel) nx gegeten dat ik bang was dat ik nu ineens superveel ging eten en dat niet meer tegen zou kunnen houden. Ik deed enorm mijn best om gewoon te eten en het langzaam weer op te pakken. Eigenlijk wilde ik niet eten, maar ik had zo'n honger.. En ja hoor, het ging mis.. Ik deed echt enorm mijn best om normaal te eten, maar het ging niet goed. Door de honger at ik alles achter elkaar en veel te veel. Daarna raakte ik in paniek en heb ik gedaan wat ik al meer dan een half jaar niet meer had gedaan: het eruit gegooid.. (deels..) Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, want nu durf ik helemaal niet meer te eten.. Ben zo bang dat ik de controle weer verlies en ik het nog een keer doe.. Of dat ik enorm dik word..

Hellep!! Het gaat helemaal niet goed maar ik durf het echt niet te zeggen. Mijn ouders denken dat ik niet zoveel gegeten had omdat ik gewoon niet lekker was. Ze denken dat ik op mijn werk wel gegeten had, maar dat heb ik niet. Maandag en dinsdag ook niet. (Op wat muizenhapjes na..) Wat nu 2 do??? Ik ben zo bang... Bang dat het verder misgaat en ze erachter komen en heel erg boos worden.. Maar ook bang dat het me lukt wel weer gewoon te eten en vervolgens kilo's aan te komen.. I don't know what 2 do.. Mijn ouders zijn nu gelukkig weg, maar zaterdag komen ze terug, en wat dan..?? Morgen moet ik naar mijn therapeute, moet ik het haar dan zeggen? Ik ben zo bang, ik durf het niet..

Ik voel me zo'n enorme mislukkeling, zo enorm zwak en stom!! :cry:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jul 2006 13:26

Lieve mislukkeling,

Zoals je dat zelf zegt......Dat is jammer maar ik ga daar iet tegenin, dat land niet, he kanjer :wink: :wink: !
Ik zou zeggen...weet je wat je ouders ook sloopt...als je in stilte lijd...ik ben lang hetzelfde door gegeaan als jij....maar het eindigde in een opname van 2 jaar...ik ga daar hier niet te ver over uitweiden maar pas op....geef het op en laat je helpen...alleen kan je het niet en eindig je net als ik...wat ook geen schande is...
Weet je, ik ben te warrig...wil je meer weten, pb gerust maar wees eerlijk ten op zicte van jezelf, God en je omgeving!!!

Sterkte!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 jul 2006 21:56

girliegirl schreef:Jaa.. miss heb je uiteindelijk wel gelijk. Maar ik ben zooo bang.. Mijn ouders zullen zooo boos worden ben ik bang. Zij vinden gewoon dat ik sterk moet zijn en moet volhouden, maar het lukt me gewoon haast niet zolang ik niet lekker in mn vel zit, en zolang ik thuis nare dingen meemaak. Vorige week heb ik maar weinig gegeten, omdat ik gewoon echt geen trek had. Later in de week voelde ik me ook niet fit, maar wegens de drukte op mijn werkl wist ik dat ik nodig was dus ik ben gewoon gegaan. Maandag voelde ik me dus echt ziek, maagkrampen, misselijk,.. gewoon buikgriep-achtig iets. Maar ik moest wel werken en heb enorm mijn best gedaan om het vol te houden, maar voelde me totaal niet lekker. Ik heb het volgehouden, het móest ook wel want het was topdrukte, zo erg dat ik bijna 10 uur gewerkt heb! Gisteren moest ik weer de hele dag werken, maar ik mocht wel wat eerder weg omdat ze ook wel aan mij zagen dat het echt niet ging. Ik was duizelig en misselijk, eten lukte me niet en drinken ook maar amper.. Niet echt goed, I know.. Vandaag voelde ik me ietsje beter. Mijn ouders vertrokken vanmorgen vroeg om nog een paar dagen weg te gaan. Nadat ze weggingen probeerde ik toch maar iets te eten. Ik vond het heel eng want had zo'n tijd (vrijwel) nx gegeten dat ik bang was dat ik nu ineens superveel ging eten en dat niet meer tegen zou kunnen houden. Ik deed enorm mijn best om gewoon te eten en het langzaam weer op te pakken. Eigenlijk wilde ik niet eten, maar ik had zo'n honger.. En ja hoor, het ging mis.. Ik deed echt enorm mijn best om normaal te eten, maar het ging niet goed. Door de honger at ik alles achter elkaar en veel te veel. Daarna raakte ik in paniek en heb ik gedaan wat ik al meer dan een half jaar niet meer had gedaan: het eruit gegooid.. (deels..) Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, want nu durf ik helemaal niet meer te eten.. Ben zo bang dat ik de controle weer verlies en ik het nog een keer doe.. Of dat ik enorm dik word..

Hellep!! Het gaat helemaal niet goed maar ik durf het echt niet te zeggen. Mijn ouders denken dat ik niet zoveel gegeten had omdat ik gewoon niet lekker was. Ze denken dat ik op mijn werk wel gegeten had, maar dat heb ik niet. Maandag en dinsdag ook niet. (Op wat muizenhapjes na..) Wat nu 2 do??? Ik ben zo bang... Bang dat het verder misgaat en ze erachter komen en heel erg boos worden.. Maar ook bang dat het me lukt wel weer gewoon te eten en vervolgens kilo's aan te komen.. I don't know what 2 do.. Mijn ouders zijn nu gelukkig weg, maar zaterdag komen ze terug, en wat dan..?? Morgen moet ik naar mijn therapeute, moet ik het haar dan zeggen? Ik ben zo bang, ik durf het niet..

Ik voel me zo'n enorme mislukkeling, zo enorm zwak en stom!! :cry:

Als ik dit lees krimpt mijn hart echt. Hoe kan iemand het zich zo ontzettend moeilijk maken (nou ja, ik weet hoe, ik heb het zelf ook gedaan). Je bent hier onder een schuilnaam zodat je je verhaal durft op te schrijven, maar ik wil je wel vertellen dat als ik wist wie je was ik je morgenochtend op zou halen en meenemen naar een arts. Je gaat er helemaal aan onderdoor, je maakt jezelf kapot en je maakt je druk dat jou ouders boos worden?? Als ik je ouder was zou ik in eerste instantie ook boos zijn, boos dat je zo lang hebt geprobeert dit te verbergen. Maar na die eerste reactie van boosheid zou ik alleen nog maar bezorgdheid en liefde voelen, die alle ouders voor hun kinderen voelen.

Als je ouders echt vinden dat je gewoon sterk moet zijn (zeggen ze dat echt, of denk jij alleen maar dat ze dat zullen zeggen?) dan hebben ze er niets van begrepen en is het aan jou hen dat uit te leggen. Als jij dit meemaakt omdat er thuis zulke problemen zijn, ga dan tijdelijk ergens anders wonen, op kamers, bij een familielid ofzo, maar blijf alsjeblieft niet in een situatie zitten waarvan je weet dat het niet goed voor je is.

Ik weet niet waar je woont, dus ik kan je niet oppakken en meenemen naar een therapeut. Print alles wat je hier hebt getypt uit en neem het mee naar je therapeut. Vraag of ze het wil lezen voor jullie volgende gesprek, dan gebeurt er tenminste wat. Ik heb me ooit ook een mislukkeling gevoeld, en zwak en stom, en het leven niet waard, maar nu lijkt dat gelukkig nog maar een verre droom. Je kan veranderen, maar dan moet je wel wat bijzonder moeilijke besluiten nemen. Het besluit eerlijk te zijn is het eerste en het belangrijkste!

Ik weet niet wie je bent, maar ik weet wel dat jij geen mislukkeling bent, dat je niet zwak of stom bent. Je bent iemand die hulp nodig heeft, en die hulp is in overvloed beschikbaar, ook van je ouders. Maar je moet er wel om vragen!

Ik wil niet dat je ineens verdwijnt, en dat er na een tijdje een berichtje verschijnt onder jouw naam van je ouders dat je het niet hebt gered. Als je het dan echt niet durft te vertellen, laat dan iemand de stukjes lezen die je hier allemaal wegzet!!!

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 27 jul 2006 07:30

MrSokkie schreef:
Als ik dit lees krimpt mijn hart echt. Hoe kan iemand het zich zo ontzettend moeilijk maken (nou ja, ik weet hoe, ik heb het zelf ook gedaan). Je bent hier onder een schuilnaam zodat je je verhaal durft op te schrijven, maar ik wil je wel vertellen dat als ik wist wie je was ik je morgenochtend op zou halen en meenemen naar een arts. Je gaat er helemaal aan onderdoor, je maakt jezelf kapot en je maakt je druk dat jou ouders boos worden?? (..)

(..) Ik weet niet waar je woont, dus ik kan je niet oppakken en meenemen naar een therapeut. Print alles wat je hier hebt getypt uit en neem het mee naar je therapeut. Vraag of ze het wil lezen voor jullie volgende gesprek, dan gebeurt er tenminste wat. Ik heb me ooit ook een mislukkeling gevoeld, en zwak en stom, en het leven niet waard, maar nu lijkt dat gelukkig nog maar een verre droom. Je kan veranderen, maar dan moet je wel wat bijzonder moeilijke besluiten nemen. Het besluit eerlijk te zijn is het eerste en het belangrijkste!

Ik weet niet wie je bent, maar ik weet wel dat jij geen mislukkeling bent, dat je niet zwak of stom bent. Je bent iemand die hulp nodig heeft, en die hulp is in overvloed beschikbaar, ook van je ouders. Maar je moet er wel om vragen!

Ik wil niet dat je ineens verdwijnt, en dat er na een tijdje een berichtje verschijnt onder jouw naam van je ouders dat je het niet hebt gered. Als je het dan echt niet durft te vertellen, laat dan iemand de stukjes lezen die je hier allemaal wegzet!!!

Hoi MrSokkie,

Ik vind het mega vreselijk ongelofelijk verschrikkelijk eng, maar ik heb gedaan wat jij (en anderen ook) zeiden. Ik heb de berichtjes in een bestandje gezet en het daarnet naar mn therapeute gestuurd. Ik weet niet of ze ze nog leest, want ik moet om 10.00u bij haar zijn..

Ik vind het verschrikkelijk eng, maar voel me tegelijk ook wel een pietsje opgelucht omdat ze het nu tenminste weet. Maar ik blijf gigantisch met mn ouders in mn maag zitten.. Ik begrijp ook niet waar ik die feelings en ged8en vandaan haal, maar ik ben gwoon heel bang, met nama voor mn vader. Ik ben zoo bang dat ik ze heel erg teleurstel en.. nja, kweetnie..

Duss.. ik moet er strx weer naartoe, heel spnnnd vooral deze x. Want wat zeg ik als ze het nog niet heeft gelezen en wil weten hoe het gaat? En ook als ze het wel heeft gelezen..?? Ik kan echt niet meer helder denken, maar ik heb God echt gebeden of Hij wil geven dat ik de goede dings kan zeggen zodat ze me echt kunnen helpen, en of ik mn angst opzij kan zetten enzo..

Ik zou echt dolgraag helemaal van die angsten af zijn, gewoon willen eten zonder schuldgevoelens. En als ik moe ben en op de bank wil hangen met een dvd, dat ik me dan achteraf niet schuldig voel als ik denk dat ik t weinig beweging heb gehad en moet gaan sporten. (Ja, I know: heel idioot..) Ik zou er zo graag helemaal vanaf zijn! Maar dan ook echt helemaal, want als de angst er nog zit maar ik wel gewoon normaal eet enzo, houd ik dat niet lang uit. (Zo is het afgelopen halfjaar verlopen..)

Ik wil jullie echt heel erg danken voor al jullie lieve berichtjes!! Willen jullie plies bidden?? Ennew.. ik zal jullie op de hoogte houden. Maarruw.. MrSokkie--> Je moet je niet zoveel zorgen maken want ik ben nog lang niet op een punt dat ik het niet zou redden hoor! Echt waar niet, en ik doe mn best, duss..

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 jul 2006 08:34

girliegirl schreef:Ik vind het mega vreselijk ongelofelijk verschrikkelijk eng, maar ik heb gedaan wat jij (en anderen ook) zeiden. Ik heb de berichtjes in een bestandje gezet en het daarnet naar mn therapeute gestuurd. Ik weet niet of ze ze nog leest, want ik moet om 10.00u bij haar zijn..

Ik ben echt zo ontzettend blij om dat te lezen. Ik ben echt heel erg trots op je dat je die moeilijke stap hebt genomen. Misschien leest je therapeut het niet meteen, maar dan zeker wel voor de volgende keer.

Ik vind het verschrikkelijk eng, maar voel me tegelijk ook wel een pietsje opgelucht omdat ze het nu tenminste weet. Maar ik blijf gigantisch met mn ouders in mn maag zitten.. Ik begrijp ook niet waar ik die feelings en ged8en vandaan haal, maar ik ben gwoon heel bang, met nama voor mn vader. Ik ben zoo bang dat ik ze heel erg teleurstel en.. nja, kweetnie..

Mijn ouders waren ook de laatste die doorhadden hoe depressief ik was. Omdat ik niet wilde dat ze zich zorgen zouden maken, omdat ik hen niet met mijn problemen wilde opzadelen, omdat ik niet wilde dat ze met oplossingen aan zouden komen. Nou ja, toen ik het vertelde schrokken ze natuurlijk, en maakte ze zich zorgen, maar uiteindelijk hielp het wel omdat ik niet meer net hoefde te doen alsof het goed ging als ik bij hen was en ik gewoon over bepaalde dingen kon praten.

Duss.. ik moet er strx weer naartoe, heel spnnnd vooral deze x. Want wat zeg ik als ze het nog niet heeft gelezen en wil weten hoe het gaat? En ook als ze het wel heeft gelezen..?? Ik kan echt niet meer helder denken, maar ik heb God echt gebeden of Hij wil geven dat ik de goede dings kan zeggen zodat ze me echt kunnen helpen, en of ik mn angst opzij kan zetten enzo..

Dan kan ze in ieder geval vragen waarom je het hebt opgestuurd. Komt goed. Als het goed is weet je therapeut wel hoe ze sit soort gesprekken moet sturen, dat is haar baan namelijk. :mrgreen:

Ik zou echt dolgraag helemaal van die angsten af zijn, gewoon willen eten zonder schuldgevoelens. En als ik moe ben en op de bank wil hangen met een dvd, dat ik me dan achteraf niet schuldig voel als ik denk dat ik t weinig beweging heb gehad en moet gaan sporten. (Ja, I know: heel idioot..) Ik zou er zo graag helemaal vanaf zijn! Maar dan ook echt helemaal, want als de angst er nog zit maar ik wel gewoon normaal eet enzo, houd ik dat niet lang uit. (Zo is het afgelopen halfjaar verlopen..)

Dat kan, dat kan echt, dat moet je blijven geloven. Maar je kunt voor jezelf geen beperkingen opleggen hoe het gebeurd. Als jij voor jezelf zegt dat je er van af wilt, maar je wilt: niet met je ouders praten, niet aan de medicijnen, niet opgenomen worden, niet een gezond gewicht krijgen, tja, dan wordt het moeilijk. Geloof dat het kan, en vraag hulp hoe je het kan bereiken maar werp niet zelf allerlei barricades op.

Ik wil jullie echt heel erg danken voor al jullie lieve berichtjes!! Willen jullie plies bidden?? Ennew.. ik zal jullie op de hoogte houden. Maarruw.. MrSokkie--> Je moet je niet zoveel zorgen maken want ik ben nog lang niet op een punt dat ik het niet zou redden hoor! Echt waar niet, en ik doe mn best, duss..

Gelukkig. Ik weet ook wel dat je je best doet. Ik weet gewoon uit eigen ervaring dat als je niet vooruit gaat, je achteruit gaat. In dit soort gevallen is stilstand gewoon achteruitgang. Ik geloof ook niet dat je binnen een weekje dood neervalt, maar wel dat je het heel erg moeilijk hebt. Ik hoop echt dat je daar vanaf komt, want iedereen heeft recht op geluk. Ik maak me niet te veel zorgen hoor, maar gewoon precies genoeg.

Je bent in onze gedachten.

Terug naar “Archief”