Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jul 2006 07:52

MrSokkie schreef:
BJ schreef:Mensen, kunnen jullie die toch niet zo unieke offtopic discussie even achterwege laten? Alvast bedankt.

Elke lichtvoetige zijstap wordt wel weer in de kiem gesmoord he? Jammer. :(

Goed, terug on-topic: dood en verderf in het onoplosbare conflict van het MO
Ooit komt er vrede (en mijn definitie van vrede is wel Van Dale-proof).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 26 jul 2006 13:05

'Twaalf Israëlische soldaten gedood'
Uitgegeven op woensdag 26 juli 2006 om 11:40:16, bijgewerkt om 12:03:39

(Novum/AP) - Bij zware gevechten tussen Israëlische troepen en de Hezbollah om het Zuid-Libanese stadje Bint Jbail zijn volgens Arabische televisiezenders twaalf Israëlische militairen omgekomen. Eerder was door Hezbollah TV melding gemaakt van een dode en vijf gewonden onder de Israëlische troepen. De Israëlische televisie meldde zes gewonde militairen. Het leger zelf wilde slechts kwijt dat verscheidene soldaten gewond zijn geraakt.

Het leger zei verder dat de lijken van omgekomen Hezbollah-strijders worden verzameld en overgebracht naar koelcontainers in Israël. Volgens een legerwoordvoerder zijn inmiddels zes lijken naar Israël getransporteerd. Ze worden in de koelcontainers bewaard totdat de politieke leiders hebben besloten wat er mee moet gebeuren, aldus de woordvoerder.

In het verleden heeft Israël de stoffelijke resten van Hezbollah-strijders wel gebruikt als ruilmiddel om Israëlische gevangenen vrij te krijgen.
http://www.nieuws.nl/dossiers/buitenlan ... ten_gedood
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2006 15:30

Israël negeerde verzoek VN-post

VN-waarnemers hebben Israël gisteren "wel tien keer" gevraagd op te houden met de beschieting van een VN-post in Zuid-Libanon. Dat meldt de BBC op basis van een eerste VN-onderzoek naar het incident van gisteren, waarbij vier VN'ers om het leven kwamen.

Volgens de VN duurde de beschietingen rond de observatiepost uren en kregen de VN'ers bij elk contact met Israël te horen dat die gestaakt zouden worden. De VN-post was duidelijk gemarkeerd.

VN-chef Annan zei dat het erop leek dat Israël de post bewust heeft beschoten. Premier Olmert ontkent dat en heeft spijt betuigd over het incident.

Bron: www.nos.nl
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

André

Berichtdoor André » 26 jul 2006 15:39

Vind jij de NOS een objectieve bron vwb deze oorlog?

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 26 jul 2006 15:40

Haaretz schreef:Prime Minister Ehud Olmert told United Nations Secretary-General Kofi Annan on Wednesday that he has instructed the military to carry out a thorough investigation into an Israel Air Force strike on a UN base in southern Lebanon, in which four peacekeepers were killed.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2006 15:43

André schreef:Vind jij de NOS een objectieve bron vwb deze oorlog?

Zijn er objectieve bronnen?

André

Berichtdoor André » 26 jul 2006 15:44

Optimatus schreef:

Zijn er objectieve bronnen?
Dat vroeg ik niet. :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2006 15:45

Er zijn geen objectieve nieuwsbronnen, maar nieuwsbronnen uit de betrokken landen/partijen wantrouw ik meer dan de NOS.

André

Berichtdoor André » 26 jul 2006 15:53

Optimatus schreef:Er zijn geen objectieve nieuwsbronnen, maar nieuwsbronnen uit de betrokken landen/partijen wantrouw ik meer dan de NOS.
Oké, daar kan ik inkomen, maar de anti Israel houding van de NOS straalt er naar mijn gevoel iets te veel vanaf, doe mij maar nu.nl ofzo.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2006 15:56

André schreef:
Optimatus schreef:Er zijn geen objectieve nieuwsbronnen, maar nieuwsbronnen uit de betrokken landen/partijen wantrouw ik meer dan de NOS.
Oké, daar kan ik inkomen, maar de anti Israel houding van de NOS straalt er naar mijn gevoel iets te veel vanaf, doe mij maar nu.nl ofzo.

Nu.nl heeft over mijn lievelingsland zoveel onzin verkondigd dat ik die niet meer vertrouw.

André

Berichtdoor André » 26 jul 2006 16:08

Optimatus schreef:
André schreef:

Nu.nl heeft over mijn lievelingsland zoveel onzin verkondigd dat ik die niet meer vertrouw.
Oké, dus 1 onderwerp fout altijd fout?
We kunnen ook reuters gaan lezen en ons eigen nieuws samenstellen :P

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 26 jul 2006 21:05

Was het niet Randy Alcorn die in één van zijn boeken schreef:
"De media geven niet de werkelijkheid weer maar een interpretatie van de werkelijkheid"
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 jul 2006 22:02

dalethvav schreef:Was het niet Randy Alcorn die in één van zijn boeken schreef:
"De media geven niet de werkelijkheid weer maar een interpretatie van de werkelijkheid"

vandaar: lang leve blogs. Iedereen blogt. Er zijn ook zat Israelische en Libanese bloggers te vinden die in het Engels hun ervaringen van de afgelopen tijd bloggen. Heb je internet, maak er dan ook gebruik van en bepaal dan zelf waar de waarheid ligt, in plaats van het voor je te laten bepalen op een nieuwsredactie.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2006 23:41

André schreef:
Optimatus schreef:
André schreef:

Oké, dus 1 onderwerp fout altijd fout?
We kunnen ook reuters gaan lezen en ons eigen nieuws samenstellen :P

Ik navigeer ook graag op de DRS, de ORF, de ARD en de BBC.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 27 jul 2006 08:43

Harald Doornbos die voor de GPD in Beirout zit, vind ik wel aardig goed. Hij heeft ook veel ervaring in oorlogsgebieden. Hij heeft ondermeer in Yoegoslavie en Iran gezeten, dus hij kent de moslimwereld ook wel.

Dan heb je nog Gerri Eickhof die voor de NOS nu tijdelijk correspondent in Haifa is. Ik heb het idee dat hij zo'n allround journalist is: je komt hem overal tegen, maar of hij nu werkelijk de geschikte man is om objectief in deze netelige situatie verslaggever te zijn, vraag ik me lichtelijk af....

Waar ik me wel aan irriteerde was Karel de Graaf van Netwerk. Hij interviewde Hans van Baalen van de VVD. Daar kwam (pijnlijk) naar voren dat de sympathieen van Karel niet echt bij de Israelisch lag, maar mij de Palestijnen en Libanezen, terwijl Van Baalen de Israelische positie verdedigde. Ik vond de vraagstelling van De Graaf vooringenomen en suggestief.
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

Terug naar “Archief”