Smurffie schreef:Uitzonderingen zijn uniek.

Moderator: Moderafo's
Markie schreef:Ik, en de meesten met mij, associeren Joden met Israël...
MrSokkie schreef:Serenity schreef:uitzonderingen zijn meestal uniek, daarom is het een uitzondering (neem ik aan?)
Bijna goed. Uniek betekend dat er 1 exemplaar van is. Uitzonderingen (meervoud) zijn dus per definitie niet uniek.
Markie schreef:Helemaal niet goed. Als iets uniek is wil dit niet zeggen dat er maar 1 iets/ exemplaar van is...
MrSokkie schreef:Markie schreef:Helemaal niet goed. Als iets uniek is wil dit niet zeggen dat er maar 1 iets/ exemplaar van is...
welk woordenboek gebruik jij dan?
Van Dale Hedendaags Nederlands:
Uniek [bn, ~er, ~st; ~heid] 1) Waarvan geen tweede exemplaar, voorbeeld, enz, bestaat. 2) enig, enig zijn soort.
(ik moet zeggen dat de vervoegingen unieker en uniekst dit wel weer een beetje ondergraven. Gelukkig is het woordenboek geen bijbel en dus wel gewoon feilbaar)
Het is misschien wel, zoals je zegt, eigenlijk heel krom, maar de realiteit gebied me wel te zeggen waar het op staat. Joden worden nu eenmaal geassocieerd met de Joodse staat, en die Joodse staat heet toevallig Israel.MrSokkie schreef:Ja, mensen associëren Joden met Israël, mensen haten Israël, ergo, mensen haten alle Joden. Ben ik nou de enige die ziet dat dit eigenlijk heel krom is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten