Denkertje21 schreef:Maar zoeken we hier niet samen naar de grenzen van God? Dát zijn toch de ultieme grenzen en niet die van jou en mij?
Ga je er nu niet van uit dat die grenzen voor jou en Gerdien precies hetzelfde zijn? Waarom zou dat zo zijn? Zolang je aan dat idee vasthoudt kunnen jij en gerdien wel op elkaar in blijven praten zonder resultaat.
De Bijbel is een veelzijdig boek dat zich (deels) vormt naar de lezer. Kun je niet beter heel erg dankbaar zijn voor het feit dat gerdien duidelijk aangeeft dat ze alleen moeite heeft met dat bepaalde aspect van homoseksualiteit en niet met homo's an sich. Kan je niet beter hopen en bidden voor al die andere gelovigen die nog geen liefde kunnen voelen voor hun homoseksuele medemens en alle homo's die daar slachtoffer van worden? Lijkt me beter dan iemand proberen te overtuigen die het al 99% met je eens is.
Wie weet maakt Gerdien nog een ontwikkeling door waardoor ze ook dat laatste stukje van jouw homo-zijn voor zichzelf kan verantwoorden. (
Gerdien, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik hier over je praat, en niet met je, laat anders maar weten en ik edit het weg). Maar misschien komt dat nooit en zullen jullie de bijbel altijd anders lezen. Het lijkt het me niet hulpzaam geforceerd te zoeken naar een oplossing waar een van de partijen nog niet klaar voor is. Je hebt andermans goedkeuring toch niet nodig, lijkt mij?