Wat is er in toch mis met de RK leer?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 sep 2003 16:46

@tlantis schreef: Dat denk ik ook ja, alleen dat men daar in gelooft doet weinig af aan de kern van het geloof. Als ze werkelijk een heiligen zouden aanbidden zoals ze God aanbidden zou ik dat wel zeer kwalijk vinden.

Maar ik heb dus het gevoel dat voor sommige katholieke broeders en zusters de aanbidding van de heiligen belangrijker wordt dan de aanbidding van God, en dan is er wel iets mis misschien...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 24 sep 2003 21:23

Gershwin schreef:
@tlantis schreef: Dat denk ik ook ja, alleen dat men daar in gelooft doet weinig af aan de kern van het geloof. Als ze werkelijk een heiligen zouden aanbidden zoals ze God aanbidden zou ik dat wel zeer kwalijk vinden.

Maar ik heb dus het gevoel dat voor sommige katholieke broeders en zusters de aanbidding van de heiligen belangrijker wordt dan de aanbidding van God, en dan is er wel iets mis misschien...

Maar of er dan wat mis is met je gevoel (wellicht buiten je eigen schuld om maar gevormd door anderen) of met de rk leer laten we even in het midden... :)

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 24 sep 2003 23:27

de_zoekende schreef:Maar of er dan wat mis is met je gevoel (wellicht buiten je eigen schuld om maar gevormd door anderen) of met de rk leer laten we even in het midden... :)
De leer is duidelijk anders, dus met de leer in niets mis. Kijk er zijn ook protestantse mensen die bijv. denken het opstaan van Jezus uit de dood symbolisch is (het verhaal gaat...), dat lijkt me net zo kwalijk en heeft niets met de protestantse leer te maken. Daar wil ik dus ook niet op aan gekeken worden. Zo wil de gem. rooms katholiek ook niet aangekeken worden op mensen die een beeld, crusefix of relikwie boven God stellen.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 25 sep 2003 21:57

@tlantis schreef:
de_zoekende schreef:Maar of er dan wat mis is met je gevoel (wellicht buiten je eigen schuld om maar gevormd door anderen) of met de rk leer laten we even in het midden... :)
De leer is duidelijk anders, dus met de leer in niets mis. Kijk er zijn ook protestantse mensen die bijv. denken het opstaan van Jezus uit de dood symbolisch is (het verhaal gaat...), dat lijkt me net zo kwalijk en heeft niets met de protestantse leer te maken. Daar wil ik dus ook niet op aan gekeken worden. Zo wil de gem. rooms katholiek ook niet aangekeken worden op mensen die een beeld, crusefix of relikwie boven God stellen.

Wederom niets aan toe te voegen. Goed te zien dat er meer mensen zijn die zich religieus niet hoeven te profileren door anderen af te kraken!

joepie

Berichtdoor joepie » 26 sep 2003 06:26

Nou sorry, maar de leer van de RK kerk is nog steeds de leer van Rome.
Dat mensen die anders wensen in te vullen, heeft niets met de officiele leer te maken. En daar zitten nog steeds afkeurens waardige dingen in.
Daarmee zeg ik niets over de mensen uit die kerk maar wel over de leer.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 26 sep 2003 10:13

joepie schreef: Daarmee zeg ik niets over de mensen uit die kerk maar wel over de leer.

Idem hetzelfde voor mij, zoekende, niet gelijk mensen in het hokje van de in-hokje-plaatsers plaatsen, he? :D
Heeft trouwens niets met profileren maar alleen met waarheid zoeken te maken.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”