Moderator: Moderafo's
PeterD schreef: Nee dat durf ik niet te lezen. Als jij logisch nadenkt, zal je ook moeten beamen dat destijds Homofilie taboe was. Kijk alleen al naar ca een eeuw terug. Toen was het taboe. 2 eeuwen? Nog meer taboe. En dan zou het ca 20 eeuwen terug ineens geen taboe geweest zijn? Kom nou toch...
PeterD schreef:- Waarom heeft God aan Adam een vrouw gegeven en er niet direct bijverteld dat hij net zogoed een man mag trouwen?
PeterD schreef:- Waarom lees ik nergens over een homofiele relatie in de Bijbel?[/qoute]
Eerst een wedervraag: waarom lees je in de bijbel niets over ADHD, Parkinson, Alzheimer? Zou het misschien kunnen zijn dat ze dat in die tijd niet als zodanig kenden? Net zoals ze toen dachten dat de aarde plat was?Ik denk dat het antwoord hier boven staat...PeterD schreef:- Waarom wordt in de Bijbel telkens het huwelijk gebruikt tussen man en vrouw?PeterD schreef:- waarom wordt de daad tussen 2 gelijkslachtigen "schandelijkheden" genoemd ?
PeterD schreef:Verder spreken wij er niet over dat dit de ergste zonde is die je kan doen, of dat het erger is dan een andere zonde. Dat maak jij er van.
Ik denk dus dat homofilie praktiseren dus tegen Gods wil ingaat... dat het iets is dat door de zondeval in de wereld is gekomen en dat je dan alleen moet blijven, wat volgens de Bijbel trouwens ook een hoop voordelen heeft
Marnix schreef: De Bijbel wijst nergens op de mogelijkheid van een huwelijk tussen man en man.
Dat is nou het gevaarlijke! We dénken en trekken onze eigen conclusies. Blijf nou gewoon heel dicht bij de bijbel en ga niet denken op basis van wat het voorgeslacht heeft bedacht...Marnix schreef: Ik denk dus ...
Marnix schreef: en dat je dan alleen moet blijven, wat volgens de Bijbel trouwens ook een hoop voordelen heeft
Marnix schreef:De Bijbel leert ons juist om niet onszelf te zijn zoals we ons nu vaak zoeken, maar om naar God toe te gaan, ons naar zijn beeld te laten veranderen.
nee Marnix, vroeger vónd men dat verkeerd zoals men vroeger veel meer dingen verkeerd vond zoals eten koken op zondag...Marnix schreef: maar als je zegt: Tja, maar vroeger was dat en dat ook verkeerd en nu kan het wel...
ik vind dit een beetje flauw en ik acht je slim genoeg om te veronderstellen dat je dit zelf ook onzin vindt. Over abortus en euthanasie is de bijbel bijv. wél duidelijk: Gij zult niet doden!Marnix schreef: Met jouw manier van praten kan je alles wel goedpraten, seks voor het huwelijk, abortus, euthenasie en ga zo maar door...
Een beetje harde hetero opmerking: jij hebt wel erg makkelijk praten!
Marnix schreef:De Bijbel geeft aan dat het huwelijk voor man en vrouw is... en wijst nergens op de mogelijkheid van een huwelijk tussen man en man.
Smurffie schreef:Een beetje harde hetero opmerking: jij hebt wel erg makkelijk praten!
Zoals jij soms over komt Denkertje, heb jij het nogal moeitlijk met jezelf. Waarom probeer je uit álle macht je homo-seksuele geaardheid te verdedigen? Ik heb je al verschillende keren zien posten over relatie in liefde en trouw, en steeds komen er dezelfde antwoorden, steeds reageer je daar weer hetzelfde op. Het blijft een eindeloze discussie. Waar ik heen wil; Als jij denkt dat je goed doet wat betreft je homoseksuele geaardheid, dan moet je dat gewoon doen! Het steeds maar weer vragen om antwoorden komt op mij over alsof je nog niet zo zeker van je zaak bent..je zoekt bevestiging en die krijg je niet. Je probeert mensen te overtuigen van het feit dat een homo-relatie wél mag op grond van de Bijbel. Maar als er steeds aangedragen wordt dat het niet zo is, wordt je 'boos' of ben je iig zeer teleurgesteld. Dat is m.i. een teken van onzekerheid Denkertje. Het lijkt er eerder op dat je jezélf er probeert van te overtuigen dat het wél toegestaan is, dan dat je óns er probeert van te overtuigen op basis van je eigen overtuiging.
Riska schreef:Marnix schreef:De Bijbel geeft aan dat het huwelijk voor man en vrouw is... en wijst nergens op de mogelijkheid van een huwelijk tussen man en man.
Wil jij me nou eens precies vertellen waar dat in de Bijbel staat??? Ik kom er nog steeds niet achter...
Misschien kun je het uitleggen - of is dat inleggen ??? - uit bepaalde teksten, maar echt letterlijk?
Of mischien wordt Denkertje wel heel erg moe en verdrietig ervan dat mensen menen een zeer wezenlijk van haar persoonlijkheid af te mogen wijzen op een bijbelse grond die zij helemaal niet ziet.Smurffie schreef:Je probeert mensen te overtuigen van het feit dat een homo-relatie wél mag op grond van de Bijbel. Maar als er steeds aangedragen wordt dat het niet zo is, wordt je 'boos' of ben je iig zeer teleurgesteld. Dat is m.i. een teken van onzekerheid Denkertje. Het lijkt er eerder op dat je jezélf er probeert van te overtuigen dat het wél toegestaan is, dan dat je óns er probeert van te overtuigen op basis van je eigen overtuiging.
Denkertje21 schreef:Marnix schreef: De Bijbel wijst nergens op de mogelijkheid van een huwelijk tussen man en man.
Dit is een non-argument: de bijbel wijst ook nergens op open-hartoperaties, auto's, dementie, vakantie enz... Dan zou je kunnen concluderen dat dat allemaal niet kan omdat het niet wordt genoemd. Nogmaals: ga niet spreken waar de bijbel zwijgt!Dat is nou het gevaarlijke! We dénken en trekken onze eigen conclusies. Blijf nou gewoon heel dicht bij de bijbel en ga niet denken op basis van wat het voorgeslacht heeft bedacht...Marnix schreef: Ik denk dus ...Marnix schreef: en dat je dan alleen moet blijven, wat volgens de Bijbel trouwens ook een hoop voordelen heeft
Een beetje harde hetero opmerking: jij hebt wel erg makkelijk praten!
ELeviticus 19:27 Gij zult de hoeken uws hoofds niet rond afscheren; ook zult gij de hoeken uws baards niet verderven.Marnix schreef:Waarom niet man / man of vrouw vrouw? Blijkbaar stond het niet ter discussie dat het huwelijk bedoeld was tussen man en vrouw. Verder zijn er huwelijkswetten (Lev 18) waarin het volgens mij duidelijk genoeg staat:
22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.
Niks schandelijke lusten en wat dan ook, hier staat heel simpel en duidelijk: Een man zal geen seks met een andere man hebben, dat vindt God gruwelijk. Ik kan er niets anders van maken, het is geen beinvloeden door tradities paar puur wat de Bijbel me er over vertelt. Vandaar dat ik hier dit standpunt inneem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten