Denkertje21 schreef:parsifal schreef: Het is al eerder aangegeven, met de relatie van liefde en trouw hebben weinig mensen moeite. Juist de seksuele component die er in homoseksuele relaties bij komt wordt afgewezen. Ik mag ook een relatie van liefde en trouw met mijn ouders hebben (misschien moet dat zelfs), maar het seksuele moet hier buiten blijven.
Maar BINNEN die relatie in liefde en trouw is seksualiteit toch een wezenlijk onderdeel! Dat kun je toch niet loskoppelen?
En DURF nou eens te lezen dat het in de bijbel over lust en losbandigheid gaat als er over homoseksualiteit wordt gesproken! Dat is toch geen inlegkunde? Dat STAAT er toch gewoon?
En kom nou niet met je ouders aan. Dat is natuurlijk iets heel anders. Straks kom je nog met je hond aan...
Nee dat durf ik niet te lezen. Als jij logisch nadenkt, zal je ook moeten beamen dat destijds Homofilie taboe was. Kijk alleen al naar ca een eeuw terug. Toen was het taboe. 2 eeuwen? Nog meer taboe. En dan zou het ca 20 eeuwen terug ineens geen taboe geweest zijn? Kom nou toch...
een relatie in liefde en trouw of niet, een relatie is en blijft een relatie. En mijn Bijbel keurt het heel duidelijk af, en dan ga ik echt niet selectief met teksten om, ik lees wat er staat, en ga er geen dingen bij bedenken.
Maar ok, als jij er zo van overtuigd bent, vertel mij dan eens:
- Waarom heeft God aan Adam een vrouw gegeven en er niet direct bijverteld dat hij net zogoed een man mag trouwen?
- Waarom lees ik nergens over een homofiele relatie in de Bijbel?
- Waarom wordt in de Bijbel telkens het huwelijk gebruikt tussen man en vrouw?
- waarom wordt de daad tussen 2 gelijkslachtigen "schandelijkheden" genoemd ?
???