Bang voor verkering, how idiot!!:S

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 23 jul 2006 15:20

Ik ben wel blij om te lezen dat je professionele hulp hebt. Hebben die het nog nooit over medicijnen gehad? Je zult daar echt niet zo snel verslaafd aan raken, en trouwens, dat zou denk ik de minste van je zorgen zijn. ALs ik toendetijd niet zo eigenwijs was geweest en wél hulp had gezocht en pillen had genomen, was ik misschien een stuk korter depressief geweest. Maar ja, dat is achteraf gepraat.

zeg dat wel :D

ik moet er niks van hebben, die "professionele hulp". Ze weten het allemaal beter en proppen je vol met medicijnen waardoor het vaak op lange termijn alleen maar erger van wordt. Bijwerkingen zoals slapeloosheid (terwijl je juist met depressies goed moet slapen, en eeten) en ze schrijven met hetzelfde gemak een ander recept voor je uit waar je je ook aan moet houden: slaappillen. Die hebben weer als mogelijke bijwerking: depressiviteit.

Gewoon goed eten en slapen, en dingen voorhanden hebben. En de tijd uitzitten.

Ik moet niks hebben van medicijnen. Antidepressiva werken misschien maar eventjes, maar het is nergens voor nodig. Depressie los je niet op met pillen, dat is maar een tijdelijk stofje wat de hoeveelheid van die bepaalde stof in je hersenen aanvult. Maar dat wroet niet aan de oorzaak van je depressie vaak.

En ze weten het allemaal erg goed. Je bent depressief. Je krijgt het ene label na het andere opgeplakt. Voor mij geen "professionele hulp" voor ik er zelf om vraag. Misschien dat veel mensen wel belang hebben bij medicijnen. Het kan je even overeind helpen zodat je weer hoop hebt. En dat is goed. Een extra steun in de rug kan helpen.

Keep going. Ik heb "mijn" depressies zelf opgelost. Niet dat ik daar trots op ben, maar ik ben erachter dat de bodemloze put niet bodemloos is. De geest is vaak sterker dan het lichaam, en het is vaak zo dat als je geest even geen zin meer heeft, dat het grote gevolgen heeft voor je lichaam, en dan trekt je lichaam alsnog je geest ook verder mee naar beneden.

Inderdaad goed dat je het hier post. Er zijn hier zo te zien meer mensen die je gevoelens herkennen. En in feite denk ik dat er geen oplossing voor is. Je hebt in feite aandacht nodig, en die krijg je door hulp te zoeken. Maar die steun in de rug is vaak een onbekend bijeffect van die "professionele hulp".

Van je afschrijven helpt. Krop geen dingen op, maar post het ergens, schrijf het ergens op een blaadje. Schrijf dat je geen zin meer hebt, dat je geen fut hebt, dat je niet meer wil. Bij mij hielp dat. En dan komt er een moment dat je die blaadjes weer tegenkomt, glimlacht, het verfrommelt en weggooit, of nog beter, ervan genieten hoe het papier verbrandt.

Maar ja, dat is meer mijn beleving :)
Het zijn de kleine dingen die je vaak omlaag trekken. Maar het zijn juist ook de kleine dingen die het m doen, waar het om gaat. Ik ben erg gericht op symboliek, vooral in "dipjes". Een papier verbranden waar iets op staat wat je hebt geschreven, het heeft inhoud, het heeft een betekenis, en ik verbrand het. Dat versterkt mijn moraal. Ik ben vaak moe, heb nergens zin in. Ik zie geen toekomst, mijn opleiding lijk ik nu wel te redden, maar daarna is er een zwart gat waarin ik niet kan zien wat mijn toekomst kan zijn. Onduidelijk, onbekend. Ik heb geen fut, ik wil eigenlijk geen fut hebben.

Maar toch zit er ergens een "schil" in me die ervoor zorgt dat het me eigenlijk ook niets kan schelen. Gewoon blijven ademen. Vooral niet denken aan stoppen. Nee, je hebt nergens zin in en niets lukt. Maar gewoon doorgaan is de key. En als dat eenmaal onbewust is geworden, als schild, dan lijd je er ook niet meer onder.

Da's mijn beleving. Werkt misschien niet voor iedereen, maar dat is hoe ik het voel, beleef en meemaak.
what the soul hides, blood tells

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 jul 2006 16:07

Oké, fijn dat je prof. hulp hebt! Enne, als je je verhaal even kwijt wil en je wil dat niet in dit topic planten, dan mag je me pb'en. Ik ben wel vanaf morgen 10 dagen op vakantie.

Zeuren is: Telkens weer over bepaalde dingen zaniken op een vervelende manier, en niet duidelijk zeggen wat je wil.

Dat doe je niet hoor meis :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 jul 2006 16:17

@ Serenity: Toch zijn er ook mensen die het echt nodig hebben, medicijnen. Zoals mijn moeder, die kreeg hele goede therapie en slikte anti-depressiva. Uiteraard kun je niet opeens zonder, want je maakt uit jezelf geen serotonine meer aan. Daarom moet je ook afbouwen, mijn moeder deed dat met een vijltje, om de zoveel tijd iets meer van de medicijnen af. Het gaat nu ontzettend goed met haar.

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 16:20

MrSokkie schreef:
Ik ben wel blij om te lezen dat je professionele hulp hebt. Hebben die het nog nooit over medicijnen gehad? Je zult daar echt niet zo snel verslaafd aan raken, en trouwens, dat zou denk ik de minste van je zorgen zijn. (..)

Nee, daar hebben ze het nooit zo over gehad. Denk ook niet dat ze doorhebben hoe ik hier achter de pc zit.. Als ik naar het ziekenhuis moet voor therapie, probeer ik eerlijk te zijn. Maar soms is het heel moeilijk om bepaalde dingen te zeggen, omdat ik me ervoor schaam. Of omdat ik me niet wil aanstellen en vind dat ik zeur, dat het te klein is om het over te hebben. Of ik houd het gesprek xpres redelijk oppervlakkig omdat ik bang ben voor de echt lastige dingen. En als mijn therapeute dan toch flink doorvraagt en ik een x "een echt lastig iets" vertel, dan vind zij dat soms behoorlijk heavy. Maar dan zeg ik dat het wel meevalt, glimlachje erbij.. Klaar: zij denkt dat ik het moeilijk heb maar het wel volhoud allemaal. En dat wil ik ook. Ik wil dat ze dat denkt omdat ze anders miss andere dingen gaan doen en ik weet niet wat dus dat maakt me bang. Maar nog veel banger ben ik voor mijn ouders, wat zullen ze het erg vinden als ze weten hoe het diep in mijn hoofd met mijn gedachten zit.. (ik zei al: het was eerst veel erger, toen werd ik opgenomen en mijn ouders en zusje hebben zich heel veel zorgen gemaakt. Toen ging het beter, en nu dit.. Ik weet gwoon eg ff niet goed wta ik moet doen.. Mijn hoofd is zo'n chaos!!) Als ze in mijn hoofd zouden kijken en zien hoe verward, verdrietig, boos, gefrustreerd ik me voel.. Dat ik het gewoon niet meer zie zitten maar me groot houd. Ik vind dat het mn eigen schuld is, heb vaak de feeling dat ik dit verdien en geen medelijden nodig heb. Daarom is het ook moeilijk om dingen te vertellen. Maar nu doe ik het toch:)..

MrSokkie schreef:Hee, we zijn niet voor niks een community/een gemeenschap, al is het dan een virtuele. Ik zou het persoonlijk veel vervelender vinden als je met dit soort problemen zat en het NIET zou durven delen. Ik ben je gezeik in ieder geval nog niet moe, en ik denk anderen ook niet. Je moet er toch voor je naasten zijn, toch?? Mocht je stuff niet op het forum willen zetten, kun je me altijd een berichtje sturen. Blijven praten hoor! Als je er in je eentje mee blijft zitten, wordt het helemaal moeilijk.

Thnx... Zolang ik hier een btje anoniem kan blijven, én belangrijker: jullie me niet zat worden, lukt het me wel om te blijven posten denk ik. Maar ik vind het zo zwak van mezelf..

En ok, opkroppen is niet goed, maar praten haalt ook niet heel veel uit.. I mean, ik moet morgen gewoon weer werken, en de weken daarna ook, maar ik kan het amper aan. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik raak helemaal van slag. Zegt mijn collega: "Gaat het allemaal een btje, meisje?" Zeg ik met een glimlach: "Ja hoor. met jou dan?" .. ..
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 16:23

marina87 schreef:Oké, fijn dat je prof. hulp hebt! Enne, als je je verhaal even kwijt wil en je wil dat niet in dit topic planten, dan mag je me pb'en. Ik ben wel vanaf morgen 10 dagen op vakantie.

Zeuren is: Telkens weer over bepaalde dingen zaniken op een vervelende manier, en niet duidelijk zeggen wat je wil.

Dat doe je niet hoor meis :wink:

Fjuuw.. gelukkig:) Maar als het wel zo is, zeg het dan ajb!! Dat zou ik nl echt heel rot vinden..

Ennew.. Serenity: wel stoer wat je schrijft, can dat briefjes verbranden enzo. Kan me voorstellen dat dat goed helpt! Maja.. dan moet je er wel aan toe izjn.. I mean, als ik vandaag op schrijf dat ik wel honger heb maar haast niet durf te eten omdat het zo''n chaos is in mijn hoofd en ik me bang voel, dan kan ik dat niet morgen ff verbranden zo van: Jes! das over en voorbij! .. Snap je?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 23 jul 2006 16:45

tuurlijk, alles heeft zijn tijd.

Ik kwam 3 jaar later dingen tegen waarvan ik aan het handschrift kon zien dat ik het geschreven had. Ik kon me echter niet herinneren dat ik het geschreven had, en zat met verbazing te lezen wat er stond, nog afgezien van het feit dat ik bijna geschokt was om te lezen WAT er eigenlijk stond :D

uiterst vervelend, dat je wel honger hebt maar niet durft te eten. Dat heb ik dan weer nooit gehad. Ik heb geen zin in eten, maar ik probeer altijd iets te zoeken wat ik wel lust, iets lekkers. Zolang je maar IETS binnen krijgt is het goed. Ik lust bijvoorbeeld hoe langer hoe vaker geen brood. En heb vaak genoeg ook geen zin om brood te eten. Dan probeer ik altijd krampachtig tegen mijn eigen onwil en futloosheid te vechten en pak dan een bak yoghurt met muesli. Krijg ik toch nog iets goeds binnen. Liever eet ik dan weer vla ofzo.
Of koekjes. Maar drinken is vooral goed.

Je wilt niks, maar je moet proberen jezelf te slim af te zijn. Dat je toch iets eet wat wel naar binnen wil, ook al is het weinig en houd je zelfs dat niet vol.

Want een slechte gezondheid maakt een depressie alleen maar erger. Je slaapt niet, en dat put uit. Je eet niet, en daar verzwak je van.

En dan houd je al helemaal geen lichamelijke weerstand over, en geestelijk is het dan nog sneller afgelopen.

Mijn steunpunt is dan ook de filosofie dat je tijdens depressies ervoor moeten VECHTEN om je lichaam fit te houden, anders ga je er aan onderdoor.
what the soul hides, blood tells

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 17:28

Serenity schreef:
(..)Je wilt niks, maar je moet proberen jezelf te slim af te zijn. Dat je toch iets eet wat wel naar binnen wil, ook al is het weinig en houd je zelfs dat niet vol.

Want een slechte gezondheid maakt een depressie alleen maar erger. Je slaapt niet, en dat put uit. Je eet niet, en daar verzwak je van.

En dan houd je al helemaal geen lichamelijke weerstand over, en geestelijk is het dan nog sneller afgelopen.

Mijn steunpunt is dan ook de filosofie dat je tijdens depressies ervoor moeten VECHTEN om je lichaam fit te houden, anders ga je er aan onderdoor.

Nou.. dat heb ik dus echt geprobeert. Ik voelde me net dus echt niet goed. Sond enorm te shaken, was misselijk van gammelte en had het gevoel om flauw te vallen. (Niet erg slim als je al1 thuis bent.. :? ) Dus ik heb mezelf echt gedwongen om te eten, ook al wilde ik het eigenlijk niet.. Maja.. nu moét ik dan ook echt ff naar buiten om te gaan fietsen.. Gwoon ff flink tegen de wind intrappen, mn discman aan.. Ergens heen fietsen waar ik nog nooit ben geweest en waar niemand me kent. Gewoon fietsen en niet nadenken, de wind door je haren laten gaan.. Het id om ff stevig tegen iets aan te trappen en toch vooruit te komen vind ik lekker. Ik hoop dat het gaat onweren of een stevige hoosbui, dat ik ff helemaal wordt opgefrist! Pff.. wat is dit moeilijk. Voor mijn gevoel heb ik te veel gegeten. Daar is mijn gevoel heel stellig in. Het lijkt dan ook heel wat. Als ik de calorien optel kom ik niet op dat wat een gemiddelde warme maaltijd mag bevatten. Zo kan je jezelf bedriegen.. Nou ja, ik ga er nu ff tussenuit! Zie zo op tegen alles, en tegen mijn werk dat morgen weer begint en dan in die warmte de hele tijd maar heen en weer draven terwijl je je niet goed voelt.. en als mijn ouders strx thuiskomen, wat moet ik dan zeggen?? Njah, ik ga eerst maar ff naar buiten, miss he;lpt het..

(ps. srry, ik ben helemaal off-topic bezig..)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jul 2006 18:16

girliegirl schreef:Nee, daar hebben ze het nooit zo over gehad.

Begin zelf eens over Anti Depressiva, echt verslavend is het niet het zijn geen kalmeringsmiddelen - al kunnen die tijdelijk ook helpen - je krijgt dan net het steuntje om het gevecht beter aan te kunnen :wink:
Tja, dan wordt je wat dikker, lekker belangrijk, als je je maar beter voelt, als alles achter de rug is, dan krijg je die kilo'tjes er wel weer af :wink:

girliegirl schreef:Denk ook niet dat ze doorhebben hoe ik hier achter de pc zit.. Als ik naar het ziekenhuis moet voor therapie, probeer ik eerlijk te zijn. Maar soms is het heel moeilijk om bepaalde dingen te zeggen, omdat ik me ervoor schaam. Of omdat ik me niet wil aanstellen en vind dat ik zeur, dat het te klein is om het over te hebben. Of ik houd het gesprek xpres redelijk oppervlakkig omdat ik bang ben voor de echt lastige dingen. En als mijn therapeute dan toch flink doorvraagt en ik een x "een echt lastig iets" vertel, dan vind zij dat soms behoorlijk heavy. Maar dan zeg ik dat het wel meevalt, glimlachje erbij.. Klaar: zij denkt dat ik het moeilijk heb maar het wel volhoud allemaal.

Heel jammer dat je dat doet, als ik het zo lees heb je een ontzettend negatief zelfbeeld, heel logisch als je erg veel hebt meegemaakt.
Je hoeft je niet te schamen om alles te zeggen wat je dwars zit, wat je hebt meegemaakt is zo te zien niet jouw schuld, je omgeving kan je maken en breken soms zonder dat men zich er van bewust is, juist daarom ga je naar je therapeute, zij kan je helpen daar weer uit te komen.

girliegirl schreef:En dat wil ik ook. Ik wil dat ze dat denkt omdat ze anders miss andere dingen gaan doen en ik weet niet wat dus dat maakt me bang. Maar nog veel banger ben ik voor mijn ouders, wat zullen ze het erg vinden als ze weten hoe het diep in mijn hoofd met mijn gedachten zit..

Als het een goede therapeute is, voelt ze best aan dat je niet alles verteld, op deze manier maak je het jezelf nog moelijker, vertel haar alles wat je denkt en voelt, dan kan ze pas echt een steun voor je zijn, natuurlijk ben je bang, dat ben ik zelf destijds ook geweest, 'k durfde niet meer naar buiten en al, daarna heb ik met angst buiten gelopen, echt vreselijk, toch doen het is super moeilijk en duurt een tijd, maar dan gaat het toch steeds beter en uiteindelijk overwin je jezelf en wordt het leven weer leuk.
Het klinkt misschien hard, maar je hoeft nu niet in te zitten over je ouders, het gaat nu om jou, het is nu tijd om te zorgen dat jij je weer beter gaat voelen, dat kan alleen als je de therapeute de kans geeft om je te helpen, vertel haar dus alles.

girliegirl schreef:(ik zei al: het was eerst veel erger, toen werd ik opgenomen en mijn ouders en zusje hebben zich heel veel zorgen gemaakt. Toen ging het beter, en nu dit.. Ik weet gwoon eg ff niet goed wta ik moet doen.. Mijn hoofd is zo'n chaos!!) Als ze in mijn hoofd zouden kijken en zien hoe verward, verdrietig, boos, gefrustreerd ik me voel.. Dat ik het gewoon niet meer zie zitten maar me groot houd. Ik vind dat het mn eigen schuld is, heb vaak de feeling dat ik dit verdien en geen medelijden nodig heb. Daarom is het ook moeilijk om dingen te vertellen. Maar nu doe ik het toch:)..

Heel goed dat je je hier uit, je kunt niet alles alleen verwerken, iedereen heeft een uitlaatklep nodig, als je alles op blijft kroppen wordt het helemaal onhoudbaar voor je.
Nogmaals, het is niet je eigen schuld!

girliegirl schreef:Thnx... Zolang ik hier een btje anoniem kan blijven, én belangrijker: jullie me niet zat worden, lukt het me wel om te blijven posten denk ik. Maar ik vind het zo zwak van mezelf..

Ik vind het juist moedig van je dat je dit allemaal post, blijven doen, er zijn hier genoeg mensen die het herkennen en het echt niet zien als zeuren, met z'n allen kunnen we je misschien een beetje helpen.

girliegirl schreef:En ok, opkroppen is niet goed, maar praten haalt ook niet heel veel uit.. I mean, ik moet morgen gewoon weer werken, en de weken daarna ook, maar ik kan het amper aan. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik raak helemaal van slag. Zegt mijn collega: "Gaat het allemaal een btje, meisje?" Zeg ik met een glimlach: "Ja hoor. met jou dan?" .. ..

Je zult zien dat praten op den duur wel helpt, als je collega die vraag stelt, probeer dan te zeggen dat het niet zo goed gaat.
Eigenlijk loop je nu met een masker op, men ziet je niet zoals je bent en kan je daardoor ook niet echt helpen, probeer je masker eens af te zetten, en jezelf te zijn, hoe moeilijk dit ook is.

girliegirl schreef:Dus ik heb mezelf echt gedwongen om te eten, ook al wilde ik het eigenlijk niet..

Heel goed, echt blijven doen, anders ondermijn je je krachten die heb je juist zo nodig :wink:

girliegirl schreef:Maja.. nu moét ik dan ook echt ff naar buiten om te gaan fietsen.. Gwoon ff flink tegen de wind intrappen, mn discman aan.. Ergens heen fietsen waar ik nog nooit ben geweest en waar niemand me kent. Gewoon fietsen en niet nadenken, de wind door je haren laten gaan.. Het id om ff stevig tegen iets aan te trappen en toch vooruit te komen vind ik lekker. Ik hoop dat het gaat onweren of een stevige hoosbui, dat ik ff helemaal wordt opgefrist! Pff.. wat is dit moeilijk. Voor mijn gevoel heb ik te veel gegeten. Daar is mijn gevoel heel stellig in. Het lijkt dan ook heel wat. Als ik de calorien optel kom ik niet op dat wat een gemiddelde warme maaltijd mag bevatten. Zo kan je jezelf bedriegen.. Nou ja, ik ga er nu ff tussenuit! Zie zo op tegen alles, en tegen mijn werk dat morgen weer begint en dan in die warmte de hele tijd maar heen en weer draven terwijl je je niet goed voelt.. en als mijn ouders strx thuiskomen, wat moet ik dan zeggen?? Njah, ik ga eerst maar ff naar buiten, miss he;lpt het..

Verstandig om er even tussen uit te gaan, probeer er een dagelijkse gewoonte van te maken, het hoeft niet altijd even ver als je er maar even uit bent, enne...blijven eten tegen heug en meug toch een normale portie naar binnen proberen te werken.

Heel veel sterkte met al je moeilijkheden, 'k leef echt met je mee.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 23 jul 2006 20:12

Ik ben het helemaal eens met de dingen die Cisca zegt. Je bent hier niet aan het zeuren, denk dat alsjeblieft niet. Sterker nog, moeten we er niet zijn voor onze naasten? Ja toch, nou dan, jij geeft ons de kans om er voor jou te zijn dus wij zouden jou dankbaar moeten zijn. Klinkt misschien een beetje krom, maar zo is het wel. En de mensen die het niet interesseert lezen er wel overheen.

Verder lijkt het me heel belangrijk dat je eerlijk bent. Eerlijk tegen jezelf, eerlijk tegen je therapeut en eerlijk tegen je omgeving. Bij mij kwam het omslagpunt toen ik besloot eerlijk te zijn. Mensen die vroegen: "Hoe gaat het?" kregen regelmatig als antwoord: hartstikke k*t. Dan merk je dat een hoop mensen niet echt geinteresseerd zijn hoe het echt gaat, maar de paar die dat wel zijn kunnen je dan echt helpen.
Ik heb het nou nog, als ik iemand vraag hoe het gaat en ik krijg zo'n "ja, wel goed"-antwoord vraag ik meestal: "en hoe gaat het nou echt?

Met niet eerlijk zijn tegen je therapeut schiet niemand iets op, en dat kost alleen maar geld. Je therapeut is er om jou te helpen, niet andersom. maar als ze niet weet wat er precies aan de hand is kan ze ook niet veel. Natuurlijk reageert ze vaak heftig als je dingen vertelt, het is toch ook heftig, anders zat je daar niet. Maar ik denk dat je weinig kan vertellen wat ze niet al eens eerder gehoord heeft, in haar praktijk of tijdens de opleiding. Als je echt zit te miepen zal ze dat ook wel tegen je zeggen, maar laat haar maar beslissen of iets belangrijk is of niet. Je hoeft je echt niet te schamen voor dingen, het is toch niet jouw schuld? Let op, dat wil niet zeggen dat je een machteloos slachtoffer bent, maar dat zijn wel twee hele verschillende dingen.

Ik ben in ieder geval heel blij dat je hier je ding een beetje kwijt kan. Anonimiteit gegarandeerd. Medelijden zul je hier als het goed is niet krijgen. (persoonlijk heb ik er ook een hekel aan), maar er leven een hele boel mensen met je mee, en iedereen heeft het beste met je voor.

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 22:01

Super bedankt voor alle adviezen, echt waar!! Ik ben er ff uitgeweest, wilde naar mn geboorteplaats fietsen maar was iets verder dan ik d8. (2,5 uur fietsen) nu heb ik een zere kont maar voel me verder wel ietsje beter. En ik heb mezelf ff de tijd gegeven zo rustig mogelijk over de dings na te dneken terwijl ik op de fiets zat en miss moet ik t morgen indd gwoon tegen mn collega zeggen. Dat het weer niet zo lkkr gaat en dat ik het gwoon ff heel moeilijk vind om normaal en genoeg te eten. Maja.. vind het wel heel moeilijk, krijg nu al de zenuwen! En ik kan wel proberen niet over mn ouders in te zitten, maar das ook heel moeilijk. Ik weet wel dat zij het wschijnlijk uiteindelijk heel fijn vinden als ik zelf inzie dat t nie goed gaat zo, maar ze zullen wel schrikken denk ik omdat ik het voor ze wilde verbergen, om ze tegen nieuwe ellende van mij te beschermen zeg maar. En dan de rest van de familie.. Mn oma bijv is overbezorgd om mij en zegt elke x dat ik wel genoeg moet eten nzo. Als zij dan hoort dat ik het weer zo moeilijk vind.. Man! Dat kan ik dat ame oude mensje toch niet aandoen??

Njah.. probeer het eea op n rijtje te zetten, maar das lastig voor me omdat ik me zon in de war voel. Daarom ben ik ook egt heel super blij met jullie adviezen!! Thnx dat ik hier mag "zeuren" wat jullie dus gelukkig geen zeuren vinden..:)

Egt onwijs bedankt... Super om te zien dat sommige mensen zo begaan zijn om een ander te helpen, zelfs als ze die helemaal niet kennen!

Check Matth. 25 vanaf vers 35..

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 23 jul 2006 22:15

Heb je behave je collega en ons ook andere mensen waarmee je kunt praten?
Vriend(in), tante, oom, broer of zus?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 22:25

Javaca schreef: Heb je behave je collega en ons ook andere mensen waarmee je kunt praten?
Vriend(in), tante, oom, broer of zus?

Ja, ik heb hele fijne vriendinnen waar ik ook goed mee kan praten. En een jeugdleidster uit mijn oude kerk, maar ik ben verhuisd.. En nu zit ik dus heel ver weg van hen en ik mis ze enorm.. Als ik me dan ff helemaal nie goed voel kan ik nie ff langswippen voor een pep-talk:S Mailen kan wel natuurlijk, maar de meesten hebben lekker vakantie en zij zullen ook schrikken als ze horen dat ik "ineens" weer ff btje ben truggevallen dnek ik..

Waarom vraag je dat dan btw? O ja, en mijn therapeute natuurlijk, maar dat weet je dnek ik wel want dat had ik al eerder gezegd. (Al1 miss niet in dit topic want het is een btje off-topic..)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 23 jul 2006 22:31

Ik weet hoe belangrijk het is om mensen om je heen te hebben die om je geven, die je op kunnen vangen als het ff wat minder gaat. En dan niet alleen virtuele maar ook echte mensen die een arm om je heen kunnen leggen en bij wie je ff uit kunt huilen.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 22:41

Javaca schreef:Ik weet hoe belangrijk het is om mensen om je heen te hebben die om je geven, die je op kunnen vangen als het ff wat minder gaat. En dan niet alleen virtuele maar ook echte mensen die een arm om je heen kunnen leggen en bij wie je ff uit kunt huilen.

Ja, ik weet het. Dat zal ook wel zo zijn. Daarom mis ik my friends ook zo erg!! Maar die zitten meer dan een uur reizen van mij af:S En hier ken ik ook wel mensen, maar die ken ik nog te kort heb ik het id. Het heeft ook jaren geduurd voordat ik er met mijn vriendinnen over ging praten, over thuis enzo, en nog weten ze heel veel niet. Dus.. ik heb mijn therapeute 1x per week, maar dat is dan eigenlijk nog best weinig. Die andere dagen moet ik het zonder doen.. En mn collega?? Tsja.. die wil wel helpen maar ik weet niet of ik hem durf te vertellen dat het weer een btje terug is zeg maar.. Ik vind het zo rot!! Weet nie of dat wel verstandig is om te vertellen.. ckr in zo'n klein stadje: met een paar dagen weet iedereen het..

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jul 2006 22:56

Ik heb even niet zoveel adviezen als de rest, maar succes en sterkte met alles!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Terug naar “Archief”