Riska schreef:Flappie schreef:Laten we ook eerlijk zijn, oost-Groningen waar 'de partij' in meerdere plaatsen een absolute meerderheid heeft is één van de, zo niet het grootste achterstandsgebied van ons land. Het lijkt me heel gezond als er eens andere partijen de macht krijgen.
Ik moge je erop wijzen dat dit bij uitstek het gebied is waar de CPN het destijds voor het zeggen had. De PvdA heeft daarna o.a. de brokken mogen opruimen.
Maar ik verheerlijk de PvdA niet, zeker niet. Ja, ik kom uit een 'rood nest', mijn vader hoorde tot de mensen van de Doorbraak (met bv. Ds. Buskes). Ik zie de tekortkomingen, maar de wijze waarop er nu geageerd wordt tegen de PvdA ervaar ik niet als terecht. Er zijn dingen waarvan Bos nu reeds heeft gezegd dat hij het precies zo zou doen als Balkenende, er zijn ook zaken die hij terug wil draaien (zoals bv. de € 255,- bonus als je geen gebruik maakt van de gezondheidszorg.)
Persoonlijk twijfel ik - mijn gedachten gaan uit naar de CU... ik neig er steeds meer naar om deze partij een kans te geven.
Er zijn bar weinig punten waar Bos van heeft gezegd dat hij het net zo zou doen. Enkel een flauw grapje als van "ik zou de troepen ook hebben terug getrokken uit Irak". Dat is het punt, Bos spreekt zich bar weinig uit over onderwerpen. Ja, één keer over de AOW. Dat viel ook niet zo goed, en zeker niet bij de achterban. Bovendien maakte dat Bos ook ongeloofwaardig, aangezien hij tegen de voorstellen die hij nu maakte, vorige herfst nog stond te demonstreren om het Malieveld. Ik durf bijna te zeggen dat mensen nog wel uit hun droom zullen ontwaken, als ze de plannen van de PvdA horen. De bezuinigingen draaien ze écht niet terug hoor. Overigens moet wel de eerlijkheid opgebracht worden dat de karikatuur van "potverteren" door de PvdA ook een karikatuur is gebleken. Dat is niet helemaal eerlijk om die partij dat imago op te spelden.
De CU is een betere optie van de PvdA. Maar ik ontken niet dat mijn aversie tegen de PvdA voornamelijk ontsproten is uit mijn ervaringen. Overigens was de CPN alleen oppermachtig in Reiderland, en niet in gemeenten als wat nu Menterwolde is of Pekela. De PvdA gaat dus in het geheel niet vrijuit in de malaise in oost-Groningen. Veel brokken hebben ze namelijk niet opgeruimd. Het is nog altijd verre van florisant, zoals jij ook kunt weten.
Néé, geef mij maar weer vier jaar Balkenende. Als je toch links wil stemmen, stem dan SP (en ik weet dat klinkt voor sommigen raar uit mijn mond

). Maar ik ga ook af op hóe je kritiek levert, en dat gebeurt door Bos op een uiterst irritante wijze, overigens nog erger door Halsema.