Het weer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 19 jul 2006 17:47

Ik haat dit weer. Ik snak naar regen, frisse lucht, koelte, een licht briesje. Dit is geen doen zo, voor mij althans. Met dit weer kom ik niet buiten, in de zon zitten doe ik al weken niet meer, een strand heb ik al in geen tijden overdag meer gezien ('s avonds gaat het nog redelijk), kortom, ik kan totaal niet tegen dit weer. Inmiddels een keer flauw gevallen en vandaag 3 keer bijna. En dat terwijl ik bijna constant drink en zeer weinig lichamelijke dingen doe. Als er maar wind was, maar bij dit bladstille weer snak ik zowat naar adem.

Maar nog maar een paar maanden, dan is het weer erwtensoepweer, dikke truien, warme broeken, handschoenen, mutsen, sneeuw, hagel en een heerlijke temperatuur. 'Geef mij de winter maar om te werken', schreef de Joegoslaaf Vasko Popa eens in een gedicht.

Ik zou zeggen: let it snow!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jul 2006 18:17

Sneeuw? Bestáát dat nog? :shock:

Nah, ik begrijp niet dat ik er nu zo goed tegen kan, terwijl dat vorige jaren helemaal niet zo was. Desalniettemin wél fijn natuurlijk :) Alleen morgen een lange dag werken, dát is minder 8)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 jul 2006 18:26

Debor@ schreef:Ik haat dit weer. Ik snak naar regen, frisse lucht, koelte, een licht briesje. Dit is geen doen zo, voor mij althans. Met dit weer kom ik niet buiten, in de zon zitten doe ik al weken niet meer, een strand heb ik al in geen tijden overdag meer gezien ('s avonds gaat het nog redelijk), kortom, ik kan totaal niet tegen dit weer. Inmiddels een keer flauw gevallen en vandaag 3 keer bijna. En dat terwijl ik bijna constant drink en zeer weinig lichamelijke dingen doe. Als er maar wind was, maar bij dit bladstille weer snak ik zowat naar adem.

Maar nog maar een paar maanden, dan is het weer erwtensoepweer, dikke truien, warme broeken, handschoenen, mutsen, sneeuw, hagel en een heerlijke temperatuur. 'Geef mij de winter maar om te werken', schreef de Joegoslaaf Vasko Popa eens in een gedicht.

hm ik ben ook niet echt fan van felle kou enzo maar toch meer dan dit verstikkende weer. In de winter heb ik tenminste nog energie, nu begin ik zo ongeveer te zweten als ik begin na te denken.

Van mij mag half Nederland morgen kapot onweren en hagelen. Lekker een verfrissing.

En ja, het is nooit goed, altijd klagen. Maar in mijn geval niet. Alles liever dan zo'n warmte. Regen heb ik nooit zo erg gevonden, daar zit tenminste leven in, hier niet in. Dit is verstikkend, dodend, demotiverend.

Maar ik leef nog :P
what the soul hides, blood tells

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 19 jul 2006 18:35

Serenity schreef:
Debor@ schreef:Ik haat dit weer. Ik snak naar regen, frisse lucht, koelte, een licht briesje. Dit is geen doen zo, voor mij althans. Met dit weer kom ik niet buiten, in de zon zitten doe ik al weken niet meer, een strand heb ik al in geen tijden overdag meer gezien ('s avonds gaat het nog redelijk), kortom, ik kan totaal niet tegen dit weer. Inmiddels een keer flauw gevallen en vandaag 3 keer bijna. En dat terwijl ik bijna constant drink en zeer weinig lichamelijke dingen doe. Als er maar wind was, maar bij dit bladstille weer snak ik zowat naar adem.

hm ik ben ook niet echt fan van felle kou enzo maar toch meer dan dit verstikkende weer. In de winter heb ik tenminste nog energie, nu begin ik zo ongeveer te zweten als ik begin na te denken.

Van mij mag half Nederland morgen kapot onweren en hagelen. Lekker een verfrissing.

En ja, het is nooit goed, altijd klagen. Maar in mijn geval niet. Alles liever dan zo'n warmte. Regen heb ik nooit zo erg gevonden, daar zit tenminste leven in, hier niet in. Dit is verstikkend, dodend, demotiverend.

Maar ik leef nog :P
Ga je mee naar de Zuidpool? ;)
Nou ja, nee, echt felle kou hoeft ook weer niet, maar dat heerlijke Hollandse winterweer, met strakblauwe lucht, zonnetje (dat dan niet zo moordend heet is, dan is het lekker), knoeperende sneeuw en op de ijzers over lange gladde grachten en meren, ik zou er nu bijna een moord voor doen.

Qua energie doe ik al 2 weken bijna niets meer, dat is erg moeilijk voor iemand die eigenlijk nooit stil kan zitten. Verstikkend ja, dat is het goede woord. Hopelijk gauw regen, zo'n frisse bui waarna het buiten zo lekker ruikt en ik EINDELIJK gewoon weer eens iets kan gaan presteren.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 jul 2006 19:31

dat is het inderdaad, de atmosfeer na zo'n regenbui is heerlijk. Jammer genoeg moet je voor het ultieme effect eerst zo'n warme periode gehad hebben :)

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 19 jul 2006 22:52

Pfoe zeg, wat ben ik blij dat wij als mensen het niet voor 't zeggen hebben... De boer verlangt naar regen; de zonaanbidder kan dit niet lang genoeg duren; een derde is van mening dat half Nederland "kapot mag onweren" (wat is dit trouwens voor taalgebruik? Hmm, refoweb?)...

Eén ding is me inmiddels wel duidelijk: het is nóóit goed. Mensen, geniet ervan, er zijn zóveel mensen die door de hitte nauwelijks in leven kunnen blijven; zóveel mensen die door het water dakloos zijn geworden... of erger. Gaan wij ons nu druk maken over nog geen 40 graden warmte met voldoende water in de kraan en als het moet een hele zee om in te zwemmen?
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 jul 2006 23:19

zelfs voor degenen die van de zon houden is het wat teveel van het goede denk ik? :)

André

Berichtdoor André » 19 jul 2006 23:31

Ik kreeg vanmiddag een sms waarin stond dat het een heerlijk zwitser leven gevoel gaf dit weer. :shock:
Door te veronderstellen dat het een lekker weertje was, niet te warm, niet te koud kreeg ik die reactie. :)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 20 jul 2006 09:53

Tis hier nou heerlijk, vannacht heeft het geregend, de lucht is bewolkt. De zon schijnt niet meer zo fel, alhoewle het nog wel benauwd is..

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 20 jul 2006 20:16

Serenity schreef:dat is het inderdaad, de atmosfeer na zo'n regenbui is heerlijk. Jammer genoeg moet je voor het ultieme effect eerst zo'n warme periode gehad hebben :)
Ja, en dát is dan weer jammer ;)

Overigens is het nu met een flink briesje stukken lekkerderderder dan gisteren :)

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 20 jul 2006 21:43

Dit is ckrs relax weer! Ik werk overdag in een koelruimte waar het ongeveer 6 graden is :lol: En s'avonds kan ik heerlijk genieten van een lekker temperatuurtje :D. Ik zit nu ook lekker buiten met laptop, kan niet beter gewoon..

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 22 jul 2006 15:28

*heeft zich heerlijk zeiknat laten regenen, heeeerlijk. in 10 minuten van 30° naar 22°. 8)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 22 jul 2006 15:31

ik ben hier erg blij mee. Het heeft eerst een tijdje geonweer, en daarna is het flink gaan regenen. Ok het hield al snel weer op maar het is inderdaad een stuk koeler.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 22 jul 2006 15:37

Het heeft hier ff geregend. Heerlijk is het. Dat ik blij ben met regen in de zomer :shock: :mrgreen:
Mijn kamer koelt lekker af zo, en ik heb eindelijk zin om te gaan wassen en schoon te maken (ook wel zo leuk voor mn ouders die volgende week terugkomen uit Tjechië :mrgreen: ).
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2006 15:37

he regent nu maar het wordt er alleen maar benauwder op... en echt afkoelen doet het de komende week niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”