De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 jul 2006 22:24

rosekapje schreef:Leuke foto's!
Hoe gaat het met jullie kleintjes met die hitte?

Onze kinderen zijn wel niet heel klein meer maar krijgen nu behoorlijk last van de warmte. Koorts, hoofdpijn, misselijk. Oftewel een beginnende zonnesteek. Ik hou ze morgen maar wat uit de zon. Ook slapen ze slechter dan anders behalve vanavond. Ze vielen allemaal bijna vanzelf in slaap of vroegen of we ze naar bed wilden brengen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jul 2006 06:10

Ze hebben weinig tot geen last van de warmte. Heb een groot zwembad staan en daar vermaken ze zich prima in. Danny van anderhalf mag daarin varen in de opblaasboot, hadden ze zelf bedacht. Heb ook wel zonnescherm en partytent op het terras staan en boven het zwembad een parasol. Caroline heeft er wel wat meer last van, maar het valt tot nog toe wel mee. Misschien heeft papa er wel het meeste last van die in een overal op een scheepswerf moet werken. Het was van de week in een ponton 75 graden en daarin waren ze ook aan het werk!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 jul 2006 18:40

Wat een mooi meisje die Caroline!!!
En die foto met je dochter en Timo is ook gaaf zeg Vlinder...!
heerlijke koppies weer!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 jul 2006 22:28

Erg leuke foto's! Geweldig die kidz :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jul 2006 23:54

Ben even benieuwd wie van er nog katoenen luiers gebruikt. Ik gebruik ze normaal gesproken wel, maar vind het nu te warm en benauwd voor haar om zo opgesloten te zitten in een plastic broek.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 jul 2006 11:49

Ik gebruik zelf geen katoenen luiers, maar ken wel mensen die ze gebruiken en die gebruiken nu met het warme weer 'pampers'.
Mag ik vragen om wat voor reden jij katoenen luiers bent gaan gebruiken?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 jul 2006 12:46

Ik gebruik ook altijd katoenen luiers. Ook nu maar ik heb dan ook geen plastic broekje maar rubberachtig spul.
Ik gebruik het omdat het veel beter is voor het milieu en omdat het beter is voor mijn portomonee. Ook heb je geen gesleep met pampers en de container is lang zo gauw niet vol. (wij betalen per keer dat we container laten ledigen)
Wel gebruik ik voorgevormde luiers. Zegmaar katoenen uitwasbare pampers. Ideaal, de jongste is nu 2 jaar en heeft ze nog altijd om.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jul 2006 13:41

pluspunt bij luiers is ook dat kinderen eerder zindelijk zijn

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 jul 2006 16:32

Ik gebruik katoenen luiers omdat dat veel goedkoper is. Bij het ene kind gebruik ik ze langer als bij het andere. Net hoeveel zin ik erin heb. Ineens ben ik het zat en ga dan over op de papieren. En ik vind ook dat als ze ouder worden de luier na 2 uur al vol is en je dan aan het verschonen blijft.

@Memmem: bij ons moet je ook betalen voor per keer legen van de container (wel 4,50 per keer!!!) maar er zijn speciale gratis luierinzamelplaatsen. Je kunt de zakken op het gemeentehuis halen, zowaar ook voor noppes, en op verschillende plaatsen hier in het dorp kun je ze brengen. In het begin vond ik het beetje genant om met zak vol luiers te fietsen maar tegenwoordig doet iedereen dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jul 2006 16:37

Mijn moeder heeft ook altijd katoenen luiers gebruikt :)
En niet omdat het goedkoper was, maar omdat ze dat zo lekker 'baby-achtig' vond ;)

Later gebruikte ik die dingen als kroel, als ze gewassen waren ;) :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 jul 2006 19:30

Een luierinzameling kennen we nog niet. Misschien maar goed ook. Dan is het toch nog verleidelijker om papier te gebruiken.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 26 jul 2006 13:07

rosekapje schreef:Leuke foto's!
Hoe gaat het met jullie kleintjes met die hitte?

Ik merk wel dat ze hangerig zijn maar ja dat word je zelf ook van dit weer :roll:
Timo drinkt wel slechter nu, hij heeft gewoon geen zin in zijn flessen.
Hebben jullie kleintjes dat ook?

Ik gebruik gewoon papieren luiers ( ben toch meer van het gemak :wink: )
Het lijkt me maar niks al die luiers uitspoelen en wassen :roll:
Bij mijn oudste heb ik het 2 dagen volgehouden maar ik vond het maar niks, ben maar gauw overgestapt :lol:

Morgen moet ik met Timo weer naar het consultatiebureau, hij moet voor zijn 2e inenting.
De vorige keer heeft hij amper gereageerd en de volgende dag had hij al geen last meer van zijn beentje.
Ik was 2 dagen ervoor gestart met Tuja baby van VSM, er stond in de bijsluiter dat het de reactie op de prik verminderd enz.
Dus misschien heeft het echt wel geholpen.
Ik ben er gisteren ook weer mee begonnen, eens zien hoe hij morgen reageert. :roll:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 26 jul 2006 16:08

vlinder schreef:Ik merk wel dat ze hangerig zijn maar ja dat word je zelf ook van dit weer :roll:

Bij mijn oudste heb ik het 2 dagen volgehouden maar ik vond het maar niks, ben maar gauw overgestapt :lol:

Morgen moet ik met Timo weer naar het consultatiebureau, hij moet voor zijn 2e inenting.
De vorige keer heeft hij amper gereageerd en de volgende dag had hij al geen last meer van zijn beentje.
Ik was 2 dagen ervoor gestart met Tuja baby van VSM, er stond in de bijsluiter dat het de reactie op de prik verminderd enz.
Ik ben er gisteren ook weer mee begonnen, eens zien hoe hij morgen reageert. :roll:
En hoe was het bij het consultatiebureau?? Ik merk aan mijn vriendin/collega haar zoontje (geb.16 juni) die valt af en toe in slaap tijdens de borstvoeding. Gewoon van de warmte. Ze haalt hem dan van de borst en gaat dan niet bijvoorbeeld tenen kriebelen of wakker maken. Daar wordt hij alleen maar chago van.

Wat is dat Tuja baby van VSM eigenlijk dan? Een soort medicijn of .. ?
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 jul 2006 19:39

Christiaan eet nog steeds prima met dit weer, hij wil alsmaar meer :wink:
Hij heeft ook nog geen last gehad van inentingen, ik gebruik er ook niks voor, volgens mij valt en staat het last hebben ervan, of de prik juist gegeven is en of het been van te voren gemasseerd is.

De mama's die katoenen luiers gebruiken, gebruiken jullie ook van die papieren inleggers?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 26 jul 2006 20:43

Annemieke86 schreef:
vlinder schreef:Ik merk wel dat ze hangerig zijn maar ja dat word je zelf ook van dit weer :roll:

En hoe was het bij het consultatiebureau?? Ik merk aan mijn vriendin/collega haar zoontje (geb.16 juni) die valt af en toe in slaap tijdens de borstvoeding. Gewoon van de warmte. Ze haalt hem dan van de borst en gaat dan niet bijvoorbeeld tenen kriebelen of wakker maken. Daar wordt hij alleen maar chago van.

Wat is dat Tuja baby van VSM eigenlijk dan? Een soort medicijn of .. ?

Lees goed...ik moet MORGEN!! :lol: :lol: :wink:

Terug naar “Archief”