Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jul 2006 22:44

Een land dat een dergelijke organisatie echter onderdak verleent, en zelfs steun, is in feite medeverantwoordelijk voor eventuele gevolgen. Israel valt de Hezbollah aan, die zich ophoudt in Libanon. Het doel van deze oorlog is Hezbollah uit Libanon schoppen, niet Libanon bezetten en innemen of wat dan ook.
In een van de nieuwsberichten aan het begin van het conflict stond nogal duidelijk dat Israel de Hezbollah-aanvallen zag als aanvallen van Libanon.

in principe wel, maar dat wil niet zeggen dat het daarom toegestaan zou moeten worden. Ach lieve Mohammed of Samuel, het maakt niet uit of je kapotgeschoten wordt door raketten, in Darfur hebben ze het erger, dus jij mag niet klagen.
Dat zul je mij dan ook niet horen zeggen, enkel dat ik mijn geld eerder daar heen stuur dan naar Israel.

oh maar daar moeten we blij van worden. Opa G8 heeft het veroordeeld en steekt vervolgens nog een sigaar op. En wat heeft die veroordeling teweeg gebracht?
Je vroeg waarom de internationale gemeenschap het niet afkeurde, dat heeft het gedaan (ook het Vaticaan overigens). Wat het uithaald is niet mijn pakkie an, je vroeg om de veroordeling. Die ligt er.

ik denk dat de meeste militairen ook in Israel het niet voor hun plezier doen.
Dat hoop ik ook, een gelovige mag niet moorden uit zijn plezier. Ik ga slapen, morgen reageer ik niet meer.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 17 jul 2006 22:45

Israel vind echter dat Libanon Israel heeft aangevallen. Dat is echter niet zo.

dank je voor het geven van het antwoord, dat scheelt mij weer.
De hele wereld weet dat het gaat om Hezbollah, niet specifiek om Libanon.

Hezbollah stellingen zijn aangevallen.
De havens zijn geblokkeerd, de bruggen opgeblazen, slechts als herhaald dringend verzoek aan Libanon om nu maatregelen te nemen tegen Hezbollah.

Maar de werkelijke strijd is echt wel tegen Hezbollah gericht.

Ook al frons ik hier en daar mijn wenkbrauwen als ik berichten hoor over melkfabrieken die gebombardeerd zijn. Of die informatie juist is weet ik niet, hij komt van Libanese bronnen :)
what the soul hides, blood tells

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 17 jul 2006 22:45

reform schreef:
Radio schreef:Schijnbaar is het niet geaccepteerd om te zeggen dat geweld niet goed is.
Raido je begint het te begrijpen :) .......daarom treedt Israël op tegen het geweld.

Zou het :?: :?: :D :D

Christen4844
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christen4844 » 17 jul 2006 22:46

Markie schreef:Stumperd.

Markie schreef:..baardapen..

mensen die schelden hebben zelden gelijk.
Laatst gewijzigd door Christen4844 op 17 jul 2006 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 17 jul 2006 22:48

Christen4844 schreef:
Stumperd.

mensen die schelden hebben zelden gelijk.

Jij levert pas een nuttige bijdrage aan dit topic!

Als dit je enige inbreng is houdt je er dan buiten ajb.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jul 2006 22:48

Markie schreef:Owja, vind Israël dat? Waar haal je dat in hemelsnaam weer vandaan? Uit die dikke duim van je?
Ik weet niet hoe dik de duim van mijn collega's is, maar het stond in Reformatorische Dagblad.

http://www.refdag.nl/artikel/1267650/Is ... orlog.html

De Israëlische regering gaf woensdagavond een verklaring uit waarin ze de Libanese regering verantwoordelijk houdt voor de aanval en de ontvoering van de soldaten. Hezbollahleider Hassan Nasrallah eiste woensdag de vrijlating van Libanese en Palestijnse gevangenen in ruil voor de vrijlating van de soldaten. Al-Manar, het televisiestation van Hezbollah

Je kunt er uiteraard in leggen wat je wilt, ik zie daarin wat ik al eerder gezegt heb. Ik had altijd geleerd dat mensen die ouder waren, wijzer waren. Ik ga daar wel wat aan twijfelen hoor. Waarom scheld je? Omdat ik mijn ideën hebben, gegrond op een bepaalde intrepetatie van de feiten gebracht door de media? Ja natuurlijk kan ik het fout hebben. Ik heb mijn ideën al aangebracht, ik ga dat niet elke posting weer zeggen. Ik ben God niet, net als jij niet denk ik. Ik weet gelukkig niet alles.

Ik ben helemaal niet tegen Israel, of voor Hezbollah, dat zij verre. Ik vind het volkomen logisch dat Israel zo reageerd, ik vind het echter niet goed omdat ik geweld niet goed vind. Schijnbaar kan het niet anders, zo zei het. Ik heb niet het idee dat ik nog wat kan door voor Israel; dan het gebed uit Psalm 122 te bidden..

Ik hoop dat jullie dat ook doen.
Laatst gewijzigd door Raido op 17 jul 2006 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 17 jul 2006 22:50

Raido schreef:
Een land dat een dergelijke organisatie echter onderdak verleent, en zelfs steun, is in feite medeverantwoordelijk voor eventuele gevolgen. Israel valt de Hezbollah aan, die zich ophoudt in Libanon. Het doel van deze oorlog is Hezbollah uit Libanon schoppen, niet Libanon bezetten en innemen of wat dan ook.
In een van de nieuwsberichten aan het begin van het conflict stond nogal duidelijk dat Israel de Hezbollah-aanvallen zag als aanvallen van Libanon.

De Israëlische regering gaf woensdagavond een verklaring uit waarin ze de Libanese regering verantwoordelijk houdt voor de aanval en de ontvoering van de soldaten.

als Israel minstens 6 jaar aangeeft dat ze de beschietingen van Hezbollah uit Libanon niet "gewenst" vinden, dan ben ik toch eigenlijk ook niet verbaasd dat ze nu ook Libanon een tik op de vingers geven. Libanon steekt immers geen poot uit en laat de Hezbollah lekker hun gang gaan? Libanon houdt ze (dus) een hand boven het hoofd. En ze zitten zelfs in de regering. Wat Achmed met de pet in de straten van Beiroet precies van de Hezbollah vindt weet ik niet, maar wel weet ik dat Hezbollah volgens mij een flinke vinger in de Libanese pap heeft.

in principe wel, maar dat wil niet zeggen dat het daarom toegestaan zou moeten worden. Ach lieve Mohammed of Samuel, het maakt niet uit of je kapotgeschoten wordt door raketten, in Darfur hebben ze het erger, dus jij mag niet klagen.
Dat zul je mij dan ook niet horen zeggen, enkel dat ik mijn geld eerder daar heen stuur dan naar Israel.

ik ook, volgens mij kan Israel het best af.

oh maar daar moeten we blij van worden. Opa G8 heeft het veroordeeld en steekt vervolgens nog een sigaar op. En wat heeft die veroordeling teweeg gebracht?
Je vroeg waarom de internationale gemeenschap het niet afkeurde, dat heeft het gedaan (ook het Vaticaan overigens). Wat het uithaald is niet mijn pakkie an, je vroeg om de veroordeling. Die ligt er.

da's waar. Maar feit blijft dat dat in feite niets voorstelt, beide Hezbollah en Israel trekken zich daar niets van aan.

ik denk dat de meeste militairen ook in Israel het niet voor hun plezier doen.
Dat hoop ik ook, een gelovige mag niet moorden uit zijn plezier. Ik ga slapen, morgen reageer ik niet meer.

Israeli's slapen vannacht in schuilkelders, als ze tenminste slapen...
hetzelfde geldt voor de Libanese bevolking. En de Hezbollah-strijders mogen vrezen voor hun leven.
Laatst gewijzigd door Serenity op 17 jul 2006 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 17 jul 2006 22:51

Dat Libanon een instabiel land is, betekent niet dat Israël niet mag ingrijpen. Als het eigenlijk niet gewenst is, dan is Hezbollah natuurlijk slim genoeg om labiele landen te misbruiken voor militaire doeleinden.
Laatst gewijzigd door reform op 17 jul 2006 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 17 jul 2006 22:54

Zij staan in de frontlinie in de strijd tegen het moslimterrorisme.

Idd, zouden wij kunnen incasseren wat Israel inmiddels allemaal al vanaf 48 geincasseerd heeft? Dacht het niet. Maar het wordt ondertussen wel als de normaalste zaak van de wereld gezien dat Israel dit incasseert.
Heeft men dan nog steeds niet door dat de Palestijnen door de Arabische wereld als excuus gebruikt worden om Israel te vernietigen?
Heeft men dan nog steeds niet door dat de Islam nooit en te nimmer kan accepteren dat een gebied dat ooit Islamitisch geweest is, weer niet-Islamitisch wordt. Dat is de eigenlijke kern van het probleem. Zie bijvoorbeeld het handvest van de Hamas

Hieronder volgen de belangrijkste passages uit het Hamas-handvest. Dit zijn dus niet mijn aantijgingen, maar dit komt uithun eigen koker. Iig iets om over na te denken lijkt me.

Uit het voorwoord:

Israel zal opkomen en zal overeind blijven tot de Islam het vernietigt, net zoals die de voorgangers ervan heeft vernietigd. [...] [Want] onze strijd tegen de Joden is buitengewoon veel omvattend en van groot belang. [...]

Artikel 6: De Islamitische Verzetsbeweging is een specifiek Palestijnse beweging die Allah trouw is, die haar levenswijze aan de Islam ontleent en die ernaar streeft het vaandel van Allah over iedere centimeter van Palestina te doen wapperen. Uitsluitend in de schaduw van de Islam kunnen de leden van alle godsdiensten in veiligheid samenleven, met bescherming van hun leven, bezittingen en rechten. [...]

Uit artikel 7: [...] De Islamitische Verzetsbeweging streeft naar de verwezenlijking van Allahs belofte, hoeveel tijd dat ook kost. De profeet [Mohammed], gebed en vrede zij met hem, heeft gezegd:
"De tijd dat de moslims de joden zullen bevechten (en hen zullen doden) zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die [dan] zullen uitschreeuwen: 'O moslim, o Abdallah ['slaaf van Allah'], achter mij zit een jood, kom hier en dood hem!' [...]"

Artikel 8: De slagzin van Hamas. Allah is haar doel, de Profeet [Mohammed] haar voorbeeld, de Koran haar grondwet, jihad haar pad en sterven voor de zaak van Allah haar meest verheven wens.

Artikel 11: Het land van Palestina is een Islamitisch Wakf [onroerend goed met speciale status en onder islamitisch beheer, red.] dat is geheiligd voor toekomstige Islamitische generaties tot de Dag der Opstanding. Niemand kan er geheel of gedeeltelijk afstand van doen, of het geheel of gedeeltelijk verlaten. Geen Arabisch land, noch het totaal der Arabische landen, noch een Arabische koning of president, noch zij allen gezamenlijk, hebben dat recht, noch bestaat dat recht voor enige organisatie of het totaal aller organisaties, of zij nu Palestijns of Arabisch zijn, want Palestina is een Islamitisch Wakf voor alle Islamitische generaties tot de Dag der Opstanding. [?] Dit is de status [van het land] in de Shari'a [islamitische wet], en hetzelfde geldt voor alle gebieden die met geweld door de Islam veroverd werden en die daarmee, op het moment van verovering, Wakf-gebieden werden, voor alle islamitische generaties, tot aan de Dag der Opstanding. [...]

Artikel 13: [Vredes]initiatieven, zogenaamde vreedzame oplossingen en internationale conferenties om het Palestijnse probleem op te lossen, zijn tegengesteld aan de uitgangspunten van de Islamitische Verzetsbeweging. Afstand doen van enig deel van Palestina is hetzelfde als afstand doen van een deel van de religie. Het nationalisme van de Islamitische Verzetsbeweging is onderdeel van haar geloof. [...] Er is geen oplossing voor het Palestijnse probleem dan de jihad [heilige oorlog]. Initiatieven, voorstellen en internationale conferenties zijn slechts tijdverspilling, nutteloze ondernemingen. [...]

Artikel 14: Het vraagstuk van de bevrijding van Palestina heeft betrekking op drie cirkels: de Palestijnse, de Arabische en de islamitische. Elk van deze cirkels speelt een rol in de strijd tegen het zionisme en heeft taken te vervullen. Het veronachtzamen van een van deze cirkels zou een grote fout zijn en een afschuwelijk bewijs van onwetendheid. Want Palestina is een islamitisch land, de plaats van de Eerste Kibla [islamitische gebedsrichting, ref.] en de derde heiligste plaats ter wereld. Het is ook de plaats waar vandaan de Profeet zijn nachtelijke reis naar de zeven hemelen maakte. [...]

Artikel 15: Als onze vijanden zich een deel van het islamitische grondgebied toeëigenen, wordt de jihad voor iedere moslim een bindende verplichting. Geconfrontreerd met de overweldiging van Palestina door de Joden is het hijsen van de banier van de jihad een verplichting. [...] Ik zweer bij degene die de ziel van Mohammed in Zijn handen heeft! Ik wil inderdaad voor de zaak van Allah ten strijde trekken! Ik zal aanvallen en doden, aanvallen en doden.

Artikel 22: De vijanden [de joden] hebben gedurende lange tijd samengespannen en zij hebben hun samenzweringen aangescherpt, teneinde te kunnen bereiken wat zij hebben bereikt. Zij maakten misbruik van bepalende elementen in lopende ontwikkelingen en vergaarden een enorme materiële rijkdom, die zij in dienst stelden van het verwezenlijken van hun droom. Deze rijkdom stelde hen in staat de controle over de wereldmedia te verkrijgen, zoals persbureaus, de pers, uitgevers, zendgemachtigden, en dergelijke. Zij gebruikten die welvaart ook om in verschillende delen van de wereld revoluties te ontketenen, teneinde daarmee hun belangen te dienen en de vruchten daarvan te kunnen plukken. Zij zaten achter de Franse en de communistische revoluties en achter de meeste [andere] revoluties waar wij hier en daar van horen. Zij gebruikten hun geld ook om clandestiene organisaties op te richten die zich wereldwijd uitzaaien met het oogmerk samenlevingen te verwoesten en zionistische belangen te dienen. Zulke organisaties zijn: Vrijmetselaars, Rotary Clubs, Lions Clubs, B'nai B'rith en dergelijke. Dat zijn allemaal verwoestende spionageorganisaties. Met hun geld slaagden zij erin de macht in de imperialistische staten over te nemen en die ertoe te brengen vele landen te koloniseren teneinde de rijkdom van die landen te exploiteren en er corruptie te zaaien. [...]
Zij zaten achter de Eerste Wereldoorlog, teneinde daardoor het islamitische Kalifaat te vernietigen. [Het tijdens die oorlog tot de As-mogendheden behorende Turks-Ottomaanse rijk was de laatste variant van het kalifaat, de islamitische eenheidsstaat, red.] Zij verzamelden materieel profijt en namen de controle over veel welvaartsbronnen over. Zij verkregen de Balfourverklaring en stichtten de Volkenbond om door middel van die organisatie de wereld te regeren. Zij zaten ook achter de Tweede Wereldoorlog, tijdens welke zij enorme voordelen behaalden in de handel met oorlogsmaterieel en zij de stichting van hun staat voorbereidden. Zij legden de basis voor de oprichting van de Verenigde Naties en de Veiligheidsraad, die de Volkenbond moesten vervangen, teneinde de wereld door tussenkomst daarvan te regeren. Er is geen oorlog uitgebroken waar hun vingerafdrukken zich niet op bevinden. [...]

Artikel 28: De invasie van het zionisme is kwaadaardig. Het [zionisme] aarzelt niet om welke weg dan ook te bewandelen en alle laag-bij-de-grondse en walgelijke middelen in te zetten om zijn doel te bereiken. Bij zijn inmengingen en spionageactiviteiten steunt het in belangrijke mate op de clandestiene organisaties die het heeft opgericht, zoals de Vrijmetselaars, Rotary Clubs, Lions, en andere spionagegenootschappen. [...] De [andere] Arabische staten zijn op zijn minst verplicht om jihadstrijders bewegingsvrijheid te verlenen. Wij dienen iedere moslim eraan te herinneren dat de Joden, toen zij in 1967 Heilig Jeruzalem veroverden, op de drempel van de gezegende Al-Aksa moskee stonden en vreugdevol uitriepen: 'Mohammed is dood, hij heeft slechts dochters achtergelaten.' Israel, op grond van het feit dat het joods is en een joodse bevolking heeft, tart de Islam en de moslims. [...]

Uit artikel 32: Het Wereldzionisme en imperialistische krachten hebben met slimme zetten en gedegen voorbereiding getracht de Arabische landen een voor een uit de conflictcirkel met het zionisme te drukken, teneinde het Palestijnse volk te isoleren. [...] Hamas roept de Arabische en islamitische volkeren op om dat vreselijke complot krachtig en onvermoeibaar ongedaan te maken, en de massa's bewust te maken van de gevaarlijke consequenties van het verlaten van conflictcirkel met het zionisme. Vandaag is het Palestina en morgen kunnen het andere landen zijn. Want het zionistische samenzweren kent geen eind en na Palestina zullen zij streven naar expansie van de Nijl tot de Eufraat. [...] Hun complot is uiteengezet in de Protocollen van de Wijzen van Zion en hun huidige gedrag is het beste bewijs voor wat daarin staat.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jul 2006 23:00

Raido schreef:Technisch gezien wel, aangezien een oorlog alleen kan tussen twee landen en niet tegen een organisatie ;) Israel viel het land Libanon aan en begon dus wat dat betreft de oorlog. Uiteraard was er aanleiding en vind ik het niet meer dat logisch

Het valt me al langer op dat je je nogal naïef uitlaat. Ten eerste is oorlog met een organisatie best mogelijk en ten tweede is Israël niet begonnen met de aanval op Libanon. Libanon is verantwoordelijk voor wat er op haar grondgebied gebeurd, dus is zij ook verantwoordelijk voor de Hezbollah en de honderden raketten die zij in de loop der jaren op Israël heeft afgevuurd.

Dat klopt, toch vind ik wel dat je de omstandigheden in ogenschouw moet nemen dat Libanon weinig kon beginnen in zijn eentje.

Daarom helpt Israël nu een handje.

Alsof ze de enige zijn, alsof moslimterrorisme de enige vijand is.. Wat denk je van Darfur? Waar veel meer mensen het loodje leggen, onderandere door moslimterreur.

Israël is het land dat het meest is aangevallen door middel van terroristische acties.

Dat er meer mensen in Darfur om het leven komen, komt vooral door de economische situatie ter plekke. De mensen zijn te arm. Wat niet weg neemt dat dat lijden ook tegengegaan zou moeten worden.

Dat hebben ze zeker, ik ben gelukkig niet de EU of de internationale gemeenschap. dit conflict ligt wat dieper dan die twee soldaten die gekidnapt zijn. Ik vind het niet goed dat terroristen dit doen, ik vind ook niet goed dat Israel dit doet. Ik vind oorlog per definitie niet goed.

Je kunt oorlog niet goed vinden, ik ben overigens een andere mening toegedaan, dat is nog geen reden om maar overal primair en naïef op te reageren. Uit je postings hier blijkt niet dat je je heel erg hebt verdiept in deze zaak.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jul 2006 23:03

Raido schreef:Ze kunnen anders toch genoeg geld pompen in oorlogen en wapenontwikkeling... Waarom zou ik in vredesnaam nou juist voor hun geld geven?

Dit is nu typisch een voorbeeld van een zeer naïeve reactie. Indien Israël niet investeert in haar bewapening, dan zullen de Arabische landen er niet voor terugdeinzen de staat Israël te vernietigen. De instandhouding van het leger kan dus in sommige gevallen ten koste gaan van het sociale verzorgingstelsel in Israël.

Ik vind dat idijood, belachelijk. Zo snel Israel oorlog heeft ge maakt zijn ze zielig..

Misschien kun je dergelijke belachelijke en kwetsende spellingen voortaan achterwege laten? Dank je wel.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 17 jul 2006 23:05

ik kan maar 1 ding zeggen op dat manifest van de Hamas: bullshit!

En wat er in staat komt volgens mij niet eens overeen met wat de Koran zegt.

Daar komt nog bij dat ze:
Er is geen oorlog uitgebroken waar hun vingerafdrukken zich niet op bevinden.

niet kunnen bewijzen. De Amerikaanse Burgeroorlog? De Russisch-Japanse oorlog?
Sowieso al praktisch 2 oorlogen waar Joden weinig tot geen rol gespeeld hebben (tenzij de stoker op een Russisch oorlogschip toevallig van Joodse afkomst was).

Pure genocide.
Een van de redenen waarom de Hamas waarschijnlijk op de zwarte lijst met terroristische organisaties staat...
Laatst gewijzigd door Serenity op 17 jul 2006 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jul 2006 23:05

Raido schreef:Als de VN het niet kan, kan Israel het ook niet. Dan werkt alleen een grote atoombom op het middenoosten nog. Daarom geloof ik ook heilig dat dit conflict wel op te lossen was als Israel en Libanon onder VN vlag die schooiers daar ontmantelden.

Je hebt nogal vertrouwen in de VN. Ik vraag mij af waarop dat vertrouwen gestoeld is. Zoveel heeft de VN niet gepresteerd om hen dat vertrouwen te schenken.

De VN kan Hezbolla enkel ontwapenen als zij een directe gewapende confrontatie aangaan met deze organisatie, ze laten zich namelijk niet vrijwillig ontwapenen.

Christen4844
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christen4844 » 17 jul 2006 23:07

reform schreef:Dat Libanon een instabiel land is, betekent niet dat Israël niet mag ingrijpen. Als het eigenlijk niet gewenst, dan is Hezbollah natuurlijk slim genoeg om labiele landen te misbruiken voor militaire doeleinden.

Ingrijpen? Dit is gewoon aanvallen. Het doet mij denken aan die ene man met dat snorretje die ook zulke mooie smoesjes had om hele landen aan te kunnen vallen. Israël gooit bommen op vluchtroute's en raad vervolgens aan inwoners uit een bepaald gebied van Libanon te vluchten... Zeer cynisch van hun.

dalethvav schreef:Idd, zouden wij kunnen incasseren wat Israel inmiddels allemaal al vanaf 48 geincasseerd heeft?

Zouden wij kunnen incasseren wat die arme Palestijnen allemaal te verduren hebben gehad? Hoe zouden wij het vinden als in onze tuin in eens een joodse natie wordt gesticht? Hoe zouden wij het vinden als deze natie met dollars wordt volgepomd door de VSA?

Afbeelding
De VSA geeft $15.139.178 per dag aan de Israëlische regering en hun leger. En er wordt maar $232.290 per dag aan de Palestijnse NGO's gegeven.

En over zo'n handvest, ik kan ook de belangrijkste passages posten uit de joodse Talmoed, iets wat men in Israel heel serieus neemt. Alleen dan krijgen we weer een hele andere discussie. Want dat ziet er zeker ook niet vriendelijk uit.
Laatst gewijzigd door Christen4844 op 17 jul 2006 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jul 2006 23:09

Serenity schreef:Ik weet niet precies het initiatief van deze inzamelingsactie trouwens maar goed.

Misschien zou je je moeten verdiepen in het werk van Yad Ezra, de website werd al ergens genoemd. Ik heb het werk gezien wat zij doen, en zij verrichten uitstekend werk. Het is een organisatie die opkomt voor de zwakken in de samenleving, hen werk verschaft en hen onderdak biedt.

Terug naar “Archief”