Zo snel Israel oorlog heeft ge maakt zijn ze zielig.. Zo zei je het lett.
Dat is toch totaal wat anders dan 'Krijg soms het gevoel dat Israel alles maar moet accepteren wat er gebeurd. Dat is pas belachelijk.' want dat had ik weer nergens gezegt, of uitgedragen. Israel maakt een oorlog (een oorlog heeft uiteraard twee fronten; dat weet jij ook). Maar zo snel Israel in oorlog is (officieel zeg maar) is er geld nodig.. waarom?
Israel is niet begonnen met deze oorlog. Ja dus zal er opgetreden moeten worden want uit zichzelf gaat de Hezbollah niet weg.
Technisch gezien wel, aangezien een oorlog alleen kan tussen twee landen en niet tegen een organisatie

Israel viel het land Libanon aan en begon dus wat dat betreft de oorlog. Uiteraard was er aanleiding en vind ik het niet meer dat logisch

Libanon is verantwoordelijk voor wat er gebeurd vanaf haar grondgebied.
Dat klopt, toch vind ik wel dat je de omstandigheden in ogenschouw moet nemen dat Libanon weinig kon beginnen in zijn eentje.
Ja jij woont ook niet in Noord Israel wat nu beschoten wordt. En je hebt ook geen familie die ontvoerd is door Hezbollah.
Ik heb ook geen familie die dood gaan aan aids, wordt verkacht of wordt uigemoord door rare rebellenbewegingen. Toch vind ik die conflicten 'erger'.
Zij staan in de frontlinie in de strijd tegen het moslimterrorisme.
Alsof ze de enige zijn, alsof moslimterrorisme de enige vijand is.. Wat denk je van Darfur? Waar veel meer mensen het loodje leggen, onderandere door moslimterreur..
Er worden dagelijks raketten op Israel afgevuurd...waarom hoor ik niets daarover? Of waarom komt de EU en de internationale gemeenschap niet direct met een veroordeling, na iedere raket die op het grondgebied van Israel neervalt?
De G8 heeft toch een veroordeling uitgesproken?
Maar zodra Israel eindelijk overgaat tot geweld om de aanvallen te stoppen, dan zijn de rapen gaar. Ik vind dat Israel trouwens nog best veel geduld heeft getoond om het zo lang door te laten gaan.
Dat hebben ze zeker, ik ben gelukkig niet de EU of de internationale gemeenschap. dit conflict ligt wat dieper dan die twee soldaten die gekidnapt zijn. Ik vind het niet goed dat terroristen dit doen, ik vind ook niet goed dat Israel dit doet. Ik vind oorlog per definitie niet goed.
Maar soms moet je schijnbaar niet goede dingen doen... maar daarmee hoef je de daden van beide partijen nog niet goed te keuren.