Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 17 jul 2006 11:14

MrSokkie schreef:
dalethvav schreef:De haat wordt er aan Islamitische zijde wel ingepompt met leugenachtige bestsellers als:

Tja, het is nou eenmaal makkelijker te haten dan om lief te hebben, en zeker als het er van jongs af aan wordt ingepompt hebben de kinderen geen schijn van kans. Dat gezegd hebbende vraag ik mij af of je heel ver moet zoeken voor je een 11-jarige zoontje of dochtertje van een ultra-orthodoxe kolonist gevonden hebt die vergiftigd is met soortgelijke denkbeelden over de palestijnen.

Ik zou zeggen: laat maar zien welke haatdragende boeken a la Protocollen (leugens), Talmudjude (leugens) en Mein Kampf (nazi-lectuur)er circuleren in Israel in de oplages zoals ze nu in de Arabische landen verspreid worden. ben echt superbenieuwd.

P.S.
Omdat er veel meer Arabieren zijn dan Israeliers, hoef je natuurlijk geen absolute aantallen te noemen maar mag je relatieve aantallen noemen. :mrgreen:
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 jul 2006 11:20

dalethvav schreef:Omdat er veel meer Arabieren zijn dan Israeliers, hoef je natuurlijk geen absolute aantallen te noemen maar mag je relatieve aantallen noemen. :mrgreen:

Nou, dat scheelt gelukkig weer. Ik zou natuurlijk ook gewoon een overzichtje van de extreme partijen van de Knesset op dit moment kunnen geven, maar dat kan je ook zelf even opzoeken. Ik ben niet zo bekend met de literaire trends onder de ultra-orthodoxe kolonisten op dit moment, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jul 2006 13:45

Ik vind het werkje 'Vayoel Moshe' wel hip ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 17 jul 2006 14:00

Raido schreef:Ik vind het werkje 'Vayoel Moshe' wel hip ;)
:lol:
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 17 jul 2006 14:44

Palestinian caught with bomb in Jerusalem

A suicide bombing in downtown Jerusalem was thwarted Monday, after a 25-year-old Palestinian was caught carrying a bomb in a bag on a main city thoroughfare, police said. The male suspect, a West Bank resident, was stopped by police on the city's Jaffa Road near the Jaffa Gate for a routine security check during the late-morning incident.

The man was arrested on the scene, after the estimated five kilograms of explosives were found in his bag. During his initial police interrogation, the suspect confessed that he was carrying a bomb and said that he came to the area to carry out a terror attack, Jerusalem police spokesman Shmuel Ben-Ruby said.

The Palestinian had planned to blow himself up in a suicide bombing, deputy Jerusalem police chief Shimon Koren told reporters. It was not immediately clear if the suspect was affiliated with any major Palestinian terror organization or if he acted on his own. The streets in the area were quickly closed off to traffic, as police sappers neutralized the explosives on the scene.

Police choppers could be heard hovering in the air shortly after the arrest, in an apparent effort to track any accomplices the suspect may have had as well as to prevent any further attacks. Later in the afternoon, the bomb was taken to an isolated location to be destroyed.

Jerusalem has been peaceful until now despite the escalating violence flaring throughout northern Israel, but Israeli security officials have warned that Palestinians would like to carry out suicide bombings in major Israeli cities.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 jul 2006 15:29

Thank God dat die aanslag voorkomen is...!

Christen4844
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christen4844 » 17 jul 2006 17:18

Ik ben niet voor de staat Israel. Ik ben tegen het jodendom (talmoed vind ik walgelijk). Ik vind alleen het Christendom goed, alle andere religies zijn gelogen.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 17 jul 2006 17:24

je bedoelt hun elite-eenheden? De Sayaret Matkal, de Eenheid, beste antiterreureenheid ter wereld

Daarover zijn de meningen verdeeld.

Wat betreft dit conflict, ik kan me goed voorstellen dat Israel het meer dan zat is. De grenzen van Libanon respecteren, maar wel iedere keer raketten van de Hezbollah op je dak krijgen. Nee, dan zou ik ook eens terugschieten. En diplomatie met Hezbollah werkt niet, die willen per definitie geen vrede met Israel, erkennen de staat Israel niet, en willen de "zionisten" gewoon vernietigd zien. Sorry en helaas, maar dat soort mensen, nou ja, tuig in mijn ogen, kent geen diplomatie.
Het valt me op dat wanneer Israel toegeeft aan de palestijnen, dat er toch iedere keer in no time gelazer is met die lui. Was het niet onder Barrak dat bijna alle wensen van de Palestijnen werden ingewilligd? En dat Arafat nee zei? En het enige dat Israel in principe wilde, was een eind aan de aanslagen.

Klinkt als rupsje-nooit-genoeg daar in het MO.

En wat betreft de burgerbevolking van Libanon, de Hezbollah gaat in woonwijken zitten, kleedt zich in burgerkleding, dus wie zegt dat de omgekomen mensen geen hezbollah was? En daarnaast, bijzonder laf om je tussen je eigen mensen te verschuilen. Als je dan zo'n grote mond hebt over het vernietigen van de staat Israel, heb dan ook lef om in een uniform rond te lopen, ver uit de buurt van burgers.....

Maar goed, blijft triest voor de echte burgers natuurlijk, daar in Libanon.

* niet die in israel, want die hebben het natuurlijk verdiend om een raket op hun hoofd te krijgen....toch?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 17 jul 2006 17:53

Christen4844 schreef:Ik ben niet voor de staat Israel. Ik ben tegen het jodendom (talmoed vind ik walgelijk). Ik vind alleen het Christendom goed, alle andere religies zijn gelogen.

zonder jodendom geen christendom, en de Thorah die nogsteeds in het jodendom gebruikt wordt is de basis van de bijbel.

Wat heb je precies tegen het jodendom? Daaruit is het christendom ontstaan.
what the soul hides, blood tells

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 jul 2006 18:14

Kijk, daar heb ik dan weer grote moeite mee. Het helemaal van de kaart willen vegen van Israel. Daaraan kan ik op geen enkele wijze steun geven; Israel heeft niet meer rechten dan welke andere staat dan ook, maar ook niet minder.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 jul 2006 18:19

Christen4844 schreef:Ik ben niet voor de staat Israel.

Waarom niet? Vind je een Palestijnse staat beter?

Ik ben tegen het jodendom (talmoed vind ik walgelijk). Ik vind alleen het Christendom goed, alle andere religies zijn gelogen.

Hoe goed ken je de Talmoed? Heb je die grondig bestudeerd dat je daardoor tot je conclussie gekomen ben? Of enkel door wat anti-talmoed sites?

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 jul 2006 19:07

Christen4844 schreef:Ik ben niet voor de staat Israel. Ik ben tegen het jodendom (talmoed vind ik walgelijk). Ik vind alleen het Christendom goed, alle andere religies zijn gelogen.

leg dat je medemens maar eens uit,
of ze lachen je in het gezicht uit, of gaan met je op de vuist.

tuurlijk iedereen is het er hier over eens dat Jezus de enige weg naar de Vader is
maar we zijn nu eenmaal niet alleen op deze wereld, en zullen dus met onze anders denkende medemensen om moeten gaan.

en daarnaast zijn er genoeg Joden die Jezus volgen, maar die zullen zichzelf niet zomaar rekenen tot het christendom, het Jood zijn zit namelijk ook in de cultuur.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Christen4844
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christen4844 » 17 jul 2006 19:54

spacy schreef:leg dat je medemens maar eens uit,
of ze lachen je in het gezicht uit, of gaan met je op de vuist.

Nog nooit meegemaakt.

Afbeelding
Sinds 29 september 2000 zijn er 121 Israëlische kinderen gedood
door Palestijnen en 734 Palestijnse kinderen door de Israëliers.

Momenteel word er 1 Israëlische soldaat vastgehouden door Palestina. 9600 Palestijnen worden momenteel vastgehouden in Israël vanwege politieke redenen.

Israël heeft 65 Verenigde Natie resoluties tegen zich gekregen tussen 1955-1992. Palestina 0.

Israël valt zijn eigen bondgenoten aan, zoals hun aanval op het schip de USS liberty.

De complete volledige Bijbel is de enige waarheid! Mensen die dit niet erkennen zitten straks in grote problemen als ze dood gaan. Israël gedraagt zich onredelijk en is even ver verwijderd van Jezus als de Islamitische staten.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 17 jul 2006 20:07

Israël valt zijn eigen bondgenoten aan, zoals hun aanval op het schip de USS liberty.

En de hele arabische wereld geeft geen moer om de palestijnen. Wat trouwens ook maar een verzamelnaam is voor allerlei groepen mensen. En die mensen die in de gevangenis zitten in Israel? Tja, over het algemeen zitten die daar omdat ze terreur tegen Israel uitoefenen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 17 jul 2006 20:15

leuke cijfers, maar cijfers zeggen niet altijd alles.
Hoe zijn die kinderen gestorven? Ik herinner me nog beelden van die Israelische tank die het vuur opent op stenengooiende Palestijnen, en de vader die zijn kind probeert te beschermen.

Op talloze manieren sterven er kinderen, aan beide kanten. Maar vergeet niet dat er ook zoiets is als "levend schild" en "toevallige voorbijgangers". Een passerende auto waarin een kopstuk zit, en de explosie doodt voorbijgangers. Of het bekende verschijnsel van "je kind meenemen naar een relletje".

En heb je je huiswerk goed gedaan wat betreft de Liberty? Dat was een spionageschip vol met afluisterapparatuur en satelliettechnologie. Spionageschepen zijn altijd levensgevaarlijk, en Israel tolereerde dat schip niet. Simpel zat.
De complete volledige Bijbel is de enige waarheid! Mensen die dit niet erkennen zitten straks in grote problemen als ze dood gaan.

daar valt genoeg over te zeggen. Ik vind het Evangelie van Thomas ook wel bij de bijbel horen, maar helaas was ik er niet bij 1600 jaar geleden, dus naar mij werd niet geluisterd.
what the soul hides, blood tells

Terug naar “Archief”