Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 jul 2006 00:13

André schreef:Hier scoort deze leider van Iran geen punten mee heb ik het vermoeden.......

Bron: nu.nl

De Iraanse president Ahmadinejad heeft de regering van Israël vergeleken met Hitler. Volgens de Iraanse leider "zoekt het zionistische regime, net zoals Hitler, een smoes om militaire actie te beginnen".

"Dit regime, dat zegt dat Hitler zulke ernstige misdaden heeft begaan, gedraagt zich nu net zoals hij. Wat dit regime doet is nog erger dan Genghis Khan", aldus Ahmadinejad. De Iraanse president heeft het afgelopen jaar woede in de westerse wereld gewekt door de holocaust te ontkennen en op te roepen om Israël 'van de kaart te vegen'.

Ja, ách dat roept de man al tijden. En ook zonder deze gebeurtenissen zal hij dat blijven roepen. Zelf is het natuurlijk hypocriet als de beste man het over een smoes heeft, terwijl Hezbollah, een organisatie die door hem ondersteunt wordt, de oorlogshandelingen begonnen heeft. Overigens helpen tientallen Iraanse deskundigen Hezbollah met het afschieten van de rakketten op Noord-Israël, dus in feite begeeft Iran zich zelf in het conflict en is het indirect deze oorlogshandelingen dus ook begonnen.
Deze president is gewoon een lachwekkend figuur met zijn tirades, maar wel uiterst gevaarlijk en daarom ook zéér serieus te nemen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jul 2006 00:17

Iran lijkt me dan ook gevaarlijker dan een paar baardmannetjes.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

André

Berichtdoor André » 16 jul 2006 00:53

MrSokkie schreef:Toch heeft Islam dezelfde wortels als het Jodendom en Christendom, dezelfde God van Abraham, Isaak en Mozes wordt aanbeden.
Oké, dan is dit vers dus ook op het Moslimdom van toepassing?

Mat. 24: 9 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam.

Lijkt me wat gecompliceerd worden dan. :roll:

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 07:49

Optimatus schreef:
Serenity schreef:Allah is niet dezelfde god, maar een andere naam voor een Arabische maangod ofzo.
In feite een afgod die veranderd is in een kopie van YHWH, de god die Joden en Christenen dienen.

Dat is dus absoluut niet waar. Laatst nog schudde een moslim mij de hand met de mededeling dat wij in dezelfde God geloven.

dat idee had ik ook altijd, tot voor kort...

sterker nog: mijn vermoeden is bevestigd door een triviantvraag op refochat :)

en ik zal hier maar geen link plaatsen naar de website die hier op Refoweb op de blacklist staat, namelijk sign2god.com, maar daar staat bijvoorbeeld een artikel erover.
what the soul hides, blood tells

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 jul 2006 08:31

Aan artikelen op die site hoef je geen waarde te hechten, dat is helemaal niet objectief.

*denkt aan de periode Josh* :roll:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 jul 2006 08:33

Flappie schreef:Overigens opti, Jezus Christus maakt deel uit van de drie-eenheid, het dogma wat jij ook belijdt als ik me goed herinner. Hoe kun je dat dan rijmen als je ook denkt dat moslims dezelfde God hebben, terwijl ze Jezus als Zoon van God verwerpen?

Als je die redenatie volgt geloven de Joden dus in een andere god dan de Christenen? Ik denk namelijk dat je maar weinig Joden zult vinden de de 3-eenheid onderschrijven. Ik ben benieuwd hoe je dat theologisch goed wilt praten. Joden Christenen en Moslims geloven in dezelfde Abrahamische God, ze hebben alleen verschillende dogma's.

Dat ze daarna zogenaamd "buiten proportioneel" reageren en schoon schip maken, is enkel te begrijpen en volgens mijn visie zelfs toe te juichen.

Wat gek, ik heb bij geen enkele oorlog de neiging te juichen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 jul 2006 08:38

André schreef:Oké, dan is dit vers dus ook op het Moslimdom van toepassing?

Mat. 24: 9 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam.

Lijkt me wat gecompliceerd worden dan. :roll:

Wat, Moslims worden in deze tijd niet door de rest van de wereld gehaat, onderdrukt en gedood, alleen maar omdat de rest van de wereld niet begrijpt (of niet wil accepteren) dat Allah en God dezelfde betekenis heeft alleen in verschillende talen is gesteld? (God, Gott, Dieu, Allah, betekent allemaal hetzelfde in respectievelijk Nederlands, Duits, Frans en Arabisch).

Afghanistan, Irak, nu weer dat gedoe in het Midden-Oosten. Lijkt me prima te kloppen. En anders kan je ook een tijdje terug naar de periode van Kruistochten. Je wilt moslim-onderdrukking, moet je eens naar de geschiedenis van Spanje kijken.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 08:44

Cisca schreef:Aan artikelen op die site hoef je geen waarde te hechten, dat is helemaal niet objectief.

*denkt aan de periode Josh* :roll:

dat zij hier veel weerstand ondervonden wil nog niet zeggen dat zij tot op de laatste letter onzin uitkramen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 jul 2006 08:48

Tot op de laatste letter is natuurlijk veel gezegd, maar het is echt een vreemd geheel, dat hebben we destijds wel gemerkt.
Hij verkondigd echt dingen die kant nog wal raken, deed net als of hij vele studies achter de rug had, terwijl dat wat cursussen waren van een paar weken.
Het is echt niet voor niets dat hij hier niet meer is.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 jul 2006 08:49

Serenity schreef:en ik zal hier maar geen link plaatsen naar de website die hier op Refoweb op de blacklist staat, namelijk sign2god.com, maar daar staat bijvoorbeeld een artikel erover.

En dit soort pagina's zijn nu precies waarom gefilterd internet zo'n slecht idee is. (even een brugje naar de stelling van de week)

Zoals Ciska al zegt: niet echt de meest objectieve informatie. Als je je conclusies trekt enkel op basis van dit soort pagina's, dan ben je echt gehecht aan je oogkleppen. De mens heeft een blikveld van bijna 160 graden (geloof ik), gebruik dat dan ook!.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 08:54

er staat een aantal dingen op sign2god waar ik zo mijn vraagtekens bij zet, maar zeker niet alles is zomaar uit de lucht komen vallen en "zonder studie".
Moet een "studie" direct jarenlang zijn? Ik ben in een paar dagen meer over een bepaald onderwerp te weten gekomen dan anderen in 3 jaar. Het ligt er maar net aan waar je zoekt, wat je leest en hoe je bepaalde dingen op waarde schat.

Wat betreft Alilah zitten ze in de buurt, en er is wel meer te vinden op internet over de "maangodin".

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 jul 2006 09:01

Tja, als je met oogkleppen op wilt lopen is dat je eigen keus.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 09:06

precies, je kijkt zelf (ook) niet verder dan je neus lang is. Josh heeft een nare herinnering achtergelaten, en dus is alles wat ook maar iets met hem te maken heeft direct verkeerd. Het woord "oogkleppen" valt direct.

En ja ik weet heel goed dat Joshua zijn blaatverhalen overal rondspamt op internet. Maar naast zijn verhalen is er niet veel maar toch wel wat terug te vinden van Alilah. Als je maar goed en gericht zoekt.

Oogkleppen krijg je juist als je niet verder kijkt dan je neus lang is, en uitspraken als "Tja, als je met oogkleppen op wilt lopen is dat je eigen keus." getuigen van stijfkoppigheid.

De waarheid is "out there". Het gaat erom dat je niet teveel verstrikt raakt in Joshua's gepreek. Maar hij heeft wel degelijk een punt.

Dat jouw terughoudendheid een soort van weerstand is tegen hem, wil nog niet zeggen dat het nergens op slaat. Ik zou maar eens beter gaan kijken naar wat hij en anderen werkelijk zeggen.
Het internet staat vol met onzin, maar in elke mythe zit een kern van waarheid.

En ik wil trouwens helemaal niet zeggen dat Allah inderdaad van die maangodin afkomt. Er zit meer theorie achter, en er is meer bewijs nodig. Feit blijft dat bepaalde elementen herkenbaar zijn, en die elementen komen uit een heidense afgodendienst in de Arabische wereld.

Mensen als Joshua met sign2gods.com websites hanteren het tegenovergestelde van de kerkelijke dogma's.
Ik probeer de juiste middenweg te vinden.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 jul 2006 09:09

Serenity schreef:er staat een aantal dingen op sign2god waar ik zo mijn vraagtekens bij zet, maar zeker niet alles is zomaar uit de lucht komen vallen en "zonder studie".

Nee, de stukken beginnen meestal wel aardig, maar ergens halverwege slaat het om naar "wij zijn goed en zij zijn dus fout."

Moet een "studie" direct jarenlang zijn? Ik ben in een paar dagen meer over een bepaald onderwerp te weten gekomen dan anderen in 3 jaar. Het ligt er maar net aan waar je zoekt, wat je leest en hoe je bepaalde dingen op waarde schat.

Tja, als je van te voren al weet wat de uitkomst van je studie moet worden (namelijk zij zitten fout!), dan is het ook een stuk makkelijker. (niet op jou persoonlijk gericht, Serenity, meer in het algemeen).

Wat betreft Alilah zitten ze in de buurt, en er is wel meer te vinden op internet over de "maangodin".

In de pre-islamitische periode werd Allah inderdaad gebruikt voor een andere God. Maar let wel, dat was de PRE-islamitische periode. Mohammed heeft daar vrij snel een einde aan gemaakt, en aangezien Allah geen naam is, maar gewoon "God" betekent zie ik niet hoe jouw argument stand houdt.[/url]

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 jul 2006 09:12

geen idee of het ook op sign2god staat, maar het Engelse woord "Easter" komt ook van de godin "Astarte", maar het wordt wel vertaald met "Pasen". Passover is een term die wel goed is :)

Allahu akbar betekent volgens mij wel degelijk "God is groter". Waarom groter? Er was toch maar 1 god? Zelfs sign2god haalt het aan.
Net zoals "brashit bara elohim" enkelvoudig meervoud is: elohim is meervoud, bara schijnt enkelvoud te zijn. Hoe dat zo?

Allah betekent inderdaad "god" ja, maar?

De christenen noemen hun god ook "God". Hoe creatief. God dit en God dat. De HEERE etc etc etc.

God heeft een Naam hoor. Geprezen zij uw naam! Yep. Inderdaad. De Naam van God niet ijdel gebruiken.

Nee, maar wat is die naam dan? Geen hond die het weet. (Natuurlijk wel ,maar het gaat even om het idee).

Gods Naam zij geprezen zou vervangen moeten worden in Gods Naam is vergeten...

over oogkleppen gesproken.

Maar dit is offtopic :)

Terug naar “Archief”