froske schreef:Smurffie schreef:Denkertje21 schreef:reform schreef:Maar een verandering (een homo die hetero wordt) vloeit niet altijd voort uit druk van de omgeving.
Waar vloeit dat dan uit voort? Man, wat heb ik m'n leven lang gebeden om verandering en om dat ene pilletje dat me hetero zou maken. Alleen maar voor m'n omgeving. Want zo'n leven is, of beter gezegd wás niet makkelijk!
Ik heb er nu vrede mee, maar het is uitsluitend de omgeving die er geen vrede mee heeft! Kijk maar hier op het forum!
Hahaha, lieverd (dat kan ik tegn jou dan wel weer mooi zeggen zonder bijkomend gevaar), de mensen hebben er hier wel vrede mee, maar geven enkel hun mening, die men uiteraard probeert te onderbouwen met bijbelse argumenten. Ik geloof niet dat ook maar íemand die deelnam aan de discussie tot nu toe, jou en andere homo's veroordeeld om het feit dát je homo bent
Ben ik het met je eens. Op dit forum wordt er gelukkig nog redelijk normaal over dit onderwerp gesproken. En dat vind ik alleen maar positief!
Maar toch begrijp ik de reactie van Denkertje wel. Zodra mensen het niet van je weten gaan ze gewoon met je om, maar zodra ze van je weten dat je homo bent kan er soms best veel veranderen. Mensen kijken soms opeens totaal anders naar je en zijn het ook niet altijd eens met het standpunt wat je er zelf over hebt. Dat levert soms ook een spanningsveld op.
Het is wel goed bedoelt om daar meningen over uit te wisselen maar tussendoor kan er best een kwetsende/afwijzende opmerking tussen zitten en dat maakt de discussie niet gemakkelijker.
In de meeste gevallen is de vrede er wel in de omgeving, maar vooral op kerkelijk gebied valt dat soms vies tegen, terwijl het eigenlijk juist zo had moeten zijn dat je je daar beter op je plek had moeten voelen als homo. Helaas is daar nog niet in alle gevallen sprake van!
En dat begrijp ik ook wel