afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 jul 2006 08:15

Acire schreef:Pfff, jij bent echt veel met je figuur bezig he?
Ik word al moe bij het idee dat ik me zo druk zou maken om m'n uiterlijk :shock:

Dan zie je dat toch echt verkeerd hoor. Dank u voor deze snelle, doch verkeerde conclusie. Ik wil wat afvallen, net als iedereen hier, en ipv mezelf uithongeren kies ik de weg van de sportschool.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jul 2006 10:47

MrSokkie schreef:
Acire schreef:Pfff, jij bent echt veel met je figuur bezig he?
Ik word al moe bij het idee dat ik me zo druk zou maken om m'n uiterlijk :shock:

Dan zie je dat toch echt verkeerd hoor. Dank u voor deze snelle, doch verkeerde conclusie. Ik wil wat afvallen, net als iedereen hier, en ipv mezelf uithongeren kies ik de weg van de sportschool.

Daar val je heel niet van af :) Het moet een combinatie zijn, van sport en gezonder en eventueel minder eten.

Niks niet alleen sportschool, of uithongeren...

En bij mij is er nog steeds 3 kilo af, grumbel, ik kan er niet zo tegen als het zo langzaam gaat ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 jul 2006 12:13

Mensen met een lage eigenwaarde die denken dat ze door af te vallen betere mensen worden, die zijn pas met hun figuur bezig. Mensen die het zoveelste crash-dieet volgen en zichzelf afbranden als de kilo's die er af gingen er na 3 weken weer aan zitten. Mensen die de hele dag lopen te vechten tegen de behoefte een koekje te eten, uiteindelijk zwichten en zich daarna onwijs schuldig voelen (of nog erger, het er weer uitgooien). Mensen die denken dat ze pas aardig gevonden worden als ze in het kleinste maatje passen.

Dat is pas vermoeiend.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 jul 2006 14:24

MrSokkie schreef:Mensen met een lage eigenwaarde die denken dat ze door af te vallen betere mensen worden, die zijn pas met hun figuur bezig. Mensen die het zoveelste crash-dieet volgen en zichzelf afbranden als de kilo's die er af gingen er na 3 weken weer aan zitten. Mensen die de hele dag lopen te vechten tegen de behoefte een koekje te eten, uiteindelijk zwichten en zich daarna onwijs schuldig voelen (of nog erger, het er weer uitgooien). Mensen die denken dat ze pas aardig gevonden worden als ze in het kleinste maatje passen.

Dat is pas vermoeiend.

Blablahblah!

Ik word gek van dit soort opmerkingen! Ik weet dat je dit niet zo bedoeld maar je wilt niet weten hoe vaak ik dit naar mn kop geslingerd krijg!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 jul 2006 14:24

Marnix schreef:hoeveel is er nog over dan Essie? :)

Veel! :mrgreen:

@bedankt voor de lieve reacties!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 15 jul 2006 14:39

Ik vind het ook echt superknap van je es! Ik zou het nooit en te nimmer volhouden!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 jul 2006 14:41

Dreamster schreef:Ik vind het ook echt superknap van je es! Ik zou het nooit en te nimmer volhouden!

Jij bent ook niet dik! :wink:
En weet je, ik wil niet vroom doen maar God helpt me, echt!!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 15 jul 2006 14:45

essieee schreef:
Dreamster schreef:Ik vind het ook echt superknap van je es! Ik zou het nooit en te nimmer volhouden!

Jij bent ook niet dik! :wink:
En weet je, ik wil niet vroom doen maar God helpt me, echt!!

Wat ontzettend gaaf dat je dat zo mag ervaren;) Nee ik vind me zelf ook niet heel dik hoor, op het moment :P Ligt meer aan mn stemming denk :wink:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jul 2006 14:59

essieee schreef:
MrSokkie schreef:Mensen met een lage eigenwaarde die denken dat ze door af te vallen betere mensen worden, die zijn pas met hun figuur bezig. Mensen die het zoveelste crash-dieet volgen en zichzelf afbranden als de kilo's die er af gingen er na 3 weken weer aan zitten. Mensen die de hele dag lopen te vechten tegen de behoefte een koekje te eten, uiteindelijk zwichten en zich daarna onwijs schuldig voelen (of nog erger, het er weer uitgooien). Mensen die denken dat ze pas aardig gevonden worden als ze in het kleinste maatje passen.

Dat is pas vermoeiend.

Blablahblah!

Ik word gek van dit soort opmerkingen! Ik weet dat je dit niet zo bedoeld maar je wilt niet weten hoe vaak ik dit naar mn kop geslingerd krijg!

MrSokkie reageerde op Acire hoor, Essieee :wink:

Als ik er zo uit gezien zou hebben, als jij vóór dat je ging lijnen, had ik me volgens mij idd zo gaan gedragen als MrSokkie nu beschrijft. Jij had ws. dezelfde gevoelens en afschuw van je lichaam, anders was je niet gaan lijnen :wink: Je hebt het gewoon keurig gedaan, met behulp van een diëtisthe en dat is nog altijd beter als over je nek gaan e.d. Respect! En hou nog even vol! :D

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 jul 2006 15:11

essieee schreef:Blablahblah!

Ik ben blijkbaar een beetje verkeerd begrepen. Wat ik bedoelde was dat ik het opmerkelijk vind dat je commentaar krijgt als je niks aan de lijn doet, en vervolgens ook commentaar krijgt als je wél wat aan je figuur probeert te doen, dan ben je er meteen weer "te veel mee bezig."

In mijn omgeving zie ik mensen die dieten vanuit het verkeerde uitgangspunt, en ik zie dat dat een hele hoop frustratie en andere ellende met zich mee brengt. En dat vind ik erg jammer. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je kunt afvallen zonder frustratie en zonder schuldgevoel. En als je die last van je schouders kunt laten glijden, scheelt dat allicht weer een paar kilo :mrgreen:

Nou ja, als ik iets heb gezegd waarmee ik jou of iemand anders heb gekwetst, dan spijt me dat zeer; het was geenszins mijn bedoeling.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2006 12:46

Hm dieten is niet verkeerd. Mensen eten vaak veel te veel en niet gezond, allerlei tussendoortjes etc. Naar een gezond eetpatroon gaan is gezond. Alleen snap ik wel wat Sokkie bedoelt. Het ligt er aan hoe je lijnt... er zijn ook mensen die gewoon bizar weinig gaan eten, wat ook niet gezond is... en er zijn ook mensen die alleen maar heel weinig gaan eten.... en zo denken af te vallen... maar verder niks aan beweging doen, ook dat is volgens mij niet goed, het gaat om gezond eten en genoeg bewegen... en dan kan je heel goed afvallen.... en het is veel gezonder dan de aanpak die anderen pakken... niet sporten... en jezelf uithongeren :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 jul 2006 16:23

Diëten is absoluut niet ideaal. Dit om het volgende, welbekende, feit: Als je een bepaald voedingsstof (vet/koolhydraten/enz) uit je eten weglaat om af te vallen, en vervolgens ga je, alhoewel minder, weer gewoon eten, dan zitten die voedingsstoffen weer in je eten, en omdat je lichaam een tekort heeft gehad de afgelopen tijd, gaat het die voedingsstof opslaan als, jawel, vet.

Daarom kun je beter van alles minder nemen, en heel gezond gaan eten, en veel bewegen, dat is echt het enige wat gegarandeerd werkt. Overigens is het zo dat als je gezond gaat eten, je pas na twee jaar verschil merkt las ik ooit.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2006 17:54

Bij mij werkt af en toe gezond eten maar af en toe ook niet... en wel veel bewegen ook prima ;) Maar ja, dan gaat het niet om afslanken maar op gewicht blijven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 jul 2006 21:28

MrSokkie schreef:Dan zie je dat toch echt verkeerd hoor. Dank u voor deze snelle, doch verkeerde conclusie. Ik wil wat afvallen, net als iedereen hier, en ipv mezelf uithongeren kies ik de weg van de sportschool.

Ik zeg ook niets over afvallen, ik zeg alleen dat het erop lijkt dat jij eng-veel (ongezond veel ?) met je uiterlijk bezig bent.

En zulk soort uitspraken bevestigen dat beeld:

(nou ja, ik blijf even zwaar maar kweek als een gek spier bij (ik ben dan ook zo'n gek die 4 dagen per week in de sportschool staat)).

Als je echt snel wilt afvallen moet je eens een uur intensief gaan spinnen en niks drinken. Ik heb dat gisteren gedaan (....)

- Als je beenspieren al beginnen te protesteren als je thuis op de radio het nummer hoort waarop je in de sportschool altijd 'squats' doet.
(stang in je nek, 25 kilo eraan en 5 minuten hurken en weer staan, ongeveer 80 herhalingen)

Ik zie op de sportschool of op reclameborden ook afgetrainde mannenlichamen compleet met wasbord waarvan ik denk: zo wil ik er ook wel uitzien. Maar ja, ik weet dat daar heel erg hard voor gewerkt moet worden, dus extra motivatie om een keer extra te sporten.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 17 jul 2006 20:40

Essieee: RESPECT! d:)b |:)| Vin het echt super knap van je! Ik zou het nooit vol houden... (hoef ook niet, want als er bij mij 40 kilo afgaat, leef ik niet meer.... :wink: ) Maar vind het echt zoooo goed!!! yahoooo
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Terug naar “Archief”