Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 23:44

Gerdien B. schreef:
Markie schreef:Inderdaad en dat viel me dan ook opeens op. Hij mag best proberen mensen op de kast te krijgen, maar andersom mag dat ook ;)

hiermee.. Opti op de kast te krijgen ;)

Hehe, dankje!

Zou het lukken? Jij kent m beter dan mij denk ik :wink: 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 23:44

Ik zou standrechtelijke executie een volstrekt legitieme optie vinden als Nederland en Israel (hoe onwaarschijnlijk ook) met elkaar in oorlog zouden geraken en jij voor Israel zou kiezen.

De brandstof in Nederland is veel te duur geworden en wordt door toedoen van Israel nog duurder. Daar heb ik de ziekte in ja. Verder weiger jij mijn bijdragen te lezen of je bent gespeend van elke vorm van leesvaardigheid, je blèrt over van alles waar ik niet eens over begonnen ben, dus...

Ik kan er niets aan doen dat er elders levens verloren gaan. Ik kan me daar enorm kwaad over maken, maar dat helpt niet. Ik maak me kwaad over het feit dat wij, als niet-betrokken partij, mogen dokken voor een ruzie elders. Dat vind ik niet terecht. Wellicht liggen er handelsschepen van Nederland in de havens van Libanon en die kunnen nu niet weg. Los van het feit dat deze gevaar kunnen lopen, leiden de eigenaars van Nederlandse handelsschepen wellicht verlies, doordat Israel ze niet weg laat varen.

Lijkt me terecht als Israel de schade betaalt.

Duidelijk dat je met je antisemitismegeleuter de plank finaal misgeslagen hebt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jul 2006 23:48

Optimatus schreef: Wellicht liggen er handelsschepen van Nederland in de havens van Libanon en die kunnen nu niet weg. Los van het feit dat deze gevaar kunnen lopen, leiden de eigenaars van Nederlandse handelsschepen wellicht verlies, doordat Israel ze niet weg laat varen.

Als je geen beter argument hebt dan dit, dan kun je beter de discussie staken. Ten eerste is het louter hypothetisch, ten tweede is dit wel zo'n marginaal belang, dat het geen argument kan worden genoemd.
Laatst gewijzigd door Sabra op 14 jul 2006 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 23:52

Ik denk dat over de bombardementen en dergelijke wel genoeg is gezegd. Ik blijf erbij dat de reactie van Israel een overreactie is en in mijn opinie een oorlogsmisdaad. Libanon KAN Hezbollah niet de baas, als Israel alleen de gevaarlijke Hezbollahstellingen zou bombarderen, dan had ik daar achter kunnen staan. Nu worden er Libanese doelen gebombardeerd waar de bevolking en het land als geheel mee geschaad worden.

Dat is onacceptabel (vind ik).

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 23:56

Optimatus schreef:Ik zou standrechtelijke executie een volstrekt legitieme optie vinden als Nederland en Israel (hoe onwaarschijnlijk ook) met elkaar in oorlog zouden geraken en jij voor Israel zou kiezen.

De brandstof in Nederland is veel te duur geworden en wordt door toedoen van Israel nog duurder. Daar heb ik de ziekte in ja. Verder weiger jij mijn bijdragen te lezen of je bent gespeend van elke vorm van leesvaardigheid, je blèrt over van alles waar ik niet eens over begonnen ben, dus...

Ik kan er niets aan doen dat er elders levens verloren gaan. Ik kan me daar enorm kwaad over maken, maar dat helpt niet. Ik maak me kwaad over het feit dat wij, als niet-betrokken partij, mogen dokken voor een ruzie elders. Dat vind ik niet terecht. Wellicht liggen er handelsschepen van Nederland in de havens van Libanon en die kunnen nu niet weg. Los van het feit dat deze gevaar kunnen lopen, leiden de eigenaars van Nederlandse handelsschepen wellicht verlies, doordat Israel ze niet weg laat varen.

Lijkt me terecht als Israel de schade betaalt.

Duidelijk dat je met je antisemitismegeleuter de plank finaal misgeslagen hebt.

Nu verander je de zaak in één keer. Je hebt het nu over een oorlog tussen Nederland en Israël...

Nsb'ers mochten van jou dus allemaal de kogel gehad hebben. Hmm. Brandstof door toedoen van Israël duurder lijkt me een discutabel punt. Hoe je erbij komt allemaal vraag ik mezelf af. Je doet nu of alle olie die wij hier consumeren daar vandaan komt. Bovendien wijs je expleciet Israël aan als schuldige in dit conflict. Voor het andere sluit je je ogen.

We zullen zien als jou vriendin morgen omkwam bij een bomaanslag op een of ander station. Kijken of je dan nog dezelfde onzin uitkraamt als nu. In Israël zijn er heel veel onschuldige doden gevallen wederzijds. Blijkbaar besef je ook niet dat als je toegeeft aan ontvoerders ze gelijk een goed pressmiddel hebben voor de toekomst. Dan worden ontvoeringen schering en inslag.

Ik blijf je reacties tov Israël zeer gewaagd vinden. Tot zulke uitlatingen kom je niet zomaar. Er klinkt duidelijk een soort haat doorheen, en dat staat me niet echt aan, mede gezien je onderschrift, wat bovendien in het Duits is. Genoeg aanwijzingen die mijn vermoedens bevestigen.

Israël jou betalen? Ik vermoed dat ik meer onder de hoge brandstofprijzen lijdt dan jou, maar dat is voor mij geen reden om zoals jou te redeneren. Ik vind mensenlevens en veiligheid van een land en volk belangrijker dan het stof der aarde. Maar dat is verschil in mentaliteit.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jul 2006 23:58

Optimatus schreef: Ik blijf erbij dat de reactie van Israel een overreactie is en in mijn opinie een oorlogsmisdaad.

Je hebt dan niet de Geneefse Conventie aan jouw zijde. Jouw opinie is dus op een of andere wijze vertroebeld.

Libanon KAN Hezbollah niet de baas, als Israel alleen de gevaarlijke Hezbollahstellingen zou bombarderen, dan had ik daar achter kunnen staan. Nu worden er Libanese doelen gebombardeerd waar de bevolking en het land als geheel mee geschaad worden.

Tja, dan had Hezbollah, als regeringspartij, een betere risicoanalyse moeten maken voordat zij overgingen tot ontvoering van deze soldaten (en na jarenlange en dagelijkse raketsbeschietingen). Blijkbaar was het glas half vol.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 15 jul 2006 00:01

Optimatus wat zou Israel volgens jou wel moeten doen? Terugtrekken naar de grenzen van 1967. Als ze dat zouden doen....worden ze nog steeds bedreigd. In het verleden is al zo vaak gebleken dat ze Israel (stad Jeruzalem) willen hebben. Het is toch logisch als je bedreigd voelt dat je buffers gaat maken. Dat je daarmee onschuldige burgers treft is idd een probleem, maar de veiligheid van je eigen burgers garanderen is toch belangrijker. Als Israel actie voert is het bijna altijd een reactie op een voorval. Ik snap jouw antipathie tegen Israel echt niet........Ik heb nog geen fatsoenlijk argument uit je mond gehoord. De nadelige gevolgen (die jij als argumenten gebruikt) van het conflict zijn het gevolg van de (noodzakelijke) sancties die Israel uitvoert.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 15 jul 2006 00:03

Optimatus schreef:Libanon KAN Hezbollah niet de baas, als Israel alleen de gevaarlijke Hezbollahstellingen zou bombarderen, dan had ik daar achter kunnen staan. Nu worden er Libanese doelen gebombardeerd waar de bevolking en het land als geheel mee geschaad worden.

Dan mag jij mij eens vertellen hoe ze de gevaarlijke Hezbollahinstellingen moeten bombarderen, zonder dat daarmee de bevolking geschaad wordt.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jul 2006 00:05

Optimatus schreef:Ik denk dat over de bombardementen en dergelijke wel genoeg is gezegd. Ik blijf erbij dat de reactie van Israel een overreactie is en in mijn opinie een oorlogsmisdaad. Libanon KAN Hezbollah niet de baas, als Israel alleen de gevaarlijke Hezbollahstellingen zou bombarderen, dan had ik daar achter kunnen staan. Nu worden er Libanese doelen gebombardeerd waar de bevolking en het land als geheel mee geschaad worden.

Dat is onacceptabel (vind ik).

Weet je wat je definitie van een oorlogsmisdaad is? Ga dat eerst eens uitzoeken.

Er zitten hezbollah figuren in de regering en al van Libanon. Voor het geval je dat nog niet wist. Heb je afgelopen avond het nos nieuws gezien trouwens? Dan had je misschien niet zo hard geroepen dat er "Libanese" doelen gebombardeerd worden...

Er werd namelijk een demonstratie gehouden door hezbollah en die werd door Libanese politie bewaakt en alles. Het was op de plek waar een bom gevallen was. Er werd dus geen strobreed in de weg gelegd door de overheid, ja ze werden geholpen zelfs. Niet gek dus als je bedenkt dat er van die baardapen in de regering zitten daar.

Dat de Libanese bevolking eronder lijdt vind je trouwens wel onacceptabel. De Joodse bevolking maakt je niet zoveel uit blijkbaar.
Weer een bevestiging.
Laatst gewijzigd door Markie op 15 jul 2006 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 jul 2006 00:05

Jouw suggestie alsof ik haat jegens Israel of Joden of joden zou koesteren zijn op jouw eigen verzinsels gegrond - en in dit geval op drijfzand. Ik heb een aantal malen aangegeven dat ik Joden of joden in Nederland of waar dan ook buiten Israel niet kan en wil en zal beschuldigen van verantwoordelijkheid van de oorlogsmisdrijven die Israel mijns inziens pleegt in Libanon. Dat je dit niet wilt zien of gewoon niet snapt, is jouw tekortkoming.

Opvallend is dat Duits nog steeds her en der wat nekharen in verticale standen brengt. Je zou toch verwachten dat we 60 jaar na de Nazitijd toch wel weer enige nuance in deze materie zouden kunnen aanbrengen, maar wellicht dat Markie nog een klein beetje achterloopt. Maar goed, Markemans, denk (zou het lukken, of moet je de ds. nog een keer raadplegen, in een ander topic schreef je dat je diens leiding richtinggevend vindt) het gerust. Mij heb je er niet mee, ik bekommer me liever om mensen die me echt iets doen en niet om wannabe's.

À propos, wannabe's... Ik vroeg waar je loyaliteit lag en jij gaf aan dat die in Israel zou liggen. Prima, wanneer vertrek je? Ik kom je uitzwaaien.

NSB'ers hadden mijns inziens de kogel mogen krijgen ja. En wat betreft de brandstof: lees ook eens de economische bijdrage van een kwaliteitskrant.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 jul 2006 00:08

@ Sabra: Wellicht heb ik de G.C. inderdaad niet (meer) helemaal voor ogen, ik zal daar morgen achteraan gaan en indien noodzakelijk, mijn ongelijk toegeven.

@ Reform: Ik snap jouw hang naar Israel niet. Sterker nog, ik heb die, in sommige gevallen, bijna pathetische, die bijna addictionele drang naar Israel nooit begrepen. Blijkbaar een enorm goed propaganda-instituut aldaar; zou het privé-archief van een zekere Dr. Joseph G. zich in Jeruzalem bevinden? :mrgreen:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jul 2006 00:10

Optimatus schreef:...... buiten Israel niet kan en wil en zal beschuldigen van verantwoordelijkheid van de oorlogsmisdrijven die Israel mijns inziens pleegt in Libanon

Je hebt het de hele tijd over oorlogsmisdrijven die Israël zou begaan, geef eens enkele voorbeelden op basis van de Geneefse Conventie.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 jul 2006 00:11

Is het aanvallen van een land zonder oorlogsverklaring niet al voldoende?

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 15 jul 2006 00:13

Optimatus schreef:@ Reform: Ik snap jouw hang naar Israel niet. Sterker nog, ik heb die, in sommige gevallen, bijna pathetische, die bijna addictionele drang naar Israel nooit begrepen. Blijkbaar een enorm goed propaganda-instituut aldaar; zou het privé-archief van een zekere Dr. Joseph G. zich in Jeruzalem bevinden?

Tjonge jonge wat een prachtige aristocratische volzin.....jammer dat de argumentatie ontbreekt.
Je legt me nu woorden in de mond. Ik heb helemaal niet gezegd dat ik een hang naar Israël heb. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat Israël zo reageert. Maar nogmaals...wat zou Israël volgens jou dan moeten doen. Alles tolereren....?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jul 2006 00:13

Nee, maar ga nu eerst maar studeren.

Terug naar “Archief”