Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

adriana19
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor adriana19 » 05 jul 2006 08:22

[quote="mw"]Ook moet ik ondertussen denken voor een onderwerp voor een scriptie. Iemand een idee. Ik zit te denken aan iets met wonden. Omdat wondverpl. me wel wat lijkt.

Allemaal suc6 met werken [/quote]

Iets over decubituspreventie misschien?? Over het algemeen verwarloost elk ziekenhuis dat wel in meer of mindere mate....

Succes ermee iig!!!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 07 jul 2006 19:39

Woeii scriptie is goedgekeurd!

kun je niet een scriptie maken over wondverzorging in het algemeen. Misschien kun je met een wondverpleegkundige praten of die misschien nog een onderwerp weet, en kun je gelijk aan diegene tips vragen.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 jul 2006 20:13

leuke ideeen! Thnx!

vandaag hoorde ik toch iets vreselijks...

een meisje die hier in de buurt woont, werkt ook in de zorg. Ze had nachtdienst gehad, en reed terug naar huis. Wsl is ze in slaap gevallen achter het stuur, raakte in de berm, gaf een ruk aan het stuur,en botste daardoor tegen een busje.
2 verbrijzelde bovenbenen, blauwe plek op de long.
Ligt nog op de IC, is inmiddels geopereerd. Word nog slapende gehouden
:cry:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

melodie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor melodie » 07 jul 2006 21:43

Ook misschien eens gehoord, mensen die konden blijven leven doordat er een nachtdienst aanwezig was.

Life sucks... maar God is goed.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jul 2006 16:48

zo vandaag eens flink tekeer gegaan tegen een dokter

ging zo: ik kreeg een oproep op de mobiele telefoon. Mevr 516 is niet goed geworden er is haast bij. Ik er snel heen voor deur stond open en er lag echt over al bloed. Eerste wat door mijn hoofd schoot ze is neergeschoten!!!.
Maar ze zat op de wc met giga buikpijn en ontzettende bloedverlies en heel veel grote stolsels.
ondertussen was ik de dokter aan het bellen maar die vertikte te komen vond het geen spoed geval!!!
Ik echt mega kwaad als je er niet binnen 10 minuten ben bel ik de ambulance en ik ga een aanklacht over je indienen.
Meneer was er binnen 5 min en schrok toch wel erg!
Bloeddruk daalde ook dus snel ziekenhuis gebeld en ambulance gestuurd. Toen mevr weg was de dokter even flink toegesproken. hij schaamde zich nogal. Opeens zei hij hoe oud ben jij eigenlijk? ik zei maakt dat uit?? nee ik zei nou ik ben 19 jaar. Hij stond toch wel raar van te kijken
Hij zei nou dan sta jij flink je mannetje en je klonk helemaal niet in paniek. Was ik ook absoluut niet maar was wit heet dat je niet kwam. Hij heeft samen met mij alle troep opgeruimd en heeft me beloofd als ik voor iets bel dat hij gelijk komt haha .

Maar kon niet nalaten te zeggen weet je eigenlijk wel dat je met mensen werkt?
maar daar gaf hij niet echt antwoord meer op

toen mijn teamleidster terug kwam van vergadering kreeg ik compliment :lol: :lol:

deed me echt goed!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jul 2006 17:14

netjes gedaan liefie!!

Dat is netzo als bouwvakkers bang zijn voor de bewoners. Dan loop jij daar als klein wezen tussen kerels, die minimaal een kop groter dan jou zijn en een stuk breder :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jul 2006 19:51

had net een collega en hele goede vriendin aan de telefoon die is nu aan het werk die mevr ligt op ic met een maagbloeding!!! gaat niet echt goed met der :(

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 jul 2006 15:21

Hoe is het nu met die mevrouw, Liefie?

Vandaag ook iets naars meegemaakt. Ik werk op de tienergroep op een Kindercentrum. Vanmorgen, rond een uur of 9, speelde een meisje van onze groep (12 jaar) buiten. Ineens hoorden we een collega gillen om hulp. Was dat meisje gevallen door een epileptische toeval! Ze heeft nooit last van epilepsie gehad, alleen als ze zeer hoge koorts had kreeg ze stuipen. Ze lag op de grond, hele gezicht onder het bloed... :( Ze had op haar tong gebeten en een tand door haar lip. Ik gelijk 112 gebeld, die waren er gelukkig binnen 5 minuten. Ze moest voor de zekerheid even mee naar het ziekenhuis. Hier hebben ze gelijk een EEG gemaakt. Ze heeft heel veel overgegeven als gevolg van de toeval. Gelukkig mocht ze rond half 1 weer naar huis. Eén jongen op de groep is de hele dag van slag geweest...
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jul 2006 15:36

Vervelend Daphne!

Een tong beet bloed ontzettend in begin maar is binnen de kortste keren alweer genezen. Je tong is het lichaamsdeel wat het snelst geneest, daardoor is het vaak snel over.

Wij zijn vandaag met een zorgvrager, die door een insult 2 vingers gebroken had, vandaag terug gegaan naar het ziekenhuis. Het gips is verwijderd.
In de taxi zat hij al heel onrustig, wilde bijna niet mee naar de gipskamer. Toen hij eindelijk zat hebben ze het eerst geprobeerd er af te knippen. met zijn andere arm begon hij naar een collega te slaan. Deze arm heb ik toen in een greep genomen zodat hij er niets meer mee kon doen.
Begon toen met andere arm (waar gips nog om zat) om zich heen te slaan, te schoppen en te schreeuwen.
Toch snel de zaag er maar over gehaald. Dit ging gelukkig goed.
Iemand van de gipskamer had snel een chirurg gehaald om naar zijn hand te laten kijken. Deze bleef netjes op paar meter afstand staan van de bewoner. Bekeek het dus letterlijk even van een afstandje en concludeerde dat het goed was en we naar huis mochten zonder foto te maken. uhhh
Erg vaag als je ziet dat er nog steeds een rare knik in zijn vingers zit!

Vraagt mijn collega aan het personeel daar: moeten jullie dan niet checken of het wel helemaal genezen is na 4 weken? Zegt ze daar: nee hoor, want bij zulke mensen geneest het toch veel sneller dan bij andere mensen :shock: :roll:

tsss.... een man van ongeveer 50 jaar!! ook al gedraagt hij zich als een kind, daarom genezen zijn botten niet net zo snel als bij een kind!

Waarom schepen ze verst. gehandicapten toch zo af als : ach... dat maakt bij deze mensen toch niet uit? :x :x :x :cry:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 jul 2006 15:39

Nou jah, dat is toch niet normaal...

Je draagt zorg voor mensen, maar omdat ze 'toevallig' gehandicapt zijn, zouden ze niet 100% aandacht verdienen?

Het lijkt me best moeilijk als je zulke dingen meemaakt...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jul 2006 15:42

het doet een grote aanspraak op je geduld kan ik je verzekeren ;)
Daarbij over valt het je eigenlijk zodat je het vaak pas beseft als je al weer buiten staat.

Maar ik kan me er echt ontzettend kwaad om maken (met dat ik dit ook postte voelde ik me weer kwaad worden :lol: )

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 jul 2006 15:43

Dat vind ik wel logisch, maar ach, ik denk dat die chirurg thuis toch wel spijt heeft... Tenminste, dat hoop ik :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jul 2006 15:47

Excuus?? wat is dat? Volgens mij voelen ze zich dar veelste goed voor!
Hij was met 1 minuut weg. Ik zou hem niet eens meer herkennen denk ik zo kort was het. Hij kwam binnen keek van een afstandje: Ow het is goed! draide zich om en ging weer :x

Ze moeten die gasten is een cursus: hoe doe ik sociaal naar andere mensen geven

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jul 2006 16:08

met demente mensen kunnen ze ook absoluut niet omgaan in de ziekenhuis die sturen ze het liefst zo snel mogelijk weg echt heel erg triest!!

Hoe het met die mevr gaat weet ik niet zal morgen het ziekenhuis wel eens bellen!

Ik kwam vandaag trouwens weer die arts tegen bij een client. Hij kreeg gelijk een rood hoofd!!! Moest echt mijn eigen in houden en niet gaan lachen. Maar kon niet nalaten te zeggen dat toch wel heel erg was dat ze nog in het ziekenhuis lig en dat ze maagbloeding had. Toen gaf hij toch wel toe dat hij fout zat. :lol: :lol: :lol:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 jul 2006 16:11

Hoe geleerder de mens, hoe asocialer hij is :lol:

Terug naar “Archief”