jeugdpuistjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

jeugdpuistjes

Berichtdoor Dreamster » 14 jul 2006 09:29

Ik heb zo het forum doorgezocht en ik dacht geen topic hierover te zien. Is deze er al: het spijt me dan :wink:

Anyway, wat doen jullie eraan? Ik gebruik sinds een dag een speciale tube waar onder andere benzidyl (ofzo) inzit. Nu maar wachten op het resultaat.
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 14 jul 2006 09:57

als je er erg veel last van hebt, kun je ook naar de huisarts gaan. Die kan een medicijn uitschrijven die er erg goed tegen helpt!
- Home is in my head -

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 jul 2006 10:08

van de huisarts kreeg ik spul dat niet werkte. Ik slik nu zink en biergist, en drink veel water. Maarja, dat is ook niet in 1 dag effectief. Ik heb erover gedacht roccutane te gaan slikken, maar dat is echt troep. :shock:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jul 2006 10:11

ik heb ook biergist geslikt. Hielp goed.

Maarja, dat is ook niet in 1 dag effectief

wat meer geduld is ook nodig :wink: 8)

ik heb ook nog wat spul gebruikt toen ik zo jong was als jou, maar ik kom niet meer op de naam.
ik ben er toen mee gestopt omdat mn huid te droog ervan werd, dus toen had ik er nog een probleem bij.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 jul 2006 10:16

ik gebruikte ook benzidylperoxide (ofzo;)) maar daar wordt je huid echt superdroog van, en je mag er niet mee in de zon, dus dat is nu niet ideaal.

jaja, ik heb geduld :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jul 2006 10:17

Heeel erg last heb ik er nooit van gehad, maar in de tijd dat het erger was dan normaal, was ik toch een keer voort een of ander bij de dokter, en die heeft me toen een of andere flesje met bijtend spul gegeven. Het werkte geweldig! Een donkerbruin flesje. Maar hoe het heette...no idea.
Ik was toen nog jong (13 denk ik), dus de pil mocht ik nog niet, maar als het echt heel erg is, is de Diane pil echt een oplossing!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 jul 2006 10:18

Mmm, dat flesje heb ik volgens mij ook gehad, en bij mij werkte het niet.

Vanaf hoe oud mag je die slikken dan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jul 2006 11:10

Ik geloof dat het best mag als je jong(er) bent. Mijn zus was geloof ik ook 14 of 15 toen ze em begon te slikken.
Maar ik kreeg em niet omdat het niet erg genoeg was ofzo ;)

En ik had er zelf ook geen last van. Als je dat wel hebt, kun je er best om vragen hoor bij de huisarts!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 jul 2006 11:38

Allereerst moet je je huid echt superschoon houden. Hoe meer make-up je gebruikt hoe erger het is.

Zelf heb ik een poos 60 mg Prednison moeten slikken, en ik zat onmiddelijk helemaal onder de puisten. Mijn arts weigerde er iets tegen voor te schrijven, je doet er maar make-up op, vond hij. Ik heb dat gedaan, en nu ik niet langer prednison slik, is het afgezakt.

Ik heb niets tegen puisten, ik gebruik goede reinigingsmelk, tonic, water, dagcreme, en that's it. Veel dingen helpen toch niet. Hoe rot en afgezaagd het ook klinkt, het gaat vanzelf weer over.

Succes ermee!

André

Berichtdoor André » 14 jul 2006 11:43

Meestal zo rond je 40ste :P :P

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jul 2006 12:26

ik weet al hoe het heet: jeugdlotion. Daar moest ik mijn gezicht dan mee reinigen. Ik kocht het altijd bij trekpleister
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jul 2006 12:49

MissF schreef:maar als het echt heel erg is, is de Diane pil echt een oplossing!

De diane pil is ook heel erg slecht voor je, moet je echt niet langer dan een half jaar slikken hoor!!! Sommige artsen schrijven het gewoon jaren achterelkaar voor, maar tis echt rotspul!!!

Ik heb bij de apotheek een creme gehaald tegen puistjes, zo heet het ook, van samenwerkende apothekers, dat werkt bij mij redelijk goed...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 jul 2006 12:57

André schreef:Meestal zo rond je 40ste :P :P
Haha, ervaring? :lol:

Het gaat eerder over hoor, als het goed is rond je 25ste :wink:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 jul 2006 13:34

Ik heb er ook best last van. Naar de dokter geweest. Eerst met benzylperoxide bijtend goedje, werkte niet echt enzo. Dus toen maar weer terug naar de dokter.

Heb ik dat Roaccutane gehad van de dokter. Echt rommel, heel je gezicht vervellend, kapotte lippen, last van slijmvliezen en ook wat last van gewrichten af en toe. Regelmatig prikken op leverfunctie omdat het schadelijk voor de lever kon zijn. Ook mag je geen geslachtsgemeenschap hebben omdat het gevolgen kan hebben voor het ongeboren kind.

Maar goed het hielp wel. Na een x aantal weken was het ook echt schoon. Alleen als je pech hebt heb je het na een half jaartje weer terug zoals ik. Dus toen maar weer een kuurtje gehad. Weer weg, en weer terug gekomen.

Chemotherapie helpt ook best, maar dat raad ik nou niet echt aan :roll:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 jul 2006 13:54

Je kunt, hoe lullig dat ook klinkt, je er ookbij neerleggen. De middelen die jij noemt, zijn slechter voor je gezondheid dan wat ze opleveren. Houd het bij huis-tuin-en keuken middelen, en wat er dan nog blijft zitten, jammer dan.

Of ben ik nu raar :oops:

Terug naar “Archief”