vriend of vriendin van een andere kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jul 2006 21:28

De hele familie, of 'alleen' haar ouders en broers/zussen? Wel bizar hoor, ook om de hele dag niet mee te gaan..

Maarja, mensen die zo denken zou ik er zelf niet eens bij willen hebben, ook niet als het m'n ouders zijn.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 jul 2006 21:33

Iig haar ouders, broers en zussen niet. Verder weet ik niet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 jul 2006 08:21

Gerdien B. schreef:Iig haar ouders, broers en zussen niet. Verder weet ik niet.

Pffff, dat is echt triest :cry:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 jul 2006 09:37

Christenlijke naastenliefde ten top. Ik word daar vaak zo verdrietig van! Als ik als niet-christen dit zou lezen zou het voor mij alweer duidelijk zijn waarom ik niet zou geloven! :?
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 jul 2006 10:40

Dreamster schreef:Christenlijke naastenliefde ten top. Ik word daar vaak zo verdrietig van! Als ik als niet-christen dit zou lezen zou het voor mij alweer duidelijk zijn waarom ik niet zou geloven! :?

Haha, precies! Niets is zulke slechte reclame voor geloof dan dit soort gelovigen in actie te zien. Gelukkig ken ik een aantal gelovigen die een beter PR-beleid voeren.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 jul 2006 19:40

MrSokkie schreef:
Dreamster schreef:Christenlijke naastenliefde ten top. Ik word daar vaak zo verdrietig van! Als ik als niet-christen dit zou lezen zou het voor mij alweer duidelijk zijn waarom ik niet zou geloven! :?

Haha, precies! Niets is zulke slechte reclame voor geloof dan dit soort gelovigen in actie te zien. Gelukkig ken ik een aantal gelovigen die een beter PR-beleid voeren.

Hmm, dit roept bij mij zoiets op als: hier worden personen en zaken door elkaar gehaald.
Je gelooft ergens niet in, omdat het niet waar is, niet vanwege wat mensen doen. Wat waar is, en wat bepaalde personen doen, zijn twee verschillende dingen.
Ik associeer het barbaarse gedrag van de kruisvaarders ook niet met Jezus Christus zelf.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 14 jul 2006 20:12

Dat is echt hard! Ik zou nooitnooitnooit een bruiloft mn broers/zussen overslaan! *Er zijn er al 4 getrouwd, dus die heb ik al... Nu nog 1 te gaan, uhh 2 met mn 'kleine' broertje erbij...* Kom miss ook wel dat we allemaal heel close zijn. Ik kan even goed met mn broer van 31 als van 25 of van 14 opschieten! Zo ook met mn 3 zussen. 't Zijn mn absolute matties! :D
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 14 jul 2006 20:53

okee, even een andere reactie:

Ik zou er nog wel hard over nadenken of ik wel naar elke bruiloft zou gaan. Ik vind als je daar heen gaat, dan ben je blij met hen en dan betuig je ook je steun voor het echtpaar. Ik bedoel: dan sta je erachter.

Ik kan me voorstelen dat je als ouders het er moeilijk mee hebt dat je kind wil trouwen met iemand die niet gelovig is. En dat je laat merken het hiermee niet eens te zijn door niet op de bruiloft te zijn.
Ik zeg.. ik kan het me voorstelllen. Het zou mijn keuze niet zijn. Ik zou het belangrijker vinden de band met een kind of broer/zus goed te houden om zo iets van je geloof te kunnen laten zien.

Ik vind dit moeilijker voor te stellen als het om verschillende kerken gaat. Maar goed, voor mij is lidmaatschap alleen van de roomse kerk niet veel verschillend van ongelovig. ZO trekt een ieder zijn eigen grens.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 jul 2006 21:09

Boekenlezer schreef:Je gelooft ergens niet in, omdat het niet waar is, niet vanwege wat mensen doen. Wat waar is, en wat bepaalde personen doen, zijn twee verschillende dingen.

Dat zie ik heel anders. Als ik het intolerante en starre gedrag van bepaalde Christenen zie, en je zegt tegen mij: "als je in God gaat geloven, dan wordt je ook zo", nou, geef mijn portie dan maar aan fikkie.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 14 jul 2006 21:31

MrSokkie schreef:
Boekenlezer schreef:Je gelooft ergens niet in, omdat het niet waar is, niet vanwege wat mensen doen. Wat waar is, en wat bepaalde personen doen, zijn twee verschillende dingen.

Dat zie ik heel anders. Als ik het intolerante en starre gedrag van bepaalde Christenen zie, en je zegt tegen mij: "als je in God gaat geloven, dan wordt je ook zo", nou, geef mijn portie dan maar aan fikkie.

Hm, je zei zojuist zelf dat je ook gelovigen kende die een beter PR-beleid voerden. Waarom zou je dan niet zoals zij worden?
Toch vind ik dat je wel een punt hebt. Het slechte gedrag van christenen kan nl. ook een argument zijn tegen de waarheid van het christelijk geloof op zich. 'De waarheid' moet ook wel nut hebben voor de maatschappij, niet alleen maar in iemands hoofd zitten. Waar dient het anders toe?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 jul 2006 21:45

Het is nog geen augustus, dus er kan nog van alles gebeuren, we kunnen er iig voor bidden.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jul 2006 22:17

idd daar is het nooit te laat voor :P

Maar volgens mij dwalen we af naar een bruiloften onderwerp. ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

stroobeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor stroobeer » 15 jul 2006 07:32

Gerdien B. schreef:idd daar is het nooit te laat voor :P

Maar volgens mij dwalen we af naar een bruiloften onderwerp. ;)

uhm ja, dat kan gebeuren hé :D
Ga niet alleen door het leven

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 15 jul 2006 20:26

tweetietwee schreef:(...)Ik zou er nog wel hard over nadenken of ik wel naar elke bruiloft zou gaan. Ik vind als je daar heen gaat, dan ben je blij met hen en dan betuig je ook je steun voor het echtpaar. Ik bedoel: dan sta je erachter. (...)

Maar je houd toch van je zoon/dochter? Lijkt mij....

Ik zou het belangrijker vinden de band met een kind of broer/zus goed te houden om zo iets van je geloof te kunnen laten zien.

Dat lijkt mij ook. Ik zou het mijn ouders/broers/zussen nooooit vergeven als ze niet op mijn bruiloft zouden komen! Ook al vind je het als ouder zijnde nog zo erg dat je zoon/dochter met een ongelovige trouwt, dan kom je toch nog wel naar de trouwerij? Ik bedoel, je liefde voor je kind is als het goed is toch groter dan je principes? Je kan toch ook gewoon tegen je kind zeggen dat je er niet achter staat wat hij/zij gaat doen, maar wel op de trouwerij komen....

Maar het blijkt maar weer dat sommige mensen daar anders over denken!
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jul 2006 16:37

MrSokkie schreef:

Op mij komt de islam als een godsdienst met een benauwende sfeer op mij over, en daarom zou ik nooit moslim willen worden. Ik zou dat mijn eer te na vinden. (Als ik bijvoorbeeld alleen al denk aan die belachelijke hack-actie van de website van Geert Wilders, en wat voor walgelijks ze daarvoor in de plaats hebben gezet. Bah! Of een walgelijk figuur als Ahmadinejad. Die hele fanatieke mentaliteit, die uit menige islamtekst in je gezicht tegemoet slaat, van 'hoe harder je schreeuwt, hoe meer gelijk je hebt' verafschuw ik, en zie ik als belachelijk.')
Maar op zich is dat geen waarheidsuitspraak, als ik dat zeg. Ik zeg dan slechts iets over mijn gevoelens.
Dat neemt overigens nog niet weg, dat ik er behoorlijk van overtuigd ben dat de islam gewoon niet klopt. Het is moeilijk te zeggen waarom, maar iets in mij zegt: die islam, dat klopt gewoon niet, dat is gewoon niet waar. Maar dat is wat anders.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”