Alcohol drinken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 12 jul 2006 20:38

ik drink best graag een wijntje maar bij ons is de regel dat er iemand absoluut niks alcoholisch drinkt en die rijdt. De boetes maken dan misschien nog niet zoveel uit, maar wat ik in mijn achterhoofd heb is het schuldgevoel wat ik een leven lang mee zou dragen als ik een ongeluk zou veroorzaken na het drinken van alcohol......... daar moet je toch niet aan denken....

topkok

Berichtdoor topkok » 12 jul 2006 21:59

Smurffie schreef:Hm, ik heb pas mn rijbewijs, en heb eigenlijk nog niet de kans gehad om met alcohol op achter het stuur te kruipen :) Ik weet dus niet of ik het zou doen, maar als ik het níet zou doen, zou dat zijn omdat de grens sinds kort nog maar 0,2 is, en ws, niet zozeer omdat ik er dan ongelukken mee zou veroorzaken. anyway, ik drink praktisch nooit geen alcohol meer, dus de kans dat ik met alcohol op ga rijden, is uberhaubt al heel klein :wink:

ik was pas op de jongerenavond in doorn, en na anderhalf flesje moest ik blazen en het was goed dus dat is ongeveer 0.2;)

en tweetiee als je jezelf ter pletter rijd heb je geen schuldgevoel, maar ook dat is natuurlijk geen excuses, (ik ben daar zelf ook wel een beetje achter) dat rijden met alcohol ook niet de iedeale manier is, maar 1 vind ik op zich wel kunnen

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 12 jul 2006 23:09

topkok schreef:
en tweetiee als je jezelf ter pletter rijd heb je geen schuldgevoel

en als je een ander te pletter rijdt?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 13 jul 2006 07:43

André schreef:Dat je het aan een ander moet vragen zegt al genoeg, toch? :mrgreen:

Nou ja, met hem weet je nooit! :mrgreen:
What a wonderfull girl!!

aatje

Berichtdoor aatje » 13 jul 2006 12:29

Alcohol...Drink altyd met mate, Denk ik namelyk ook altyd aan voordat ik ga drinken :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jul 2006 15:05

Vandaag kreeg ik van de kok, toen ik ff een half uurtje in de keuken moest werken, een biertje. Hmm...heerlijk, met dit weer :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

topkok

Berichtdoor topkok » 13 jul 2006 15:49

aatje schreef:Alcohol...Drink altyd met mate, Denk ik namelyk ook altyd aan voordat ik ga drinken :wink:

maar geniet nooit met mate!!!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 jul 2006 18:53

Smurffie schreef:anyway, ik drink praktisch nooit geen alcohol
:shock: dat is vrij veel, dame :mrgreen:

Enne, geniet, maar drink met je maten, zó moet het 8).

Overigens vind ik gewoon dat alcohol niet thuishoort in het verkeer, of je nou alleen rijdt of mensen bij je in de auto hebt, maakt mij niet uit. En over schuldgevoelens die je niet hebt als je jezelf doodrijdt - uiterst zwak excuus. Maar ja, dan weet je dat zelf toch niet meer, dus neem er nog maar eentje op :0~ :|
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 jul 2006 18:58

Hehe, idd Deb, wel érg veel 8)

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 13 jul 2006 19:35

Op vakantie ga ik denk wel wát drinken, maar niet veel. Ik zou niet durven 8) Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar breezers. Dat vind ik alleen niet écht alcohol drinken.
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 13 jul 2006 19:37

Dreamster schreef:Op vakantie ga ik denk wel wát drinken, maar niet veel. Ik zou niet durven 8) Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar breezers. Dat vind ik alleen niet écht alcohol drinken.
hoezo niet? wat is dit voor dwaasheid?

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 13 jul 2006 19:44

welja, noem het dwaasheid :x Het was mijn mening hoor :wink:

However, ik vind dat als je een breezer (en soms andere mixdrankjes) drinkt, je gewoon limonade zit te drinken, en voor het coole zit er dan nog alcohol door. Maargoed, dat is niet bij álle breezers, lemon valt erg mee, maar daar zit ook echt een rumsmaak aan.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 13 jul 2006 19:47

Dreamster schreef:welja, noem het dwaasheid :x Het was mijn mening hoor :wink:

However, ik vind dat als je een breezer (en soms andere mixdrankjes) drinkt, je gewoon limonade zit te drinken, en voor het coole zit er dan nog alcohol door. Maargoed, dat is niet bij álle breezers, lemon valt erg mee, maar daar zit ook echt een rumsmaak aan.

nou ja, ik vind het geen mening, het klopt gewoon niet. Want er zit juist sterke drank in. Ik bedoel het niet naar jou persoonlijk, maar meer in het algemeen. Toen een paar jaar geleden de mixjes goed gelanceerd werden was het heel duidelijk het motief: jongeren aan de drank krijgen (vandaar lekker zoet, want jongeren houde normaal gesproken helemaal niet van d esmaak van sterke drank). En het is gelukt, nog nooit dronken jongeren zo jong al zo veel. :x

Maare... drink jij lekker een breezer! Ik hou het bij een roseetje (ook lekker zoet)

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 13 jul 2006 20:01

Volgens mij begrijp je mij een beetje verkeerd. Als ik denk aan alcohol drinken denk ik aan bier, wijn (en rosé?).

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 13 jul 2006 20:03

Als ik denk aan alcohol drinken dan denk ik aan alles waar alcohol in zit, bier, wijn, rosé en zeer zeker ook breezer.

Terug naar “Archief”