Alcohol drinken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

syntaxerror

Berichtdoor syntaxerror » 12 jul 2006 08:28

L'être extraterrestre schreef:Alocohl is zooi.

Ik drink, als ik al drink, echt veel, maar ik mag eigenlijk geen alcohol ivm medicijnen. Wat wel zo is, ik ben tegen dronken zijn. Aangeschoten, oke, maar dronken, dan heb je echt geen controle meer over jezelf, en daar sta ik niet achter!

agreed!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jul 2006 09:09

peentje schreef:Van teveel bier wordt ik een beetje melig! En dat vind ik zelf niet erg, maar de rest wel! :oops:
Als je melig werd zou het wel goed zijn... maar jij bent gewoon gruwelijk lomp als je twee biertjes op hebt :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 12 jul 2006 14:43

Raido schreef:
peentje schreef:Van teveel bier wordt ik een beetje melig! En dat vind ik zelf niet erg, maar de rest wel! :oops:
Als je melig werd zou het wel goed zijn... maar jij bent gewoon gruwelijk lomp als je twee biertjes op hebt :P

:mrgreen: Gruwelijk lomp, what does that mean in jouw belevenis?
What a wonderfull girl!!

André

Berichtdoor André » 12 jul 2006 14:50

peentje schreef:
Raido schreef:

:mrgreen: Gruwelijk lomp, what does that mean in jouw belevenis?
Dat je het aan een ander moet vragen zegt al genoeg, toch? :mrgreen:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 12 jul 2006 18:30

Wel grappig dat sommige mensen zo verschillend reageren op dezelfde hoeveelheid alcohol. Een vriend van me is er overgevoelig voor en wordt na één biertje al helemaal raar in zijn hoofd. En de laatste keer dat ik met mijn vissersvriendje van 2 meter groot en 3 meter breed een biertje ging drinken dronk hij er twaalf zonder dattie er last van had :shock:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 12 jul 2006 19:00

Debor@ schreef:Wel grappig dat sommige mensen zo verschillend reageren op dezelfde hoeveelheid alcohol. Een vriend van me is er overgevoelig voor en wordt na één biertje al helemaal raar in zijn hoofd. En de laatste keer dat ik met mijn vissersvriendje van 2 meter groot en 3 meter breed een biertje ging drinken dronk hij er twaalf zonder dattie er last van had :shock:

natuurlijk had hij hier wel last van, zijn lever moest alles om zetten... weer zoveel cellen stuk. Hopelijk heeft hij ze veel tijd gegeven om te genezen.

topkok

Berichtdoor topkok » 12 jul 2006 19:15

wanneer is iets veel dan?? als ik klaar met werken was, voordat ik hier zat dronk ik zo 3 of 4 flesjes en reed dan heel leuk weer naar huis, het waren van die knalpotjes. dat was eig gewoon ook best wel normaal iedereen deed dat daar. dat was trwns op mn stage:) daar was het ook normaal dat om half 10 het bier in de keuken kwam, en dan teerde je een uur of anderhalf op een knalpotje:D

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 12 jul 2006 19:16

topkok schreef:wanneer is iets veel dan?? als ik klaar met werken was, voordat ik hier zat dronk ik zo 3 of 4 flesjes en reed dan heel leuk weer naar huis, het waren van die knalpotjes. dat was eig gewoon ook best wel normaal iedereen deed dat daar. dat was trwns op mn stage:) daar was het ook normaal dat om half 10 het bier in de keuken kwam, en dan teerde je een uur of anderhalf op een knalpotje:D
Jij rijd met vier biertjes op nog naar huis? :|

topkok

Berichtdoor topkok » 12 jul 2006 19:18

Machiavelli schreef:
topkok schreef:wanneer is iets veel dan?? als ik klaar met werken was, voordat ik hier zat dronk ik zo 3 of 4 flesjes en reed dan heel leuk weer naar huis, het waren van die knalpotjes. dat was eig gewoon ook best wel normaal iedereen deed dat daar. dat was trwns op mn stage:) daar was het ook normaal dat om half 10 het bier in de keuken kwam, en dan teerde je een uur of anderhalf op een knalpotje:D
Jij rijd met vier biertjes op nog naar huis? :|

waarom niet???

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 jul 2006 19:20

als iedereen het verkeerde doet, daarom blijft dat nog wel fout
ook al doet niemand het goede, daarom blijft dat wel goed!

Het is gewoon dom, stom en idioot om met alcohol op achter het stuur te gaan zitten! (naar mijn mening 8) )
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

topkok

Berichtdoor topkok » 12 jul 2006 19:22

Gerdien B. schreef:

Het is gewoon dom, stom en idioot om met alcohol op achter het stuur te gaan zitten! (naar mijn mening 8) )

heb je wel gelijk in, als ik nu mensen thuis breng drink ik absoluut niet!! echt niet!! maar toen reed ik altijd in mn eentje naar huis(niet dat dat een goed excus is hoor dat zeg ik niet) maar het hoorde er eig een beetje bij dat je gewoon mee dronk

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 12 jul 2006 19:23

omdat je rijkwaliteiten (voor zover je die op je 19e hebt) na 4 biertjes drastisch afgenomen zijn. je vermogen tot inschatten van situaties verminderd, en je reactietijd kan zomaar verdubbeld zijn. het probleem van alcohol is alleen dat je dat niet merkt, en dus zelf denkt dat je nog net zo goed rijdt als normaal. meestal is het ook geen probleem, maar kritieke situaties waarbij het normaal nét goed gaat, gaan nu nét verkeerd. het is niet voor niets dat bij zo'n groot gedeelte van de ongelukken alcohol in het spel is (en dan lang niet altijd meer dan 10 biertjes).

voor alcohol in het verkeer kan geen boete mij te hoog zijn.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 jul 2006 19:27

topkok schreef:
Gerdien B. schreef:

heb je wel gelijk in, als ik nu mensen thuis breng drink ik absoluut niet!! echt niet!! maar toen reed ik altijd in mn eentje naar huis(niet dat dat een goed excus is hoor dat zeg ik niet) maar het hoorde er eig een beetje bij dat je gewoon mee dronk

Idd een slap excuus en die tweede over dat het er bij hoord is ook een slap excuus ;)

Ik drink nooit ene druppel alcohol. Mensen kijken je idd wel is vreemd aan, maar daarom is niet alles op eens anders omdat ik eigenlij ook alcohol moet drinken
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 12 jul 2006 19:31

Gerdien B. schreef:Ik drink nooit ene druppel alcohol. Mensen kijken je idd wel is vreemd aan,
Vreemd aankijken is niet zo erg, ik vind het wel grappig/sneu te zien hoe mensen richting het eind van de avond kunnen veranderen, vrij plotseling ook. :roll:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jul 2006 19:56

Hm, ik heb pas mn rijbewijs, en heb eigenlijk nog niet de kans gehad om met alcohol op achter het stuur te kruipen :) Ik weet dus niet of ik het zou doen, maar als ik het níet zou doen, zou dat zijn omdat de grens sinds kort nog maar 0,2 is, en ws, niet zozeer omdat ik er dan ongelukken mee zou veroorzaken. anyway, ik drink praktisch nooit geen alcohol meer, dus de kans dat ik met alcohol op ga rijden, is uberhaubt al heel klein :wink:

Terug naar “Archief”