SGP 'de partij' , 'onze partij'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2006 13:54

Theocratie is ook een utopie.

Als kerk op mensen inpraten om een bepaalde partij te stemmen is inderdaad niet helemaal juist, het is de taak van de kerk niet... Maar ja, dat komt door de scheiding van kerk en staat en als je daar juist tegen bent zoals de SGP is het weer wel geoorloofd. Overigens krijgt in mijn kerk de CU ook veel aandacht, wordt er voor gebeden en is het eigenlijk ook wel een beetje "onze partij" maar ja.... het is logisch, de achterban van de SGP zit in de reformatorische kerken en van de CU in andere christelijke kerken. Ik stem zelf meestal wel CU.... en anders CDA.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jul 2006 14:11

Een stem op de SGP of op de CU is een stem tegen het CDA op dit moment en dus bijna een garantie voor de overwinning van Wouter Bos.

Wie wil dat?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jul 2006 14:38

Optimatus schreef:Een stem op de SGP of op de CU is een stem tegen het CDA op dit moment en dus bijna een garantie voor de overwinning van Wouter Bos.

Wie wil dat?
Ik stem op de partij die mijn mening vertegenwoordig, dat is de CU en niet de SGP of het CDA.

Eilaasch
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 12 jul 2006 14:45

Raido schreef:Ik stem op de partij die mijn mening vertegenwoordig, dat is de CU (...)
Duidelijke reden iig d:)b

André

Berichtdoor André » 12 jul 2006 14:49

Optimatus schreef:Een stem op de SGP of op de CU is een stem tegen het CDA op dit moment en dus bijna een garantie voor de overwinning van Wouter Bos.

Wie wil dat?
Oké ik noem dat het LPF effect, toen gingen ook CU'ers op het CDA stemmen om dezelfde reden die jij nu noemt, resultaat.........nihil.

Riska

Berichtdoor Riska » 12 jul 2006 15:01

Het_Bureau schreef:In verkiezingstijd profileert de SGP zich ook met name als christelijke partij, waardoor ze niet laten zien dat ze ook nog (goede!) politieke standpunten hebben.

Bedoel je daarmee te zeggen dat christelijke partijen geen goede politieke standpunten hebben? Dat lijkt me wel heel erg ver gaan... ;-)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 jul 2006 15:05

Wie wil dat?

Dat is wel een hele amerikaanse manier van kiezen op wie je stemt. Wil je dat dan?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jul 2006 15:09

Absolute meerderheid van het CDA in Eerste en Tweede Kamer, gemeenteraad Bergambacht en provinciale staten in alle twaalf provincies natuurlijk!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2006 15:13

Wie wil dat?

Ik heb in 2002 gestemd op CDA, toen ging het ook tussen Bos en Balkenende... toen was het verschil klein. Als het weer een nek-aan-nek-race wordt stem ik denk ik weer CDA, maar het verschil is nu zo groot dat CDA zelfs met alle CU-stemmen nog niet geholpen zou zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 12 jul 2006 15:17

Wie wil dat?

Ik.
Het word tijd dat de CDA haar sociale gezicht laat zien en dat hebben we met 3 kabinetten Zalm niet gezien.
PVDA gaat echt niet met vvd regeren.

Enzo'n slecht regisseur als Balkie verdient het ook niet om nog eens premier te worden. Hij heeft gewoon over zich heen laten psisen door Verdonk.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Riska

Berichtdoor Riska » 12 jul 2006 15:42

Wie wil dat?

Kijk eens verder dan wat Verhagen telkens zegt... Het is heeeeeel gemakkelijk alles wat nu fout gaat op het conto van Wouter Bos te schrijven. Nu en in de toekomst. Vooral als je maar een klein stukje van iets wat WB zegt eruit pikt en de rest wat hij gezegd heeft, vergeet. (Het lijkt wel net als te pas en te onpas bijbelteksten gebruiken bij onderwerpen die ook uit verband gerukt worden om eigen gelijk te halen... :wink: ) Maar ik heb al heel lang de idee dat er met mensen die op het CDA stemmen niet te discussiëren valt... het lijkt wel of ze alleen, uitsluitend en alleen het partijprogram van het CDA kennen en alles goedkeuren wat ze doen...

Wie wil een overwinning van Wouter Bos? Ik, net als Leclerc...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 jul 2006 16:22

Optimatus schreef:Absolute meerderheid van het CDA in Eerste en Tweede Kamer, gemeenteraad Bergambacht en provinciale staten in alle twaalf provincies natuurlijk!

En daarna? CDA World Domination? Mwoehahaha

:wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jul 2006 16:35

Om terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp van dit topic :wink: : heel herkenbaar, die verbazing (en irritatie) over de manier waarop binnen de reformatorische kerken over de SGP wordt gesproken!
Bij ons wordt soms vanaf de kansel gebeden 'voor de partij die ons lief is vanwege haar beginselen'. 'k Vind het sowieso nogal ver gaan om een politieke partij lief te hebben, én ik denk dat er echt wel meerdere mensen in de kerk zitten die -met mij- niet op de SGP stemmen, dus dat 'ons' is dan ook maar betrekkelijk.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 12 jul 2006 16:38

Riska schreef:
Het_Bureau schreef:In verkiezingstijd profileert de SGP zich ook met name als christelijke partij, waardoor ze niet laten zien dat ze ook nog (goede!) politieke standpunten hebben.

Bedoel je daarmee te zeggen dat christelijke partijen geen goede politieke standpunten hebben? Dat lijkt me wel heel erg ver gaan... ;-)

M.i. schrijf ik juist dat ze soms wel goede standpunten hebben, maar goed. :|
Het probleem vind ik dat ze die niet of nauwelijks profileren.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jul 2006 18:01

Riska schreef:

Wie wil dat?

Kijk eens verder dan wat Verhagen telkens zegt... Het is heeeeeel gemakkelijk alles wat nu fout gaat op het conto van Wouter Bos te schrijven. Nu en in de toekomst. Vooral als je maar een klein stukje van iets wat WB zegt eruit pikt en de rest wat hij gezegd heeft, vergeet. (Het lijkt wel net als te pas en te onpas bijbelteksten gebruiken bij onderwerpen die ook uit verband gerukt worden om eigen gelijk te halen... :wink: ) Maar ik heb al heel lang de idee dat er met mensen die op het CDA stemmen niet te discussiëren valt... het lijkt wel of ze alleen, uitsluitend en alleen het partijprogram van het CDA kennen en alles goedkeuren wat ze doen...

Wie wil een overwinning van Wouter Bos? Ik, net als Leclerc...

Wouter Bos gaat er voor zorgen dat we over vier jaar weer knalhard moeten bezuinigen om de door hem op kosten van toekomstige generaties betaalde feestelijkheden op te hoesten.

CDA - GL - CU lijkt mij een fijne, christelijk-sociale coalitie.

Terug naar “Archief”