PeterE schreef:Duiven, stond daar niet onze oude ds uit de gkv Delft? Kan me voorstellen dat die nogal confronterend kan overkomen. Hij was niet de meest openstaande voor andere kerken zoals mijn ex en de schoonfamilie regelmatig merkten.
En ja, ik heb dus niet zo'n goede ervaring in het samensmelten van 2 personen in 1 kerk. We hebben beide kerken destijds veelvuldig bezocht en aanvankelijk leek ze zich goed thuis te voelen in de gkv. Maar de activiteiten en het veel gevraagd worden voor van alles en nog wat kende ze niet van de pkn. Daar kun je nog makkelijk passief lid zijn blijkbaar.
Ik vraag me af of je werkelijk wel zo fanatiek moet proberen om in 1 kerk te zitten. Ik snap de voordelen ervan. Maar toch zou ik het nu niet meer zo gedaan hebben.
Van Veelen ja, heeft daar een jaar gestaan. Wel goede dominee, wel een echte old-school vrijgemaakte... en hij las op een vreemde toon voor, maar verder wel goed

Ik denk dat het wel goed is om als stel een kerk te zoeken waar je je beiden in thuisvoelt. Vind je die niet, dan is het idd niet goed om 1 kerk te kiezen... dan kunnen de nadelen wel eens zwaarder wegen dan de voordelen.