Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:... Zo ben ik ook een stuk liberaler geworden inzake homofilie, nu ik een aantal homo's ken, waarvan er één me in zekere zin zeker dierbaar is geworden (niet in den vleze!).
Nogmaals: ik belichtte de situatie over en kerk, die zich kerk noemt, maar zich niet aan Het Woord Gods houdt. Een synode die gewoon vind dat God's wil gewoon mag verslateren, genegeerd worden. Wanneer 2 mensen van hetzelfde geslacht willen samenwonen, mijn zegen hebben ze, maar ik blijf erbij, God vindt dit een gruwel. Een gemeente die dit inzegent beledigt de Here.
Denkertje21 schreef:Dit heb ik ooit ergens van het internet geplukt en zet alles wel erg fraai op een rijtje:
De volgende teksten worden vaak geciteerd om homoseksualiteit te veroordelen:
Deuteronomium 23:17 "Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israel; en er zal geen schandjongen zijn onder de zonen van Israel."
Denkertje21 schreef:Leviticus 18:22 "Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel."
Denkertje21 schreef:Romeinen 1:27 "En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende."
Denkertje21 schreef:1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven."
Flappie schreef:Mij bekruipt toch weer het gevoel, en ik heb het al wel eens vaker gezegd, alsof je je afkeurende houding moet laten váren. Of dat je met de tijd vanzelf tot dezelfde "nieuwe inzichten" komt die jullie hebben. En dat steekt mij eerlijk gezegd wel. Ik vind namelijk bést dat we ons, zeker in de kerk, moeten bezinnen hóe om te gaan met mede-gelovigen die worstelen met homofilie. Dat betekent échter niet dat je de schriftgedeelten maar moet laten varen, even afgezien van de verschillende interpretaties daarover
Optimatus schreef:Ten aanzien van Flappie het volgende: ik heb een aantal vaak aangehaalde Bijbelteksten geplaatst met de interpretatie die ik daar aan kan geven. Wellicht het bestuderen waard?
Schandelijkheid is een subjectief begrip. Wat de een schandelijk vindt, vindt de ander wellicht niet schandelijk.
froske schreef:Voor jouw ligt dat waarschijnlijk heel duidelijk omdat je het leest en dan direct de conclusie trekt dat homosexualiteit niet is toegestaan.
Degenen die het zelf aangaan, lezen verder en bestuderen de teksten vanuit de bijbel en komen dan toch tot de conclusie dat de bijbel er niet zo duidelijk over is.
Misschien wil je er meer over weten, dan zou je even op deze site kunnen kijken. Daar staat ongeveer op hoe anderen dit intepreteren![]()
http://www.faq-online.nl/index.php?modu ... &pageid=40
Optimatus schreef:Elbert, ik probeer je nu net uit te leggen dat ik jouw interpretatie niet kan volgen. Het staat namelijk NIET in de Bijbel - althans, niet in de teksten die hier regelmatig worden neergezet.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten