Gean schreef:wat me opvalt deze week:
heb een boek gelezen waar vaak het woord v*rd*mme in voorkomt. op zich niet dat ik nu de hele tijd dat woord roep. maar in mijn gedachten zit ik wel de heletijd met dat woord. het kwelt me als ware.
okey ik kan misschien op 2 manieren denken, niemand die het hoort dus wat is er erg aan?
maar God ziet me wel...en ziet mn gedachten.
zou vloeken niet veder gaan dan alleen het hard opzeggen, en vloeken komt niet alleen van andere mensen af. boeken tv internet hebben ook grote invloed er op.
ik geloof eigelijk dat niemand kan zeggen dat hij of zij nog nooit gevloekt heeft. misschien nooit hard op, maar in gedachten....
Daar heb je denk ik gelijk in.
Op de groep waar ik werk woont een man die soms behoorlijk kan vloeken. En als ik dan wel is thuis ben en over de afgelopen of aankomende dienst nadenk, dus ook over die bewoner, dan schieten die vloeken ook wel is door mijn hoofd. Afschuwelijk vind ik het!!! Ik ga dan altijd gelijk bidden net zolang tot ik merk dat het uit mijn hoofd verdwenen is.
Tijdje terug heb ik veel films weggedaan. Films waarin gevloekt werd of op andere manier iets in voorkwam wat ik niet kan verantwoorden.