De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jul 2006 12:12

TJ, ik kan me het goed voorstellen om het te moeten stoppen met borstvoeding. Als ik je verhaal zo lees dan herken ik veel dingen in die van mijn zus. En op den duur heeft Milan er ook weinig behoefte aan en kun je geleidelijk aan afbouwen. (wat ongemerkt soms kan gaan) Milan is nog geen jaar en na een jaar kan alles heel snel veranderen voor hem en voor jouw als moeder. Dus ik zal zeggen: gewoon door gaan. :wink: Sterkte.

sela

Berichtdoor sela » 06 jul 2006 12:43

ik zat nog eens te denken.
naast goede voeding is dat wat een moeder in de juiste gemoedstoestand [het liefst 1 van geluk] geeft aan een kind natuurlijk ook weer heel belangrijk. dus niet alleen wat milan wil, maar ook wat voor jou fijn is [zwanger worden?] is belangrijk, nietwaar.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 06 jul 2006 13:04

Ik vind het hartstikke goed hoor dat je langer doorgaat met de borstvoeding. Het is echt beter voor je kind. En vroeger was het heel gewoon een kind tot 3 à 4 jaar de borst te geven. In veel culturen is het nog steeds gebruikelijk dat peuters aan de borst drinken. Waarom zou dat opeens raar zijn?

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 06 jul 2006 13:25

Rufi schreef:Ik vind het hartstikke goed hoor dat je langer doorgaat met de borstvoeding. Het is echt beter voor je kind. En vroeger was het heel gewoon een kind tot 3 à 4 jaar de borst te geven. In veel culturen is het nog steeds gebruikelijk dat peuters aan de borst drinken. Waarom zou dat opeens raar zijn?

hoe vroeger was dat? Ik heb zelf ook tot 11 maanden gehad hoor en toen werd het vanzelf minder...

TJ, hopelijk vind je de 'negatieve' reacties niet vervelend. Volg inderdaad gewoon je eigen gevoel, want je moet het later voor jezelf kunnen verantwoorden...

Haha, ik moest wel lachen om die lijst stoffen, ze lijken allemaal wel mooi, al zegt het meeste waarschijnlijk niet veel mensen wat. Ik zou liever geen creatinine en ureum drinken... maar dat zal vast in onwijs gezonde hoeveelheden zijn....

Succes en geniet vooral van Milan! (ik denk de meest bekende refo baby van NL)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jul 2006 16:07

Tja, borstvoeding geven lijkt me gewoon wel mooi...
Maar of het nou erg veel uitmaakt qua gezondheid?
Wij hebben allemaal nooit borstvoeding gehad, en zijn de gezondste kids die er bestaan, zonder allergieen, zonder ziektes, zonder doktersbezoeken ;)

Maargoed, das misschien gewoon toeval :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 06 jul 2006 16:16

Mijn moeder heeft ons borsvoeding gegeven totdat we gingen bijten. Mn zusje heeft dat nooit gedaan dus die heeft ook tot 1 1/2 jaar borstvoeding gehad. Je word er nooit slechter van :wink: .

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 07 jul 2006 18:34

trijntjejohanna schreef:
tweetietwee schreef:Haha, ik moest wel lachen om die lijst stoffen, ze lijken allemaal wel mooi, al zegt het meeste waarschijnlijk niet veel mensen wat. Ik zou liever geen creatinine en ureum drinken... maar dat zal vast in onwijs gezonde hoeveelheden zijn....

Succes en geniet vooral van Milan! (ik denk de meest bekende refo baby van NL)

het gaat ook om de hoeveelheid stoffen ( en dan dus het verschil) :wink: maar ik had geen zin om ze te tellen...

maar geldt er dan hoe meer stoffen hoe beter? Ik heb van somige stoffen liever minder of helemaal niets.... (bijv creatinine en ureum, dat zijn namelijk afvalstoffen). Uiteraard in heel lage hoeveelheden. Ik bedoel alleen maar: meer is niet altijd beter!

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 07 jul 2006 19:16

@ TJ. Kvind Milan echt een schatje! :D
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 08 jul 2006 09:43

Hij heeft echt hele grappige ogen! :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 jul 2006 09:49

Hij lijkt echt op jou, TJ!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 08 jul 2006 16:57

Dat koppie is echt: :8>

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 jul 2006 21:14

Milan is iig goed gegroeid op de bv :wink:

Mijn kereltje krijgt flesvoeding, ben begonnen met bv, maar doordat Christiaan in het zh lag kreeg hij 's nachts en als ik niet de mogelijkheid had om het zelf te proberen mijn afgekolfte mm in een flesje. Dit mede met slechte hulp van mijn kraamverzorgster heeft erin geresulteerd dat christiaan nooit de borst wou pakken. Hierdoor heb ik een week of 14/15 gekolfd voor hem. Op een gegeven moment zeiden ze op het cb dat ik beter kon stoppen met de bv omdat ze dachten dat hij niet genoeg voeding kreeg (wat achteraf gezien er niks mee te maken had, hij is gewoon niet een hele harde groeier, verbruikt veel energie 8) ). Maar achteraf gezien ben ik voor mezelf heel erg blij dat ik gestopt beniet, het koste mij zoveel energie (nou kost kolven wel iets meer energie als dat je bv geeft) dat ik nog steeds erg moe was, moeite had om alles af te krijgen. Ik wil niet zeggen dat ik toen niet genoot van mijn kereltje, maar nu kan ik er dubbel van genieten. ook doet hij het prima op de flesvoeding. Hij is nu bijna 7 maanden en krijgt nog maar 2 flessen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 jul 2006 21:40

Christiaan in het gras

Afbeelding

Dat kriebelt uhhh
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jul 2006 22:44

Leuk Rosekapje! En volgens mij lijkt hij wel op zijn papa!
ja, dat is mijn mening dan he.....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 jul 2006 16:04

Hij heeft idd wel wat weg van papa, :) maar hij lijkt ook op mij/mijn familie.

Terug naar “Archief”