Bunschotense predikant vraagt om schorsing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 15:13

En Denkertje21, het gaat me er niet om of ik gelijk krijg, ja of nee. Voor jou had ik maar al te graag gewild dat het wél mocht, omdat ik maar aanneem dat jou gevoelens voor een man op hetzelfde neerkomen als tussen man en vrouw. Het is in feite hetzelfde als het probleem 'geen seks voor het huwelijk' tussen man en vrouw, alleen iets anders. Het is een hormonenkwestie. Helaas kan ik niet anders dan op Bijbelse grondslag concluderen dat het niet mag. Ik heb het nu vaak genoeg uitgelegd. En als jij het voor God wél kunt verantwoorden, is er niemand, maar dan ook niemand die jou en je eventuele partner veroordeeld. Daar hebben wij geen enkel recht op :wink:

PeterD

Berichtdoor PeterD » 05 jul 2006 15:13

Best denkertje,

Als mijn vrouw bij mij ligt met vrouwelijke bijligging hoeft dat niet altijd gepaard te gaan met sex.

Waar jij mee bezig bent is het goedpraten van een relatie tussen 2 gelijkslachtigen. De Bijbel is daar duidelijk over, die veroordeeld het. Er is wél onderscheid:
- Homosexuele gevoelens
- Homosexuele relatie

Het eerste is aangeboren, het tweede moet je niet doen. Volkomen Bijbels. En als je dan met een verhaal als David en Jonathan aan komt, ga je dingen insinueren die niet te onderbouwen zijn.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 15:18

Smurffie schreef: Zie je hier ergens staan dat ik een homofiele relatie afkeur? Néé, voor de duizendste keer, het gaat hier over seksualiteit., wat ik persoonlijk niet vind kunnen.

Ik vind dat seksualiteit ook niet kan. BUITEN een relatie. Maar er wordt in de bijbel nergens gesproken over mannenseks BINNEN een liefdesrelatie!!!

Smurffie schreef: Dus Denkertje21, geef je maar gewonnen. Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijk bijligging. Bedoel je soms dat het er niet bij staat dat het niet binnen een relatie is? Het mag gewoon niet, of je nu wél of géén relatie hebt.

Gewonnen geven? Daar gaat het niet om. Ik wil alleen maar zeggen dat het verdraaid moeilijk kan zijn om je visie en inzichten bij te stellen, op grond van diezelfde bijbel die ik niet naar mijn hand wil zetten...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 15:18

Smurffie schreef: Zie je hier ergens staan dat ik een homofiele relatie afkeur? Néé, voor de duizendste keer, het gaat hier over seksualiteit., wat ik persoonlijk niet vind kunnen.

Ik vind dat seksualiteit ook niet kan. BUITEN een relatie. Maar er wordt in de bijbel nergens gesproken over mannenseks BINNEN een liefdesrelatie!!!

Smurffie schreef: Dus Denkertje21, geef je maar gewonnen. Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijk bijligging. Bedoel je soms dat het er niet bij staat dat het niet binnen een relatie is? Het mag gewoon niet, of je nu wél of géén relatie hebt.

Gewonnen geven? Daar gaat het niet om. Ik wil alleen maar zeggen dat het verdraaid moeilijk kan zijn om je visie en inzichten bij te stellen, op grond van diezelfde bijbel die ik niet naar mijn hand wil zetten...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 15:19

PeterD schreef:Best denkertje,

Als mijn vrouw bij mij ligt met vrouwelijke bijligging hoeft dat niet altijd gepaard te gaan met sex.

Waar jij mee bezig bent is het goedpraten van een relatie tussen 2 gelijkslachtigen. De Bijbel is daar duidelijk over, die veroordeeld het. Er is wél onderscheid:
- Homosexuele gevoelens
- Homosexuele relatie

Het eerste is aangeboren, het tweede moet je niet doen. Volkomen Bijbels. En als je dan met een verhaal als David en Jonathan aan komt, ga je dingen insinueren die niet te onderbouwen zijn.

Even voor de duidelijkheid: ik wil niks goedpraten, maar ik wil zo graag Gods bedoeling zien. God wil mij mij te maken hebben en dat Hij van mij houdtb is voor mij elke dag weer een wonder. En wie zou z'n Grote Liefde nou verdriet willen dien. Ik niet. 'Ik niks, Hij alles' is voor mij werkelijkheid, maar wat ik niet duidelijk krijg is dat de bijbel echt niets zegt over homofiele relaties in liefde en trouw. Wel over homoseksuele wantoestanden!
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 05 jul 2006 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 15:21

Nee, dat is geen antwoord! Hier geeft God de ideale situatie voor de zondeval weer. Ik blijf volhouden totdat iemand mij aantoont vanuit de bijbel dat een relatie in liefde en trouw niet mag. Dát staat niet in de bijbel...

Dat staat niet in de bijbel, klopt :) homoseksualiteit wordt verboden in de Bijbel en dáár begonnen wij deze discussie mee Denkertje21..remember? Lees maar eens terug :)

Kort samengevat;

Je hebt een homofiele geaardheid, kun je niets aan doen, het had makkelijker geweest als je hetero was geweest. Niet zozeer omdat het een kruis is, maar omdat vele mensen niet met een dergelijke geaardheid uit de voeten kunnen en maar al te snel veroordelen.
Homoseksualiteit? Logisch, je hebt gevoelens, (en als je verlieft bent ook verlangens) Maar daar kan en mag je helaas niets mee doen.

Kun je niet gewoon een intense vriendschap aangaan met je (toekomstige ) vriend? En weet je, misschien een rare vraag, maar als het zover is (Ik gun het je van harte), zou je dan je vriend eens willen vragen hoe hij hierover denkt? :)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 15:23

Een intense vriendschap?? is dat niet de kat op het spek binden? :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 15:25

Wullimpie schreef:Een intense vriendschap?? is dat niet de kat op het spek binden? :wink:

Wat is het toch makkelijk praten als het jezelf niet betreft!!!
Wat ebben David en Jonathan het toch fout gedaan!!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 15:26

en misschien een wat pijnlijk onderwerp, maar ik héb het idee dat we langs elkaar heen praten. Wat ik wil zeggen; Seks is een breed begrip. Misschien kunnen we met zn allen proberen de seks op homoseksualiteit eens uit te diepen en tot hoever je wat dat betreft kunt gaan?

Hierbij vraag ik van jullie allen; Probeer nette, op dit forum-geaccepteerde termen te gebruiken. Laten we met respect voor elkaar verder discusseren, want ik ben bang dat we gedurende de voorgaande discussie allemaal een ander beeld van homoseksualiteit hadden.

Zullen we? :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 15:27

Denkertje21 schreef:
Wullimpie schreef:Een intense vriendschap?? is dat niet de kat op het spek binden? :wink:

Rustig blijven :) en zie mijn bovenstaande post :wink:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 15:30

Denkertje21 schreef:

Dat is inderdaad makkelijk praten, dat besef ik best.
Een intense vriendschap klinkt mij alleen een beetje rot in de oren, een beetje als nood oplossing zodat iedereen wat heeft, hoe goed bedoelt dan ook. :!:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 15:31

Seks is voor mij in ALLE gevallen het uitwisselen van een gevoel van liefde. Dat heeft niets met scoren te maken, want dat is voor mij lust. En lust is op jezelf gericht...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 15:33

Wullimpie schreef:
Denkertje21 schreef:

Dat is inderdaad makkelijk praten, dat besef ik best.
Een intense vriendschap klinkt mij alleen een beetje rot in de oren, een beetje als nood oplossing zodat iedereen wat heeft, hoe goed bedoelt dan ook. :!:

Welja, ik ben vast té menslievend, omdat ik vind dat homofielen best een vriendschappelijke relatie mogen hebben.. :roll: Het is bijbels hoor. Tenminste, er staat niet in de Bijbel dat het níet mag :wink:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 15:36

Een homofiel hoeft van mij ook niet in afzondering te leven hoor :wink: , de vraag is alleen of het slim is als 2 homfielen een 'intense vrienschap' sluiten.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 15:36

Denkertje21 schreef:Seks is voor mij in ALLE gevallen het uitwisselen van een gevoel van liefde. Dat heeft niets met scoren te maken, want dat is voor mij lust. En lust is op jezelf gericht...

Ja, laat dat duidelijk zijn ja. Maar ik bedoel, welke vorm van seks? Knuffelen? strelen? bevrediging van de anders? Orale seks? Waar liggen jouw grenzen Denkertje? En dan de 'geslachtsgemeenschap' wat niet mogelijk is, maar dan maar achterlangs? (Pff, moeilijk om dergelijke termen netjes uit te drukken, sorry :) )

Terug naar “Archief”