Bunschotense predikant vraagt om schorsing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 12:33

Denkertje21 schreef:
Wullimpie schreef: Mijns inziens is een homofiele relatie weldegelijk verboden.

Nou ben ik toch o zo blij dat ik niet hoef te leven volgens jouw inzicht, maar Zijns inziens!!!
En ga nou niet op Zijn stoel zitten!

Ik baseer me op Zijn Woord, maar goed, je kunt het niet overal over eens worden.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 12:37

Nou ben ik toch o zo blij dat ik niet hoef te leven volgens jouw inzicht, maar Zijns inziens!!!

Waarom zeg je dat steeds? Je discusseert zelf op dezelfde manier als ons :)
Iedereen geeft zijn mening, en sommigen kunnen die baseren op de Bijbel. Als ik een gedeelte over een homoseksuele relatie aanhaal uit de Bijbel, zit ik meteen op Zijn stoel? Dat is echt onzin :wink:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 12:38

froske schreef:er staat: en tot uw man zal uw begeerte31) zijn

dat zegt God tegen Eva, dit is na de zondeval!
Er zijn vrouwen waarbij de begeerte juist uitgaat naar het vrouwelijke geslacht. Hoe zit dat dan?

Smurffie schreef:
Ivm de kinderzegen ben ik dus ook tegen een homoseksuele relatie.

Dus als een man of vrouw onvruchtbaar is, mag diegene geen relatie aangaan? Die conclusie zul je hieruit dan ook moeten trekken. Geen kinderzegen = geen relatie...beetje vreemd lijkt me :roll: :wink:

Dit zegt de kanttekening
31)
begeerte
Dat is, gij zult gehouden zijn u naar uws mans wil te voegen, en zoeken onder hem te schuilen en door zijn beleid geregeerd te worden.

Voor de rest lijkt het erop dat je uit deze tekst kunt afleiden dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn.
Een lesbisch stel kan niks met deze tekst omdat een lesbisch stel bijbels gezien geen optie is.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 12:46

Marnix schreef: Hoezo gaat het te ver om het "gevolg van de zondeval" te noemen? God schiep man en vrouw en ze pasten bij elkaar. Dat voor sommigen nu man en man bij elkaar passen is niet zo geschapen en door God bedoeld... homofilie kwam in de wereld samen met ziekte, dood, down syndroom, geboren hartafwijkingen en ga zo maar door. Het klinkt misschien wat hard.... maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik geloof dat als de mens niet in zonde was gevallen, er ook geen homofilie had bestaan. Het mist Gods doel, Gods bedoelingen.

Zelfs ik als homo ben het hier helemaal mee ens. En dat maakt het wonder des te groter dat God mogelijkheden geeft om met ziekte, dood, down syndroom, geboren hartafwijkingen enz en zelfs met homoseksualiteit om te gaan!!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 12:51

Smurffie schreef:

Iedereen geeft zijn mening, en sommigen kunnen die baseren op de Bijbel. Als ik een gedeelte over een homoseksuele relatie aanhaal uit de Bijbel, zit ik meteen op Zijn stoel? Dat is echt onzin :wink:
Dit zeg ik omdat ik niet moet leven naar de inzichetn van mensen! Dit is juist zo relevant: baseer nou alles wat je zegt eens op wat er staat in de bijbel en niet op wat je denkt dat er staat of wat je er zelf om heen weeft!

Smurffie schreef: Als ik een gedeelte over een homoseksuele relatie aanhaal uit de Bijbel
Gééf me dan die tekst over een homoseksuele RELATIE uit de bijbel... Dan geef ik me gelijk gewonnen

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 12:53

Wullimpie schreef:
Dit zegt de kanttekening
31)Dat is, gij zult gehouden zijn u naar uws mans wil te voegen, en zoeken onder hem te schuilen en door zijn beleid geregeerd te worden.
Maar ik heb er niks op tegen om onder een man te schuilen.... :lol:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 12:55

Denkertje21 schreef:
Smurffie schreef:

Dit zeg ik omdat ik niet moet leven naar de inzichetn van mensen! Dit is juist zo relevant: baseer nou alles wat je zegt eens op wat er staat in de bijbel en niet op wat je denkt dat er staat of wat je er zelf om heen weeft!

Smurffie schreef: Als ik een gedeelte over een homoseksuele relatie aanhaal uit de Bijbel
Gééf me dan die tekst over een homoseksuele RELATIE uit de bijbel... Dan geef ik me gelijk gewonnen

23
Toen zeide Adam: Deze is ditmaal47) been van mijn benen, en vlees van mijn vlees! Men zal haar Manninne heten, omdat zij uit den man genomen is.
24
Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten,48 ) en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot een vlees zijn.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 05 jul 2006 14:53

Denkertje21 schreef:Gééf me dan die tekst over een homoseksuele RELATIE uit de bijbel... Dan geef ik me gelijk gewonnen

Liviticus 18:22
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

In 1 Tim 1: 10 wordt het op gelijke voet met wat andere misdaden gezet:
Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is

En dan Romeinen 1:17
En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

Denkertje21, je geeft je nu gewonnen dus?

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 05 jul 2006 14:54

dit gaat over seks. . . nu over relatie.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 14:56

scape schreef:dit gaat over seks. . . nu over relatie.

24
Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten,48 ) en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot een vlees zijn.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 15:03

Wullimpie schreef:
23
Toen zeide Adam: Deze is ditmaal47) been van mijn benen, en vlees van mijn vlees! Men zal haar Manninne heten, omdat zij uit den man genomen is.
24

Nee, dat is geen antwoord! Hier geeft God de ideale situatie voor de zondeval weer. Ik blijf volhouden totdat iemand mij aantoont vanuit de bijbel dat een relatie in liefde en trouw niet mag. Dát staat niet in de bijbel...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jul 2006 15:07

Denkertje21 schreef;
Ik ga het nog maar een keer uitleggen: het gaat hier over iets heel anders. zie vorige posts... Er staat niets in de bijbel over homorelaties in liefde en trouw

Smurffie schreef;
Daarom ben ik ook niet tegen een homorelatie opzích. (Tevens heb ik hier Wullempie ook mee geantwoord.) @Wullempie; Er is verschil tussen een homorelatie en een homorelatie. Christelijke homo's die er van overtuigd zijn dat ze samen ook een relatie met God hebben..wie zijn jij en ik dan om daarover te oordelen? Smile

Zie je hier ergens staan dat ik een homofiele relatie afkeur? Néé, voor de duizendste keer, het gaat hier over seksualiteit., wat ik persoonlijk niet vind kunnen.

denkertje21 schreef:

PeterD schreef:
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Een soorgelijke tekst als deze heb ik ook al aangehaald. Dus Denkertje21, geef je maar gewonnen. Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijk bijligging. Bedoel je soms dat het er niet bij staat dat het niet binnen een relatie is? Het mag gewoon niet, of je nu wél of géén relatie hebt.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 15:08

PeterD schreef:
Denkertje21 schreef:Gééf me dan die tekst over een homoseksuele RELATIE uit de bijbel... Dan geef ik me gelijk gewonnen

In 1 Tim 1: 10 wordt het op gelijke voet met wat andere misdaden gezet:
Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is

En dan Romeinen 1:17
En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

Denkertje21, je geeft je nu gewonnen dus?

Nogmaals, ik zou me graag gewonnen geven. Al eerderr heb ik tekst voor tekst uitgelegd!!! et gaat overal over losse seks, lust, schending van het gastrecht enz...
MAAR NERGENS OVER LIEFDE TUSSEN TWEE MANNEN OF EEN RELATIE!!!

Lees nou die teksten eens onbevooroordeelf: "nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw"... dat gaat toch over een hetero die zomaar buiten het potje aan het piesen is? Daar hadden al die gasten een schandknaapje?

De bijbel zwijgt ten ene male over LIEFDE tussen twee mannen, behalve dan wellicht bij David en Jonathan...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2006 15:09

Wullimpie schreef:
scape schreef:dit gaat over seks. . . nu over relatie.

24

dat gaat ook al weer fout want dan kunnen alle ongetrouwden weer niet uit de voeten...

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 jul 2006 15:11

Denkertje21 schreef:
Wullimpie schreef:
23
24

Nee, dat is geen antwoord! Hier geeft God de ideale situatie voor de zondeval weer. Ik blijf volhouden totdat iemand mij aantoont vanuit de bijbel dat een relatie in liefde en trouw niet mag. Dát staat niet in de bijbel...

Dus als de bijbel ergens letterlijk over zwijgt mag het?
Zie jij dan echt niet dat als je de hele bijbel bekijkt, dat er dan toch duidelijk alleen gesproken wordt over een relatie van man en vrouw.

Terug naar “Archief”