* wenkbrauwen verven
* teennagels knippen
* oorlel verdraaien
* lippen tuiten
* knieën klutsen
* duimen draaien
* haar knopen
Zoek er maar vast bijbelteksten bij!

Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Wat wordt het volgende topic? Ik heb een paar suggesties:
* wenkbrauwen verven
* teennagels knippen
* oorlel verdraaien
* lippen tuiten
* knieën klutsen
* duimen draaien
* haar knopen
Smurffie schreef:Denkertje21 schreef:Wat wordt het volgende topic? Ik heb een paar suggesties:
* wenkbrauwen verven
* teennagels knippen
* oorlel verdraaien
* lippen tuiten
* knieën klutsen
* duimen draaien
* haar knopen
Nah, niet echt fideel van je kerel![]()
Ik heb dit topic gisteren geopend en blijkbaar denkt men er nogal verschillend over, dus het was best nuttig![]()
De meeste mensen zien er niets verkeerds in, maar helaas denken die mensen dan ook nog eens dat niemand er iets verkeerds in ziet en wordt het topic ergens belachelijk verklaard, omdat men vastgeroest zit in hun eigen gedachtengoed. Daarmee toon je niet echt respect voor je medemens m.i.
Bovenstaande zie ik maar ál te vaak voorkomen trouwens, erg jammer is dat
Smurffie schreef:meschianza schreef:PeterD schreef:Toch, het idee dat als je het doet uit onvrede met de aan jou gegeven haarkleur, kan ik me er wel wat bij voorstellen dat er mensen principieel tegen zijn. Zij zullen het zien als onvrede tegenover God.
Overigens heb ik mijn haar niet geverft... En ga ik het niet doen ook...
Daar ben ik het ook mee eens, maar dat geldt voor alle gevallen van onvrede over je uiterlijk, bv zo streng lijnen dat het niet meer om 'gezond' zijn' gaat.
Ik vind het alleen kort door de bocht om te stellen dat haarverven niet mag omdat het uit onvrede over je uiterlijk is, dat vind ik onzin.
Ik heb mijn haar niet geverfd maar gekleurspoeld, en volgens de kapster is dat zo onschuldig dat het zeker geen schade aanbrengt.
Maar verf weet ik niet, als je goed spul gebruikt?
Spoeling is iig minder slecht dan verven. En het ís slecht voor je haar. Zeker als je het vaak doet, puur door die chemische troep die erin zit. Ik ken een vrouw die nog maar 40 is, en je kijkt zó op dr hoofdhuid, puur door al het verven. Doe het dan iig niet te vaak, en laat het af en toe eens helemaal uitgroeien. Sommigen verven over verf, en uitgroei is lelijk, dus maar wéér verven.
Jah, ik heb ook een vriend die het 100 keer per jaar doet, in alle kleuren van paars tot zwart. Van een afstandje ziet hij er heel hip uit, maar van dichtbij is zn haar echt verziekt. Maar hij doet het ook zelf...en dan denk ik wat gooi je er ook allemaal in. Dat is inderdaad onverantwoord omgaan met je haar...het is gewoon niet slim. Net als teveel roken niet slim is (maar dat is nog schadelijker voor je lichaam, zelfs dodelijk).
Of teveel parfum gebruiken? Misschien is dat ook wel heel slecht voor je huid....
Ik kan het gewoon niet bijbels onderbouwen waarom het niet zou mogen, tenzij je er echt verkeerd mee omgaat maar dan is het meer onverantwoord omgaan met je lichaam wat onbijbels is, niet zozeer je haar kleuren.
Smurffie schreef: Nah, niet echt fideel van je kerel![]()
Ik heb dit topic gisteren geopend en blijkbaar denkt men er nogal verschillend over, dus het was best nuttig![]()
PeterD schreef:Smurffie schreef:Denkertje21 schreef:Wat wordt het volgende topic? Ik heb een paar suggesties:
* wenkbrauwen verven
* teennagels knippen
* oorlel verdraaien
* lippen tuiten
* knieën klutsen
* duimen draaien
* haar knopen
De meeste mensen zien er niets verkeerds in, maar helaas denken die mensen dan ook nog eens dat niemand er iets verkeerds in ziet en wordt het topic ergens belachelijk verklaard, omdat men vastgeroest zit in hun eigen gedachtengoed. Daarmee toon je niet echt respect voor je medemens m.i.
Ach, het toont iets van de gedachten van de poster...
Denkertje21 schreef:PeterD schreef:Smurffie schreef:Denkertje21 schreef:Wat wordt het volgende topic? Ik heb een paar suggesties:
* wenkbrauwen verven
* teennagels knippen
* oorlel verdraaien
* lippen tuiten
* knieën klutsen
* duimen draaien
* haar knopen
Ach, het toont iets van de gedachten van de poster...
Hé, een kenner!
Deze poster is een ster in het relativeren en het terugbrengen van 'problemen' in hun juiste proporties. Goed, dat doe ik dan met humor, die niet ieders humor hoeft te zijn!
Normalityer reageer ik niet op dergelijke non-issue topics, maar in het lijst viel het zo op, dat ik toch even keek, en ja, dan kan ik het niet laten!
Dus beste PeterD: nog een keer kijken en denken voor je een oordeel velt!
Bovenstaande zie ik maar ál te vaak voorkomen trouwens, erg jammer is dat Neutral
Denkertje21 schreef:PeterD schreef:Ach, het toont iets van de gedachten van de poster...
Hé, een kenner!
Deze poster is een ster in het relativeren en het terugbrengen van 'problemen' in hun juiste proporties. Goed, dat doe ik dan met humor, die niet ieders humor hoeft te zijn!
Normalityer reageer ik niet op dergelijke non-issue topics, maar in het lijst viel het zo op, dat ik toch even keek, en ja, dan kan ik het niet laten!
Dus beste PeterD: nog een keer kijken en denken voor je een oordeel velt!
Smurffie schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van het verven van je haar?
Smurffie schreef:[dd, roken..(is dat een steek onder water?) Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk
Ik ben ook wel van mening dat roken bijbels gezien ook niet goed is..alleen probeer ik dat op de meeste rare manieren goed te praten
, wat natuurlijk hartstikke fout is.
Ehm, is roken eigenlijk verven of kleurspoelen met jou tempo?Smurffie schreef:Idd, roken..(is dat een steek onder water?) Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk
Ik ben ook wel van mening dat roken bijbels gezien ook niet goed is..alleen probeer ik dat op de meeste rare manieren goed te praten
, wat natuurlijk hartstikke fout is.
melodie schreef:God heeft je gemaakt met de kleur haar die je nu hebt en daarom ben je mooi. Niet om de kleur. Maar omdat God je gemaakt heeft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten