Oproep: leden SGP, hoe staat het met het vrouwenbesluit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NederlandsDagblad
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Oproep: leden SGP, hoe staat het met het vrouwenbesluit?

Berichtdoor NederlandsDagblad » 21 jun 2006 17:09

Beste RefoWeb-forumleden,
Aanstaande zaterdag beslist de SGP over het voorstel van het partijbestuur het vrouwenstandpunt aan te passen. Als politiek redacteur van het Nederlands Dagblad (http://www.nd.nl) wil ik graag een indruk krijgen hoe de aanloop naar dit besluit in de plaatselijke kiesverenigingen verloopt. De meeste kiesverenigingen zullen hun standpunt inmiddels hebben bepaald, maar over de uitkomsten is nog zo goed als niets bekend. Aanstaande zaterdag verschijnt in het ND een voorverhaal over de 'vrouwenkwestie', ik wil proberen daarin ook een bescheiden impressie te geven van wat de stand van zaken is her en der in het land. Mijn vraag is dus: zijn er SGP-leden op RefoWeb (ongetwijfeld) die in enkele zinnen willen schetsen hoe de vergadering over het aangepaste vrouwenstandpunt in hun plaatselijke kiesvereniging is verlopen en wat de uitkomst is?

Wil je de krant halen? Dan is het goed om te weten dat meest bruikbaar voor het artikel reacties zijn die zijn voorzien van in elk geval de plaatsnaam en liefst ook een echte naam i.p.v. een nickname. Wie het bezwaarlijk vindt te reageren op dit forum, kan ook mailen naar politiek@nd.nl Er wordt uiteraard zorgvuldig met alle antwoorden en gegevens omgegaan.

Wellicht ten overvloede, maar ik meld het toch maar even: ik heb toestemming gevraagd (en gekregen) van de beheerders van RefoWeb om deze oproep op het forum te plaatsen.

Hartelijk bedankt voor uw/je medewerking!

Met vriendelijke groet,

Rinder Sekeris
politiek redacteur Nederlands Dagblad

[/url]

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 jun 2006 21:12

Ik heb het in Rijssen moeten missen (was dan ook geen lid van de kiesvereniging) vanwege het overlijden van mijn Opa, maar ik zal even een collega vragen die er wel is geweest.

*buigt*

Medewerker Reformatorisch Dagblad :mrgreen:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 jun 2006 22:57

Laat ik nou zo'n lid zijn dat nooit op de kiesverenigingen komt! :oops:

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 21 jun 2006 23:02

Bij ons in Zederik leeft de politiek ganselijck niet.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2006 12:26

Heej ND-redacteur, hier een trouwe lezer ;) Succes met je artikel en bij deze even een link waar je in ieder geval een hoop uitslagen van vergaderingen van plaatselijke kiesverenigingen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Heb ik je overigens niet al eens gezien? Vorig jaar heb ik orientatiestage bij het ND gelopen en ben ook nog een dagje in Den Haag geweest onder begeleiding van o.a. dhr. De Jong ;)

Oh ja, de link :) Tussen de overige reacties door melden forummers een hoop uitslagen ;)

* link naar ander forum verwijderd *
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 jun 2006 14:12

essieee schreef:Laat ik nou zo'n lid zijn dat nooit op de kiesverenigingen komt! :oops:
Daar mag jij ook niet komen ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

NederlandsDagblad
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor NederlandsDagblad » 22 jun 2006 20:12

Marnix schreef:Heej ND-redacteur, hier een trouwe lezer ;) Succes met je artikel en bij deze even een link waar je in ieder geval een hoop uitslagen van vergaderingen van plaatselijke kiesverenigingen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Heb ik je overigens niet al eens gezien? Vorig jaar heb ik orientatiestage bij het ND gelopen en ben ook nog een dagje in Den Haag geweest onder begeleiding van o.a. dhr. De Jong ;)

Oh ja, de link :) Tussen de overige reacties door melden forummers een hoop uitslagen ;)

Thanks Marnix!! :) Ik zie alleen dat de link is verwijderd. Zou je zo vriendelijk willen zijn 'm te mailen (politiek@nd.nl)? Ga ik intussen eens kijken of ik met googelen nog iets verder kom.
Het kan heel goed dat je me hebt gezien, hoewel ik nou ook weer niet iedere dag in Den Haag zit. Ervan uitgaande dat je echt Marnix heet: is het heel erg als ik het me niet meer weet te herinneren? :oops:

En voor de overige forumleden op de topic politiek: Ik ben natuurlijk blijk met elke reactie, maar als je een echt serieuze hebt: er rest mij nog een dag tot de deadline. Ik heb gezien dat er volop is gediscussieerd over de SGP & 'de' vrouw, dus daaraan kan het niet liggen. Zijn er gewoonweg geen SGP-leden hier? Houden ze hun mond? Of ging het 18 pagina's lang om typische gevalletjes 'Beste stuurlui'?? :wink:

Vriendelijke groeten,
Rinder Sekeris

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 22 jun 2006 21:48

nou... dat forum MOET dan wel zo ongelooflijk slecht zijn geweest...

of is Refoweb jaloers op het bestaan van andere fora dat er geen enkele link gepost mag worden? vanwaar die censuur?
what the soul hides, blood tells

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2006 07:57

NederlandsDagblad schreef:En voor de overige forumleden op de topic politiek: Ik ben natuurlijk blijk met elke reactie, maar als je een echt serieuze hebt: er rest mij nog een dag tot de deadline. Ik heb gezien dat er volop is gediscussieerd over de SGP & 'de' vrouw, dus daaraan kan het niet liggen. Zijn er gewoonweg geen SGP-leden hier? Houden ze hun mond? Of ging het 18 pagina's lang om typische gevalletjes 'Beste stuurlui'?? :wink:

Er zijn hier idd genoeg SGP-leden, maar bijna niemand is lid van of participeert actief in een plaatselijke kiesvereniging, zeker jongeren niet. Ze hebben over het algemeen nogal een stoffig imago (zwaar pratende oudere heren in zwarte pakken), en niet geheel onterecht.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 jun 2006 09:12

Serenity schreef:

nou... dat forum MOET dan wel zo ongelooflijk slecht zijn geweest...

of is Refoweb jaloers op het bestaan van andere fora dat er geen enkele link gepost mag worden? vanwaar die censuur?

Wij zijn hartstikke jaloers. c|:) :mrgreen:

Maar serieus, dit is beleid:

regel schreef:Links naar concurrerende websites of reclame maken voor een andere site of product is verboden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

GJB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor GJB » 23 jun 2006 10:12

Aragorn schreef:
NederlandsDagblad schreef:En voor de overige forumleden op de topic politiek: Ik ben natuurlijk blijk met elke reactie, maar als je een echt serieuze hebt: er rest mij nog een dag tot de deadline. Ik heb gezien dat er volop is gediscussieerd over de SGP & 'de' vrouw, dus daaraan kan het niet liggen. Zijn er gewoonweg geen SGP-leden hier? Houden ze hun mond? Of ging het 18 pagina's lang om typische gevalletjes 'Beste stuurlui'?? :wink:

Er zijn hier idd genoeg SGP-leden, maar bijna niemand is lid van of participeert actief in een plaatselijke kiesvereniging, zeker jongeren niet. Ze hebben over het algemeen nogal een stoffig imago (zwaar pratende oudere heren in zwarte pakken), en niet geheel onterecht.

:P Ik ben ook lid van de SGP, én ik ben tot nu toe op alle vergaderingen van de kiesvereniging (Zeist) geweest, én we zijn hier behoorlijk aan het verjongen, én ik kom gewoon binnen in m'n spijkerbroek en felblauw shirt hoor! ;)

Om op de vraag van NederlandsDagblad in tegaan: hier in Zeist is het besluit unaniem goedgekeurd. Wij zullen dus vóór stemmen. De afgevaardigden gaan proberen om een brief op te stellen (ten minste als dat haalbaar is) om daarin uiteen te zetten dat we liever willen dat het besluit nog verder gaat. O.a. dhr. Van Rossum (oud-kamerlid voor de SGP) heeft op onze kiesvereniniging, waar hij lid van is, een warm pleidooi gehouden om in ieder geval voor te stemmen en zo mogelijk nog verder te gaan.
Groet, Johan Bulsink

@ NederlandsDagblad: vraag gerust verder hoor!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 23 jun 2006 10:50

Haha, de SGP is wel heel interessant :) De debatverenigingen hebben WEL meisjes in het bestuur..En ze doen het nog goed ook :)

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 03 jul 2006 14:38

Ik ben ook lid van de plaatselijke kiesvereniging.
Helaas kon ik afgelopen vergadering ook niet komen.

Ik ben benieuwd naar het artikel wat het ND geplaatst heeft.
De deadline is immers verstreken ;)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 jul 2006 15:21

Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2006 15:30

Dan is het de onderste.... de bovenste is het iig niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”