Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jun 2006 18:33

TheKeimpe schreef:En nog eens 8 beroepen voor kandidaat van Belzen. Hij heeft nu al ruim 30 beroepen. Tekent dit niet de grote predikantennood in de Ger. Gem?

Tja, dat die nood groot is, wisten we toch al? 1 dominee op 3 gemeenten...
Als je dat bedenkt, voel ik me altijd weer bevoorrecht dat wij wél een ds hebben.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maaike

Berichtdoor Maaike » 30 jun 2006 10:08

Ger Gem in Emmeloord heeft ds. Harinck beroepen (geloof ik...)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 30 jun 2006 12:29

TheKeimpe schreef: Tekent dit niet de grote predikantennood in de Ger. Gem?

Als ik dit weer zo lees, word ik daar heel verdrietig van. Opgebroeid in de Ger.Gem. is me deze dierbaar gebleven, zelfs toen ik er uit ging en 'bonder ' ben geworden. Er zitten inmiddels heel veel meer ex-ger.gem. predikanten op kansels buiten de ger.gem. dan er in! En dat zijn vaak zeker nietb de slechtsten!

Tekent dat niet de wijze waarop de kerkleiding binnen de Ger.Gem. de weg kwijt is? Dat noem ik pas grote nood!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 30 jun 2006 12:31

Denkertje21 schreef:
TheKeimpe schreef: Tekent dit niet de grote predikantennood in de Ger. Gem?

Als ik dit weer zo lees, word ik daar heel verdrietig van. Opgebroeid in de Ger.Gem. is me deze dierbaar gebleven, zelfs toen ik er uit ging en 'bonder ' ben geworden. Er zitten inmiddels heel veel meer ex-ger.gem. predikanten op kansels buiten de ger.gem. dan er in! En dat zijn vaak zeker nietb de slechtsten!

Tekent dat niet de wijze waarop de kerkleiding binnen de Ger.Gem. de weg kwijt is? Dat noem ik pas grote nood!

Jij hebt de laatste weken toch niet toevallig een een email rondgestuurd over dit onderwerp. :wink: :mrgreen: :lol:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 30 jun 2006 14:43

Wullimpie schreef: Jij hebt de laatste weken toch niet toevallig een een email rondgestuurd over dit onderwerp. :wink: :mrgreen: :lol:

Nee, want dat vind ik ook een droevig gebeuren. Ik proef daar veel liefdeloosheid in. Jammer. Broeders van het zelfde huis...

Het raakt me als er zoveel mensen niet méér kunnen horen dan een gelezen preek, hoe zegenrijk dat ook kan zijn. Maar het is niet de bedoeling.

Ik zit in een gemeente met twee predikanten. Helaas heeft onze Ds. Joz. A de Koeijer een beroep uit Urk ontvangen... Hij moet vandaag beslissen...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 jul 2006 22:01

Denkertje21 schreef:Ik zit in een gemeente met twee predikanten. Helaas heeft onze Ds. Joz. A de Koeijer een beroep uit Urk ontvangen... Hij moet vandaag beslissen...

hij heeft bedankt :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 jul 2006 13:45

mw schreef:
Denkertje21 schreef:Ik zit in een gemeente met twee predikanten. Helaas heeft onze Ds. Joz. A de Koeijer een beroep uit Urk ontvangen... Hij moet vandaag beslissen...

hij heeft bedankt :wink:

Ik hoorde het vanmorgen in de kerk... Sneu voor Urk... Geweldig voor ons!

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 03 jul 2006 07:50

Dominee Polinder uit Urk heeft bedankt voor Dordt-C. Sneu voor ons, fijn voor Urk!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 jul 2006 10:55

Marcos schreef:Dominee Polinder uit Urk heeft bedankt voor Dordt-C. Sneu voor ons, fijn voor Urk!

:wink: het is een opluchting :wink:
'k hoop voor jullie dat jullie weer snel een herder en leraar mogen ontvangen

Beroepen: te Den Bosch, Breda (combinatiegemeente), ’s-Gravendeel, Hattem, Sassenheim, Scherpenzeel en Zwijndrecht, kand. C. H. Legemaate te Apeldoorn
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 jul 2006 11:07

Tja, dat laatste was wel te verwachten. Zal nog wel meer bijkomen gok ik.

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 03 jul 2006 11:18

Verwacht ik ook wel. Er zijn dus nog veeel meer mensen enthousiast over Coen.

Ik hoop zwijndrecht: lekker dichtbij. Kan ik af en toe nog eens gaan shoppen :oops:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 03 jul 2006 12:48

mw schreef:
Marcos schreef:Dominee Polinder uit Urk heeft bedankt voor Dordt-C. Sneu voor ons, fijn voor Urk!

:wink: het is een opluchting :wink:
'k hoop voor jullie dat jullie weer snel een herder en leraar mogen ontvangen

Beroepen: te Den Bosch, Breda (combinatiegemeente), ’s-Gravendeel, Hattem, Sassenheim, Scherpenzeel en Zwijndrecht, kand. C. H. Legemaate te Apeldoorn

welke kerk is dat?

het aantal beroepen klinkt alsof het gergem is, de plaats meer chr. ger. ......

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 jul 2006 12:54

Het is de CGK inderdaad ;-)

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 03 jul 2006 13:18

tweetietwee schreef:het aantal beroepen klinkt alsof het gergem is, de plaats meer chr. ger. ......

Helaas is het aantal CGK dominees ook niet helemaal toereikend voor het aantal gemeenten. Echter, alle dominees opgeteld (incl. emeriti en predikanten met bijzondere functie, professoren) die nog wekelijks preken is het bijna 1 op 1!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 jul 2006 13:29

Helaas wel regionaal verschillend... In het midden van het land is het vaak geen probleem, de uithoeken wel. Maar goed, dat is een heel andere discussie.

Terug naar “Archief”