homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jun 2006 17:00

dat kun je denk ik helemaal niet maken. Want je kan nooit ECHT oprecht van der houden.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 jun 2006 17:27

Ik heb me wel eens voorgesteld dat ik per se met een vrouw zou moeten trouwen, nee dank je, we zullen leuke vriendinnen kunnen zijn, maar meer niet. :roll:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 jun 2006 19:12

liefie schreef:dat kun je denk ik helemaal niet maken. Want je kan nooit ECHT oprecht van der houden.
Oprecht is altijd echt. Natuurlijk kun je gewoon oprecht van iemand houden, een liefde voor je vrouw of man is niet 'specialer', hij is anders. Ik hou bijvoorbeeld niet specialer van mijn vriendin dan van bepaalde vrouwelijke mensen die ik via refoweb ken. Het verschil is echter, dat ik verliefd op slecht één persoon ben.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 30 jun 2006 19:58

Maar toch, ook al kun je best oprecht van diegene houden.. Seks er mee hebben is wel heel anders.. En dat gebeurt meestal wel in een huwelijk ;)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 jul 2006 07:59

Denkertje21 schreef:
De brief
Beste Dr. Laura,
...

Hahaha, geniaal stuk. heb je ook een bronnetje? Ik ben wel benieuwd naar de reactie van die Dr. Laura. Ik vraag me ook altijd af hoe mensen die zo anti-homo zijn op bijbelse grond dit "rechtdenken" in hun hoofd in het kader van al die andere Oud-Testamentische regeltjes. Hoe je het ook wendt of keert, het komt wel heel erg over als selectief toepassen van wetjes. Misschien kunnen we beter gaan zoeken naar een stukje waar Jezus zelf zich uitspreekt tegen homo's, ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden. Als je je dan toch als Christen beschouwt, en niet als Orthodoxe Jood, dan kan je daar toch beter naar kijken, toch?

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 01 jul 2006 09:59

MrSokkie schreef:Hahaha, geniaal stuk. heb je ook een bronnetje? Ik ben wel benieuwd naar de reactie van die Dr. Laura.

Deze brief aan Dr. Laura circuleert al jaren op internet. Even google gebruiken en je treft honderden links aan. o.a. http://www.stopdrlaura.com/
De reactie van dr. Laura staat op haar eigen site. Nu moet je je wel realiseren dat zij uit een behoorlijk fundamenteel, typisch amerikaans christelijke hoek komt. Ze bedient zich bv regelmatig van uitspraken zoals “God hate fags” Niet alleen homo's moeten het bij haar ontgelden, ook allerlei andere groepen zet zij in het verdomhoekje. Zo is ze bekend om haar anti-Semitische uitspraken.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 01 jul 2006 11:24

Raido schreef:
Denkertje21 schreef:
Raido schreef: Overigens... ik val op zowel jongens als meisjes, maar ik kan dus de keuze maken dat is makkelijker.

Hier word ik als homo dus best een beetje boos om: "maar ik kan dus de keuze maken".

Nee! Dat kun je niet als je gelooft dat de bijbel dit verbiedt!!
Ik bedoelde dat ik dus de keuze makkelijker kan maken, ik voel me seksueel aangetrokken tot zowel jongens als meisjes, maar vanuit mijn overtuiging sluit ik jongens uit voor bijvoorbeeld een relatie of huwelijk. Wie homofiel is, kan zo'n keuze niet maken aangezien die tegen zijn geaarheid ingaat. Dat heb ik niet.
pijnlijk...
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 01 jul 2006 11:36

Denkertje21 schreef:
meboy schreef:
Het heeft ook geen zin om die veroordelingen met redeneren weg te poetsen. Die zijn niet weg te redeneren; net zoals de 10 geboden niet weg te redeneren zijn; God heeft zijn weg met de mensheid echt wel juridisch afgedekt om het zo maar eens te zeggen.

Ik geloof ook vast dat de veroordelingen in de bijbel niet alleen voor een bepaald groepje gelden, maar voor iedereen.

Maar ik krijg het maar niet duidelijk dat ik nog steeds nergens kan lezen dat een relatie in liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet mag. Ik lees ook niet expliciet dat het wel mag, maar de liefde doet de ander geen kwaad, en het is niet goed dat de mens alleen zij... enz...
ik vind het niet zo vreemd dat er in de bijbel geen toestemming word gegeven voor die relaties waar je over schrijft, de bakker gaat toch ook niet de vis van de visboer aanprijzen...een broodje haring oid is echter wel goed te eten! ik dacht dat God de zondaar lief had zonder voorwaarde...

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 01 jul 2006 11:54

aardmannetje schreef:pijnlijk...

:?
aardmannetje schreef:de bakker gaat toch ook niet de vis van de visboer aanprijzen...een broodje haring oid is echter wel goed te eten! ik dacht dat God de zondaar lief had zonder voorwaarde...

Wat is België dan een heerlijk land, mijn bakker verkoopt brood maar ook de vleeswaar voor op brood.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 01 jul 2006 12:04

Zareb schreef:

niet?

aardmannetje schreef:de bakker gaat toch ook niet de vis van de visboer aanprijzen...een broodje haring oid is echter wel goed te eten! ik dacht dat God de zondaar lief had zonder voorwaarde...

Wat is België dan een heerlijk land, mijn bakker verkoopt brood maar ook de vleeswaar voor op brood.
...een land overvloeiende van brood en vleeswaar :wink: lang leve de commercie! btw, beleggen is wel een risico...

Om eerst eens te kijken of beleggen wel wat voor jou is moet je de vragen hieronder beantwoorden:

Ik heb mijn geld voor langere tijd niet nodig.

A Mee eens

B Niet mee eens

Ik lig niet wakker als ik met mijn geld verlies lijd.

A Mee eens

B Niet mee eens

Ik ben met de rente op mijn spaarrekening niet tevreden.

A Mee eens

B Niet mee eens

Heb je twee of drie keer met antwoord A geantwoord? Dan kan beleggen wel wat voor jou zijn. Uiteindelijk levert beleggen op de langere termijn meestal meer op dan sparen. Maar er zitten ook grote risico's aan beleggen. Zo zou het in het ergste geval kunnen zijn dan het bedrijf waar jij aandelen van hebt failliet gaat. Dan ben je dus je al je geld kwijt. Of als het heel slecht gaat met de economie, dan kan het aandeel ook sterk dalen.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 01 jul 2006 12:44

aardmannetje schreef:
Zareb schreef:

niet?

Waarom?

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 01 jul 2006 13:25

aardmannetje schreef: niet?

nee hoor, valt best mee
aardmannetje schreef: beleggen is wel een risico...

.......ik heb een goede beleggingsadviseur!

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 01 jul 2006 14:30

Zareb schreef:
aardmannetje schreef: niet?

nee hoor, valt best mee
hoe kun jij dat zeggen, heb jij dat ook dat je je seksueel aangetrokken voelt...
aardmannetje schreef: beleggen is wel een risico...

.......ik heb een goede beleggingsadviseur!
die heb je ook wel nodig :)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 01 jul 2006 14:34

Airke schreef:
aardmannetje schreef:
Zareb schreef:

niet?

Waarom?
omdat kiezen voor een relatie op basis van seksuele aantrekkingskracht zoveel te maken heeft met consumptie...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 jul 2006 11:04

aardmannetje schreef: zou je kunnen zeggen dat ook homoseksualiteit niet kan tippen aan het huwelijk zoals God dat als voorbeeld voor de relatie tussen Christus en zijn kerk heeft gekozen?

Daar kun je moeilijk over oordelen. Ik weet wat het is om een homoseksuele relatie te hebben. Juist, met iemand van dezelfde kerk als ik. Een refokerk dus. Velen zullen daar wel weer negatief over oordelen, Maar God staat bij ons in het middelpunt. Samen bidden, samen danken, samen bijbellezen. Samen zoeken naar het plan van onze God.

En dan zeggen dat een homoseksuele relatie niet kan tippen aan het huwelijk? Gaat er bij mij niet in...

Terug naar “Archief”