Moderator: Moderafo's
Oprecht is altijd echt. Natuurlijk kun je gewoon oprecht van iemand houden, een liefde voor je vrouw of man is niet 'specialer', hij is anders. Ik hou bijvoorbeeld niet specialer van mijn vriendin dan van bepaalde vrouwelijke mensen die ik via refoweb ken. Het verschil is echter, dat ik verliefd op slecht één persoon ben.liefie schreef:dat kun je denk ik helemaal niet maken. Want je kan nooit ECHT oprecht van der houden.
Denkertje21 schreef:
De brief
Beste Dr. Laura,
...
MrSokkie schreef:Hahaha, geniaal stuk. heb je ook een bronnetje? Ik ben wel benieuwd naar de reactie van die Dr. Laura.
pijnlijk...Raido schreef:Ik bedoelde dat ik dus de keuze makkelijker kan maken, ik voel me seksueel aangetrokken tot zowel jongens als meisjes, maar vanuit mijn overtuiging sluit ik jongens uit voor bijvoorbeeld een relatie of huwelijk. Wie homofiel is, kan zo'n keuze niet maken aangezien die tegen zijn geaarheid ingaat. Dat heb ik niet.Denkertje21 schreef:Raido schreef: Overigens... ik val op zowel jongens als meisjes, maar ik kan dus de keuze maken dat is makkelijker.
Hier word ik als homo dus best een beetje boos om: "maar ik kan dus de keuze maken".
Nee! Dat kun je niet als je gelooft dat de bijbel dit verbiedt!!
ik vind het niet zo vreemd dat er in de bijbel geen toestemming word gegeven voor die relaties waar je over schrijft, de bakker gaat toch ook niet de vis van de visboer aanprijzen...een broodje haring oid is echter wel goed te eten! ik dacht dat God de zondaar lief had zonder voorwaarde...Denkertje21 schreef:meboy schreef:
Het heeft ook geen zin om die veroordelingen met redeneren weg te poetsen. Die zijn niet weg te redeneren; net zoals de 10 geboden niet weg te redeneren zijn; God heeft zijn weg met de mensheid echt wel juridisch afgedekt om het zo maar eens te zeggen.
Ik geloof ook vast dat de veroordelingen in de bijbel niet alleen voor een bepaald groepje gelden, maar voor iedereen.
Maar ik krijg het maar niet duidelijk dat ik nog steeds nergens kan lezen dat een relatie in liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet mag. Ik lees ook niet expliciet dat het wel mag, maar de liefde doet de ander geen kwaad, en het is niet goed dat de mens alleen zij... enz...
aardmannetje schreef:pijnlijk...
aardmannetje schreef:de bakker gaat toch ook niet de vis van de visboer aanprijzen...een broodje haring oid is echter wel goed te eten! ik dacht dat God de zondaar lief had zonder voorwaarde...
niet?Zareb schreef:aardmannetje schreef:pijnlijk...
![]()
...een land overvloeiende van brood en vleeswaaraardmannetje schreef:de bakker gaat toch ook niet de vis van de visboer aanprijzen...een broodje haring oid is echter wel goed te eten! ik dacht dat God de zondaar lief had zonder voorwaarde...
Wat is België dan een heerlijk land, mijn bakker verkoopt brood maar ook de vleeswaar voor op brood.
hoe kun jij dat zeggen, heb jij dat ook dat je je seksueel aangetrokken voelt...Zareb schreef:aardmannetje schreef: niet?
nee hoor, valt best mee
die heb je ook wel nodigaardmannetje schreef: beleggen is wel een risico...
.......ik heb een goede beleggingsadviseur!
aardmannetje schreef: zou je kunnen zeggen dat ook homoseksualiteit niet kan tippen aan het huwelijk zoals God dat als voorbeeld voor de relatie tussen Christus en zijn kerk heeft gekozen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten