Ik ben van mening dat de straf van de goddelozen niet oneindig lang zal duren.
Voor de verdediging van deze stelling wil ik enkele opmerkingen maken over onsterfelijkheid en het lot van de goddelozen:
ONSTERFELIJKHEID
1. Alleen God heeft onsterfelijkheid.
1 Tim. 6:
16 Die alleen onsterfelijkheid heeft, en een ontoegankelijk licht bewoont; Denwelken geen mens gezien heeft, noch zien kan; Welken zij eer en eeuwige kracht. Amen.
2. Om het Koninkrijk van God te beerven, zal men door God onsterfelijk gemaakt worden.
1 Kor. 15:
50 Doch dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk Gods niet beërven kunnen, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.
52 In een punt des tijds, in een ogenblik, met de laatste bazuin; want de bazuin zal slaan, en de doden zullen onverderfelijk opgewekt worden, en wij zullen veranderd worden. 
53 Want dit verderfelijke moet onverderfelijkheid aandoen, en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen.
3. Als men niet in het Koninkrijk Gods komt, niet bekeerd is, wordt men ook niet onsterfelijk!
Gen. 3:
22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

4. Je ziet: de consequentie van het eten van de boom des levens is: onsterfelijk worden. De mens heeft niet van de boom des levens gegeten, dus is hij (en ook zijn ziel!) niet onsterfelijk vanaf de geboorte.
Mijn conclusie over onsterfelijkheid is dat de ziel van de mens alleen onsterfelijk wordt, als hij in de hemel zal komen.
LOT VAN DE GODDELOZEN
Judas:
7 Gelijk Sódoma en Gomórra, en de steden rondom dezelve, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn, dragende de straf des eeuwigen vuurs.
1. Iedereen weet dat Sodom en Gomorra niet meer brandt. Toch dragen zij 'de straf des eeuwigen vuurs'! Sodom en Gomorra zijn wel volledig uitgebrand.
Mark. 9:
46 Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt.
Matt. 3:
12 Wiens wan in Zijn hand is, en Hij zal Zijn dorsvloer doorzuiveren, en Zijn tarwe in Zijn schuur samenbrengen, en zal het kaf met onuitblusselijk vuur verbranden.
2. Precies hetzelfde als met Sodom en Gomorra; de middelen van verbranding gaan door tot alle brandstof op is! 
1 Kor. 15:
24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht. 
25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben. 
28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.
3. Hieruit blijkt dat Christus als Koning zal heersen, totdat alle vijanden weg zijn. Daarna zal Hij het Koninkrijk aan Zijn vader geven. 
Graag jullie reactie hierop!